A versenysportból a sorozatgyártásba

| olvasási idő: kb. 1 perc

Újabb technikával teszi még biztonságosabbá az Audi a jövő autózását: a digitális visszapillantó kiváló képminőséggel szolgál, s az idei év végén a kisszériás Audi R8 e-tron modellben mutatkozik be a sorozatgyártásban.

E jármű a jelenlegi Le Mans-i győztes versenygépekhez hasonlóan nem rendelkezik hátsó szélvédővel, így hagyományos belső visszapillantó tükörrel sem. A megszokott alkatrész high-tech utódja a digitális visszapillantó, amelyet valójában egy fejlett kamera-monitor rendszer valósít meg.

Külön szabályzóegység gondoskodik a mindenkor kellően kontrasztos és fényes képről, sötétben az intelligens szabályzás veszi elejét a mögöttes forgalom fényszórói okozta vakításnak. A vezető bármikor letompíthatja vagy akár ki is kapcsolhatja a monitor képét, amelyen az Audi tervei szerint a jövőben különböző kiegészítő információk is megjelenhetnének.

A kisméretű, így rendkívül könnyű kamera aerodinamikailag optimálisan kiformált házban rejtőzik, amelyet hidegben önálló fűtés melegít. Mindössze néhány milliméter átmérőjű optikát használ, s a hagyományos visszapillantó tükröknél jóval szélesebb látómezőt tekint át. Digitális képadatait végül egy 7,7 col képátlójú, a hagyományos belső visszapillantó tükör helyére épített monitor jeleníti meg. Ez esetben speciális, az AMOLED-technológiával (Active Matrix Organic Light Emitting Diode) készült képernyőről van szó, a Samsung Display Co., LTD fejlesztőpartner termékeként első ízben jelenik meg gépjárműves alkalmazásban. Az itt használt organikus anyagok már igen alacsony feszültségszinten is fényt bocsátanak ki, így egyáltalán nem igényelnek háttér-megvilágítást. Az AMOLED-technológia a mobiltelefonokban és más elektronikai eszközökben már sokszorosan bevált megoldásnak számít.

Az új monitorok ennek megfelelően energiatakarékosabbak, vékonyabbak és könnyebbek a hagyományos LCD-képernyőknél, kapcsolási idejük a környezeti hőmérséklettől függetlenül mindössze néhány ezredmásodperc. A digitális visszapillantó sikeres premiert ünnepelhetett a 24-órás Le Mans-i futam R18 e-tron quattro és R18 ultra versenygépeiben, amelyekkel az Audi hármas diadalt aratott a legendás hosszú távú versenyen. Az új rendszer a rendkívül kemény versenykörülmények között is abszolút megbízhatónak bizonyult.

Oldalak: 1 2

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Tömeges modellváltás az autógyárak kínálatában »

4IG 972 (1,46 ) AKKO Invest 30400 (2,70 ) ALTEO 762 (-1,04 ) ANY 1320 (-0,38 ) APPENINN 449 (1,13 ) AutoWallis 113 (1,80 ) CIGPANNONIA 312 (-2,66 ) CyBERG 1890 (3,28 ) EHEP 9600 (-4,95 ) ELMU 30400 (-0,65 ) ENEFI 504 (1,20 ) ESTMEDIA 119 (-0,67 ) FORRAS/OE 1580 (2,60 ) FORRAS/T 1520 (-5,00 ) FUTURAQUA 112 (0,36 ) MASTERPLAST 734 (1,10 ) MOL 3000 (1,83 ) MTELEKOM 435 (0,93 ) NORDTELEKOM 46 (-0,86 ) NUTEX 30 (-0,66 ) OPUS 385 (0,05 ) ORMESTER 7900 (-2,47 ) OTP 12750 (0,47 ) OTT1 283 (0,18 ) PANNERGY 750 (-0,27 ) RICHTER 4942 (0,37 ) SET Group 663 (-0,30 ) TAKAREK 616 (-0,65 ) WABERERS 1360 (-2,86 ) ZWACK 16850 (0,30 )