A villamosítás nem kérdés a fuvarozásban

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Kulcsfontosságúvá tette az elektromos járműveket a fenntartható fuvarozás megteremtésében, hogy környezetvédelmi előnyeik mellett gazdaságilag is egyre életképesebbek.

Nemcsak a fenntartható alternatívák terén jelentős az úttörő trendek hatása a fuvarozási iparágra, hanem ezeket a jó üzletmenethez is alaposan figyelembe kell venni. A Scania a fenntartható fuvarozási technológiák széles választékán dolgozik a fosszilis üzemanyagok helyettesítése érdekében. A villamosítási terv kulcsfontosságú része ennek a stratégiának.

A villamosítás fontossága a fuvarozásban

Nils-Gunnar Vågstedt, aki a Scania villamosítási technológiával kapcsolatos kutatásait vezeti, elmagyarázta, hogy mennyire fontos ez a trend globális értelemben.

„Először is, világszerte egyre nagyobb figyelmet kap a villamosítás és ennek környezetvédelmi előnyei, beleértve az akár nulla szén-dioxid-lábnyomot, a járművek csendesebb működését és a nulla részecskekibocsátást. Az elektromos járművek használatával nemcsak a károsanyag-kibocsátás csökkenthető, hanem, döntően, az energiafogyasztás is számottevően mérsékelhető.”

Amiért a fuvarozási iparág felkarolja a villamosítást

Számos hajtóerő áll napjainkban a fuvarozási ágazat villamosítása mögött, és habár a hosszú távú fuvarozás kissé az ágazat többi területe mögött jár ebben, elkezdett gyorsan felzárkózni, így egyre több bioüzemanyaggal működő hibrid és teljesen elektromos jármű jelenik meg a piacon. Ebben a Scania vezető szerepet játszik.

A fuvarozási ágazatban tapasztalható gyors változások egyik oka az, hogy az elektromos járművek gazdaságilag egyre életképesebbé válnak saját fejlődésük révén, így már nincs szükségük külön támogatásokra, mint korábban volt a technológia korai fejlesztési fázisaiban.

„Amikor az üzemeltetés gazdaságossága és a társadalom legfontosabb célkitűzését jelentő kisebb környezeti hatás összhangban áll egymással, akkor nagyon egyszerűvé válik a legjobb megoldást választani, és ezt az iparág jelenlegi technológiai modelljének összeomlása követi majd” – magyarázta Vågstedt.

Továbbra is az infrastruktúra és az akkumulátorok jelentik a villamosítás korlátait

Úgy tűnik, hogy az akkumulátorok és az infrastruktúra jelentik a legnagyobb, még megoldásra váró kihívásokat a járművek villamosítása felé vezető úton.

Még mindkét téren jelentős fejlesztésekre van szükség, mielőtt készen állnak arra, hogy tömegesen támogathassanak teljesen elektromos járműveket, valamint a különféle hibrid változatokkal is van még munka, amelyek szintén akkumulátorokat igényelnek, ám manapság jóval elterjedtebbek.

Vågstedt és csapata a Scaniánál tisztában van azzal, hogy még sok a tennivaló. „Már mindenféle méretű járműhöz nagy az akkumulátorok iránti igény, és még mindig csak e technológia alkalmazásának korai fázisában járunk. Jó irányban haladunk, és gyorsan, de még több fenntartható akkumulátor kifejlesztése szükséges.

Forrás: Scania

Ezeknek hosszabb élettartamúaknak és nagyobb energiasűrűségűeknek kell lenniük, míg a költségeiknek csökkenniük kell. Iparági szinten biztosítanunk kell, hogy a nyersanyagok forrása, az energiaigényes gyártás és az akkumulátorok újrahasznosítása idővel mind fenntartható legyen.”

Továbbra is kérdéseket vet fel az akkumulátorok hálózatról való töltésének technológiája; nemcsak a Scania, hanem az egész iparág számára.

„Azok a villamosítási megoldások, amelyekkel foglalkozunk, szorosan összefüggnek a töltőrendszerekkel és a töltési stratégiákkal. Ezért az akkumulátorokat és a töltőrendszereket együttesen kell nézni a teljes infrastruktúra részeként.”

A Scania megközelítése, hogy fenntartható fuvarozási megoldásokat kínál, ennek egyik pillére pedig annak biztosítása, hogy ezek a lehető leginkább energiahatékonyak legyenek. A villamosítás esetében ez a lehető legkevesebb akkumulátor használatát jelenti egy adott fuvarozási megoldáshoz, kiegészítve a töltések miatti megállások optimalizálásával vagy menet közbeni töltéssel, mint ahogyan az elektromos autópályán már láthatjuk.

Nem az a kérdés, hogy a villamosítás elkezdődik-e, hanem az, hogy mikor.

Hirdetés
Brexit

Londoni pénzügyi elemzők szerint a valószínűsíthető enyhe lassulás ellenére...

A korábbi piaci és elemzői várakozásokkal ellentétben nem...

Karnyújtásnyira a jövő

Ennyi nagy név egy helyen legfeljebb egy menő magazinban szerepel együtt, a...

Hirdetés
Szavazz!

Szegények pénze lesz az euró?

Nagyon úgy tűnik, hogy a három legszegényebb uniós tag is előbb vezeti be az...

Értelmetlen a légiforgalmi sztrájk?

Harmadik hetébe lépett a francia nemzeti légitársaság dolgozóinak sztrájkja,...

Ki kapjon több uniós pénzt, Kelet vagy Dél?

Brit sajtóértesülések szerint több tízmilliárd euró fejlesztési forrást...

Vagyon

Rekordot döntöttek a magyar milliárdosok, vagyonuk egy év alatt 890 milliárd...

Csökkent a Bamosz tagok által kezelt befektetési alapok összvagyona...

Hirdetés
Találtuk

Megkérdezték a magyarokat, hogy mitől lesznek boldogok

Mi a legfontosabb az életben? Mi tesz boldoggá? Erre a kérdésre keresték a...

Ezek a magyar városok a legjobbak szelektív hulladékgyűjtésben

Ha Magyarország minden településén...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Okos megoldások a károsanyag-kibocsátás csökkentésére »