A Volkswagen bemártotta a Boscht is a kartellügyben

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 2 perc

A Bosch német elektronikai óriáscég is érintett lehet az öt vezető német autógyártó társaság, a Volkswagen (VW), az Audi, a Porsche, a BMW és a Daimler versenyjogsértés gyanúját keltő ügyében - jelentette pénteken a Der Spiegel című német hírmagazin.

Előkerült a Bosch is, amikor VW feladta magát

A hetilap szombati számában megjelenő beszámolóból előzetesen ismertetett részletek szerint a múlt héten újabb feljegyzés érkezett a német szövetségi gazdasági versenyhivatalhoz a VW-től az öt gyártó képviselőinek egyeztetéseiről, amelyek sérthették a versenyjogi előírásokat.

A VW a dokumentumban feltárt több esetet, és az egyikben előkerül a Bosch is. A Der Spiegel szerint a stuttgarti központú multinacionális vállalat közreműködött a dízelautók kipufogógázának tisztításához használt AdBlue adalékanyag úgynevezett adagolási stratégiájának kidolgozásában.

Kényes ügy

Ez különösen kényes ügy, mert a "takarékos" adagolás révén előfordulhat, hogy az anyag a kelleténél kevesebb nitrogén-oxidot semlegesít, és így a motor csak vizsgálati körülmények között tartja be a kibocsátási határértéket.

A Damiler, a BMW, az Audi, a VW és a Bosch 2006. október 19-én tartott megbeszélésén a VW egy menedzsere megállapította, hogy az AdBlue befecskendezésével kapcsolatban az adalékanyag tartályának csekély mérete miatt "mindenki korlátozást akar", és "senki sem akarja feltárni ennek a korlátozásnak a valódi motivációját a hatóságok (CARB, EPA) előtt" - idézett a Der Spiegel a feljegyzésből.

A lap rámutatott, hogy a CARB és az EPA azokat az amerikai környezetvédelmi hatóságokat jelöli, amelyek kilenc évvel később, 2015-ben leleplezték, hogy a VW több millió dízelüzemű kocsinál csalást követett el, olyan berendezést épített be, amelynek révén a közúti használatban az engedélyezettnél több káros anyagot kibocsátó motor vizsgálati körülmények között a kibocsátási szabályoknak megfelelő értékeket produkál.

Tovább gyűrűzik a botrány

A dízelbotrány időközben a VW csoporthoz tartozó Audit és Porschét is elérte, és hasonló visszaélés gyanújába került a Daimler is. A Der Spiegel szerint az úgynevezett Ötök köre azzal is megpróbálkozott, hogy egyeztesse a károsanyag-kibocsátással kapcsolatban a dél-koreai piacon követett stratégiáját, miután a helyi hatóságok vizsgálatain feltűnő értékeket mutattak ki Mercedes modelleknél.

A gyártók meg akarták akadályozni, hogy a dél-koreai hatóság önálló típusengedélyezési és vizsgálati eljárást vezessen be. Az autógyártó cégek nem kommentálták a Der Spiegelnek az értesüléseket. A BMW szerint a versenytársak közötti információcsere nem minden esetben jogellenes.

A Bosch reakciója

A Bosch azt közölte a lappal, hogy nincsenek ismeretei a cikkben tárgyalt ügyekről. A Der Spiegel az előző számában arról írt, hogy az öt gyártó a kilencvenes évek óta több mint 60 munkacsoportban, 200-nál is több munkatárs részvételével egyeztetett titokban technológiai és beszállítói ügyekről, és a gyártási költségekről.

Az egyeztetések célja a verseny kiiktatása volt - írta a Der Spiegel, hozzátéve, hogy az Ötök körének esete lehet a német gazdaság történetének egyik legnagyobb szabású kartellezési ügye. Az ügyről a VW "egyfajta önfeljelentést" tett, és átadott adatokat a hatóságoknak a Daimler is - írta a Der Spiegel.

Az egyelőre nem ismert, hogy a VW és a Daimler lépése versenyjogi értelemben önfeljelentésnek minősül-e. Amennyiben tiltott egyeztetést folytató versenytársak önfeljelentés révén teljes mértékben feltárják a jogsértést a versenyfelügyelet előtt, kisebb büntetést kaphatnak, vagy akár mentesülhetnek a büntetéstől.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Mindenki támogatással megvásárolható autót akar »

4IG 824 (-4,19 ) AKKO Invest 28800 (1,41 ) ANY 1320 (-0,38 ) APPENINN 422 (-2,09 ) AutoWallis 103 (-0,48 ) BIF 302 (-1,95 ) CIGPANNONIA 263 (-2,23 ) CyBERG 1600 (-5,88 ) ENEFI 436 (1,16 ) FORRAS/OE 1550 (-8,28 ) FUTURAQUA 100 (-2,91 ) GSPARK 4650 (1,97 ) MOL 2864 (-0,35 ) MTELEKOM 442 (-0,67 ) NUTEX 29 (2,44 ) OPUS 329 (-5,30 ) OTP 13070 (1,08 ) OTT1 254 (-2,87 ) PANNERGY 744 (1,09 ) RABA 1100 (-0,90 ) RICHTER 4810 (-0,21 ) SET Group 111 (-2,63 ) TAKAREK 570 (-1,04 ) WABERERS 1370 (-1,08 ) ZWACK 17150 (-0,29 )