A csúszós utakon sem veszünk vissza a tempóból

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A télies időjárás a mindennapos közúti közlekedés során is megváltozott feltételeket teremt: az utak csúszósabbak és a látási viszonyok a gyakrabban leszálló köd miatt rosszabbak. Korábban is sötétedik, ráadásul a közelgő karácsonyi láz miatt a közlekedés minden résztvevőjének kicsit sietősebb is a dolga. Egy hazai tulajdonú telematikai vállalat által regisztrált járműadatokból azonban kiderül, hogy a rossz idő ellenére sem vezet mindenki feltétlenül körültekintőbben.

Az i-Cell Kft. több mint 500, városi áruszállításban résztvevő, passzív közlekedésbiztonsági eszközzel felszerelt járművön végzett adatelemzésére támaszkodva hasonlította össze az autósok nyári és télre forduló vezetési szokásait, járműkezelési technikáját - olvasható a cég közleményében.

A közlekedésbiztonsági M2M-eszköz az első ütközésveszély, az irányjelzés nélküli sávelhagyás, a követési távolság, a gyalogos/kerékpáros/motorkerékpáros veszélyhelyzetek, valamint a sebességkorlátozások túllépésének felismerésére képes. Az eszköz által rögzített adatok – majd az adatbázisból kinyert statisztikák – alapján pedig pontosabb képet kaphatunk a két évszak vezetési tendenciáiról és legjellemzőbb veszélytípusairól.

Nem lassítunk

A 2017 novembere során kinyert adatokból elsősorban a sebességtúllépésre, az első ütközésveszélyre és a követési távolság betartására vonatkozó riasztások eseményeinek növekvő gyakorisága mérhető. A beküldött adatok túlnyomórészt (57 százalékban) sebességtúllépésekről tanúskodnak, ráadásul ezekben az esetben a vizsgált autósok a sebességkorlátot több mint 35 kilométer/órával lépték túl! 

Az elemzés alapján fény derült arra, hogy hiába fordult zimankósabbra az idő, a sofőrök még a nyáron (2017 júliusában) alkalmazott tempóhoz képest is vakmerőbbek, holott ebben az időszakban a szokottnál defenzívebb és kiegyensúlyozottabb vezetésre lenne szükség a balesetmentes közlekedéshez.

"Tarthatja magát valaki bármilyen rutinos sofőrnek, vehet be bármennyi kanyart a tökéletes íven fordulva, és lovagolhat meg számtalan zöldhullámot, egyénileg jól vezetni és tudatosan, a többi emberre odafigyelve közlekedni két teljesen különböző dolog" - hangsúlyozta Farkas Károly, az i-Cell Kft. operatív igazgatója.

Életveszély az utakon

"A közlekedésbiztonsági eszközök a nyáron mért adatokhoz képest novemberben 26 százalékkal több ütközésveszélyt észleltek, ami azt jelenti, hogy a sofőrök ez idő alatt, csak emiatt legalább 3 ezer alkalommal kerültek kisebb-nagyobb veszélyhelyzetbe. Azt is látjuk, hogy 47 százalékkal lett gyakoribb a gyalogosokat túl közel észlelő riasztások száma is" - hangsúlyozta a szakember.

"A havazások és a fagypontkörüli hőmérséklet miatt az eszközök által észlelt közlekedési konfliktusok száma becsléseink szerint, a tavalyi adatokból kiindulva, összességében akár 15 százalékkal is megnőhet majd" - tette hozzá.

Figyeljünk egymásra!

"Vigyázzunk egymásra az utakon, hiszen mindenki a családja körében szeretné tölteni az ünnepeket, amihez az átgondolt és a mindenkori időjáráshoz alkalmazkodó vezetési kultúra is elengedhetetlen. A téli időjárásra nem elég csak az autónkat felkészítenünk. Sofőri „határaink” megismerése is fontos” - emelte ki Farkas Károly.

Az i-Cell Kft. ügyfelei évente sokmillió kilométert tesznek meg Európa-szerte az utakon, ezért a közlekedésbiztonsággal és a defenzív vezetési kultúrával kapcsolatos szemléletformálás kiemelt helyen szerepel a telematikai vállalat életében.

Hirdetés
Brexit

A brit adó- és vámhivatal vezetője szerint évente akár több tízmilliárdos...

1,5-2 százalékos GDP-veszteséget szenvedett el a brit gazdaság a...

Karnyújtásnyira a jövő

Ennyi nagy név egy helyen legfeljebb egy menő magazinban szerepel együtt, a...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Szegények pénze lesz az euró?

Nagyon úgy tűnik, hogy a három legszegényebb uniós tag is előbb vezeti be az...

Értelmetlen a légiforgalmi sztrájk?

Harmadik hetébe lépett a francia nemzeti légitársaság dolgozóinak sztrájkja,...

Ki kapjon több uniós pénzt, Kelet vagy Dél?

Brit sajtóértesülések szerint több tízmilliárd euró fejlesztési forrást...

Vagyon

Rekordot döntöttek a magyar milliárdosok, vagyonuk egy év alatt 890 milliárd...

Csökkent a Bamosz tagok által kezelt befektetési alapok összvagyona...

Hirdetés
Találtuk

Megkérdezték a magyarokat, hogy mitől lesznek boldogok

Mi a legfontosabb az életben? Mi tesz boldoggá? Erre a kérdésre keresték a...

Ezek a magyar városok a legjobbak szelektív hulladékgyűjtésben

Ha Magyarország minden településén...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Hamburg nekimegy a dízelautóknak »