A járművek irodává és nappalivá alakulnak

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Az automatizálás, a villamosítás és a hálózatba kapcsolás területén végrehajtott innováció fontosságára hívta fel a figyelmet a Continental technológiai vállalat a frankfurti autóvásáron. Minden korábbinál nagyobb szükség van az ipar és a politika együttműködésére. "Az olyan nagy célok, mint a közlekedési balesetek számának nullára redukálása, a tiszta levegő, valamint a kényelmes és gyors utazás csak átfogó együttműködéssel érhetők el" - mondta Dr. Elmar Degenhart, a Continental igazgatóságának elnöke. A technológiai normákkal és kvótákkal szemben az innováció és a feltalálói szellemiség mellett érvelt.

Megfizethető mobilitás

A fejlődés célja az innováció révén megteremtett biztonságos, tiszta, hálózatba kapcsolt és megfizethető mobilitás, amelyre vásárlók milliói tartanak igényt, továbbá az elektromos járművekre vonatkozó kvóták ellen érvelt: „Az innovációk sokkal meggyőzőbbek, mint a művi beavatkozás“ A Continental várakozása szerint 2025-ig az automatizált vezetés technológiájának piaca 30 milliárd euró fölé fog emelkedni

A Continental erős partneri kapcsolatokat épít az autóiparon belül és kívül egyaránt. „Megosztjuk ötleteinket, és ezzel több értéket teremtünk” - hívta fel Elmar Degenhart a figyelmet a Continental partnerségi programjára. A Continental szerint az új technológiák bevezetésével a jövőben nagyobb lesz a változatosság a közlekedés területén. „A járművek egyre inkább átalakulnak irodákká, vagy nappalikká, valamint más, kerekeken guruló életterekké” - vázolta a jövőt Elmar Degenhart, majd hozzátette:

„Ebből milliárdos piac alakul ki, amely az asszisztált és automatizált vezetés területén jelentős kiegészítő üzleti lehetőséget kínál a Continental számára. Az elektronika, a szoftverek és az érzékelők területén tovább nő majd a digitalizációval kapcsolatos forgalmunk.” Jelenleg ennek az üzleti területnek 60 százalék az aránya a vállalat három autóipari részlegében. Az elkövetkező években ez 70 százalékra emelkedik - mondta. 

A kvóták ellen

„A kevesebb baleset és a hatékonyabb klímavédelem csak úgy érhető el, ha felhasználók milliói alkalmazzák a modern mobilitási megoldásokat - emelte ki Elmar Degenhart. „Politikai eszközökkel elő lehet segíteni az új technológiák elfogadását, de például az elektromos járművek esetében a vásárlási kedvezmények nem elegendők. A gyártói flottákban az elektromos járművek arányára vonatkozó állami kvótákat nem tartjuk észszerűnek. Az innovációk sokkal meggyőzőbbek, mint a művi beavatkozások.”

Három innovációs irány

Ezek pedig: támogatott és automatizált járművezetés, elektromobilitás és hálózatba kapcsolhatóság

Elmar Degenhart kiemelte a Continental számos olyan innovációját, amely segít az autóipar előtt álló legnagyobb kihívások leküzdésében. Intuitív, intelligens, interaktív: a jövő járműveiben a vezetőfülkében lévő jelzőműszerek nem csak a vezető igényeihez fognak alkalmazkodni, hanem az adott vezetési helyzethez is. Továbbá a villanymotorok kisebbek, könnyebbek és olcsóbbak lesznek.

A Continental 2019-től sorozatban gyártott, magas szinten integrált tengelyhajtása egyetlen, kis súlyú modulban egyesíti a hajtóművet és az elektronikát. „A kompakt, 75 kg súlyú, nagyteljesítményű egység 150 kW teljesítményre képes” - mondta Elmar Degenhart a sorozatgyártásra érett hajtóművel kapcsolatban, amely akár 320 kW-os változatban is elkészíthető.

