A brit autóipar megoldása a Brexitre

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Nagy-Britanniában termelő nemzetközi autógyárak belföldi alkatrész beszerzéseik növelésével enyhítenék egy esetleges "kemény Brexit" hatását, ami a WTO-szabályoknak vetné alá a brit külkereskedelmi forgalmat.

Alkatrészt belföldről

"Amennyiben vámtételekkel kell számolni az exportált autóknál és az importált alkatrészeknél, az kellően erős ösztönző lesz arra, hogy belföldi forrásból biztosítsuk alkatrész igényünket" - közölte a Reuters hírügynökséggel Mike Flewitt, a McLaren Automotive vezérigazgatója.

Az évtized végére a jórészt külföldi tulajdonban lévő brit autóipar éves gyártási kapacitása elérheti a kétmilliót, de exportvám kivetése esetén több autógyártó is kapacitása egy részének külföldre telepítése mellett dönthet. A belföldi alkatrészgyártás felfuttatása jó hír lenne a brit kis- és középvállalatoknak, kevésbé előnyös viszont a globális beszerzési hálózatra támaszkodó nemzetközi autóipari beszállító vállalatoknak - véli a cikk szerzője.

A Nagy-Britanniában készülő autóknál az alkatrészek átlag 41 százaléka belföldi. A Jaguar Land Rover (JLR) és a McLaren esetében az arány ötven százalék körül van, a BMW szigetországban készülő Mini modelljeinél viszont kevesebb, mint negyven százalék. Az Opel/Vauxhall Nagy-Britanniában gyártott Astra modelljeinél alig 25 százalék a belföldi alkatrészarány.

Eltérő vélemények

Az Opel leendő tulajdonosa, a francia PSA Group növelni készül a belföldi beszerzési részarányt a helyi gyártásnál, amennyiben Nagy-Britannia elveszíti szabad hozzáférését az európai közös piachoz.

"Kemény Brexit esetén ki kell építenünk a belföldi beszerzési csatornákat és meggyőződésem szerint a kormány ezzel teljes mértékben tisztában is van" - jelentette ki Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója a Genfi Autószalonon újságírók előtt.

A Jaguar Land Rover vezérigazgatója Ralf Speth szerint azonban Nagy-Britanniában tömeggyártásban nem készül annyi autó, ami elegendően nagy helyi alkatrésztermelő bázis kiépítésére ösztönözné a nagy autóipari beszállító vállalatokat, hogy át lehessen lépni az ötven százalékos belföldi alkatrészrészarányt.

A Society of Motor Manufacturers and Traders autóipari szakmai képviseleti szervezet szerint viszont akár 80 százalékos belföldi alkatrészarányt is el lehet érni a Nagy-Britanniában gyártott autóknál.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Mindenki támogatással megvásárolható autót akar »

4IG 839 (-2,44 ) AKKO Invest 28800 (1,41 ) ALTEO 762 (0,26 ) APPENINN 432 (0,23 ) AutoWallis 104 (0,48 ) BIF 302 (-1,95 ) CIGPANNONIA 264 (-1,86 ) CyBERG 1520 (-10,59 ) ELMU 34000 (-0,58 ) ENEFI 435 (0,93 ) ESTMEDIA 115 (0,88 ) FORRAS/OE 1550 (-8,28 ) FUTURAQUA 102 (-1,17 ) GSPARK 4650 (1,97 ) MASTERPLAST 770 (1,58 ) MOL 2890 (0,56 ) MTELEKOM 446 (0,22 ) NORDTELEKOM 45 (-0,33 ) NUTEX 29 (1,05 ) OPUS 338 (-2,59 ) OTP 13200 (2,09 ) OTT1 254 (-3,06 ) PANNERGY 744 (1,09 ) RABA 1095 (-1,35 ) RICHTER 4842 (0,46 ) SET Group 113 (-0,88 ) TAKAREK 572 (-0,69 ) WABERERS 1390 (0,36 ) ZWACK 17150 (-0,29 )