Más szempontok

Az elektromobilitás szempontjából Elmar Degenhart az akkumulátorcellák fejlesztését látja elsődlegesen fontosnak: „A jelenlegi lítiumion akkumulátorok túl nagyok, túl nehezek, túl gyengék és túl drágák. A szilárd töltetű akkumulátorcellák gyorsabban feltölthetők és biztonságosabbak. Ezek nagymértékű sorozatgyártása 2023 után indulhat el.

Számításinak szerint ezzel jelentősen csökkenthetők a költségek, a jelenlegi kilowattóránként körülbelül 200 euróról 100 euró alá. Ezzel egy 75 kilowattóra teljesítményű akkumulátorral rendelkező elektromos jármű hatótávolsága körülbelül 500 kilométer lenne, ugyanolyan költségek mellett, mint egy dízel járműnél. A technológia elfogadtatása szempontjából ez döntő fontosságú, legyen szó vevőkről vagy felhasználókról.”

Az új érzékelők és a hozzájuk tartozó vezérlőkészülékek előkészítik az utat az automatizált vezetés következő szintje felé. A Continental számításai szerint 2025-ig az automatizált vezetéssel összekapcsolódó technológiák világpiaci forgalma meg fogja haladni a 30 milliárd eurót. Ez nagyjából kétszer akkor összeg lesz, mint ami 2020-ra várható. „A vezetést segítő rendszerek világpiacán a Continental részesedése jelenleg körülbelül 15 százalék. Ezen a területen további nagy lehetőséget látunk” - mondta optimistán Elmar Degenhart, a Continental igazgatóságának elnöke.

Hirdetés
Brexit

A brit kormány várakozása szerint októberre meglesz a teljes körű...

A brit kormány "korlátozott ideig" még tartaná magát az Európai Unió...

Hirdetés
Szavazz!

Megfizethetetlen lesz Budapest?

Egymilliós négyzetméterárat prognosztizál a budapesti belváros lakáspiacán...

Megszenvedjük az olasz válságot?

Kudarcba fulladtak az olasz kormányalakítási kísérletek, szakértői kormány...

Szegények pénze lesz az euró?

Nagyon úgy tűnik, hogy a három legszegényebb uniós tag is előbb vezeti be az...

Vagyon

A tűzzel rég nem látott méretű füst és koromszennyeződés is keletkezett.

Kedd éjszaka felhőszakadás és hatalmas erejű szél okozott károkat elsősorban...

Hirdetés
Találtuk

Stresszes vagy? A tengerészgyalogosok ezt így oldják meg

Egy egyszerű öt perces trükk, ami ha a harcban működik, akkor nálad is fog.

A gazdaság is megérzi, ha sok az elhízott ember

Magyarországon akár az összes egészségügyi közkiadás egyhatoda, azaz évi több...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Kevés van belőlük, és egymástól lopkodják »

4IG 3540 (-0,56 ) ALTEO 685 (-1,44 ) ALTERA 795 (0,63 ) ANY 1410 (0,71 ) APPENINN 615 (0,33 ) CIGPANNONIA 422 (0,48 ) Duna House A 4040 (1,51 ) EMASZ 25400 (0,79 ) ENEFI 196 (0,51 ) FHB 600 (2,56 ) FORRAS/OE 1190 (7,21 ) FORRAS/T 1400 (7,69 ) FUTURAQUA 57 (-2,05 ) GSPARK 3350 (1,82 ) KONZUM 3185 (0,16 ) KULCSSOFT 1230 (1,65 ) MOL 2666 (2,78 ) MTELEKOM 414 (0,61 ) NORDTELEKOM 44 (1,40 ) NUTEX 40 (-6,98 ) OTP 9870 (2,81 ) PANNERGY 682 (0,29 ) PLOTINUS 5900 (-0,84 ) RICHTER 5265 (1,15 ) SET Group 253 (1,20 ) WABERERS 3450 (0,88 ) ZWACK 17600 (0,57 )