Áremelésre kényszerülnek az autógyártók a dízel miatt?

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A dízelautók rohamosan csökkenő népszerűsége keresztülhúzta az autógyártók számításait az egyre szigorodó uniós szén-dioxid-kibocsátási normák teljesítésére a hatékony üzemanyag-hasznosítású dízeltechnológia alkalmazásával.

A genfi autószalonon összegyűlt iparági vezetők nehéz döntés előtt állnak: vagy a meglévő dízeles modelljeiket kell továbbfejleszteniük óriási költségekkel, vagy kevesebbet tudnak értékesíteni jövedelmező modelljeikből, vagy százmillió eurós büntetésre számíthatnak a kibocsátási normák nem teljesítése miatt. Mindemellett persze reménykedhetnek abban is, hogy az Euro-6-os normát teljesítő dízelmotorok rehabilitálják a technológiát.

Nem fogynak a dízelek

A dízelmotorok több nitrogén-oxidot és koromrészecskét bocsátanak ki mint a benzinmotorok, üzemanyag-felhasználási hatékonyságuknak köszönhetően azonban ezzel együtt is kulcsfontosságú szerepet töltenek be az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentésében.

Minthogy azonban egyre több autós mond le dízelautó vásárlásáról - nem utolsó sorban belvárosi kitiltásuk fenyegető veszélye miatt - az autógyárak számára kérdésessé vált a 2020-2021-ben életbe lépő új, szigorúbb uniós emissziós normák teljesíthetősége is.

A dízeles autók értékesítése nyolc százalékkal csökkent tavaly Európában, részarányuk pedig az új autók eladásában 44 százalékra csökkent az 55 százalékos 2011-es csúcsról. Részben ennek is tulajdonítható, hogy az új autók átlagos szén-dioxid-kibocsátása például az Egyesült Királyságban 17 éve első alkalommal emelkedett tavaly. Az elmúlt hónapban viszont Németországban már 19 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 24 százalékkal csökkent a dízelautók eladása.

Olvasta már? Az elektromos autók jövője két orosz oligarchán múlik
Orosz milliárdosok egy, még a szovjet időkre visszavezethető nyersanyagkitermelő óriáscég irányítása felett viszálykodnak. Tipikus orosz sztori, mondhatnánk, de ami érdekessé teszi a harcot az az, hogy az MMC Norilsk Nickel PJSC rendelkezik a világon az egyik legnagyobb nikkel és kobalt tartalékkal. Márpedig ezek a fémek elengedhetetlenek az iPadek vagy éppen a Teslák akkumulátorának gyártásához.

Áremelés jöhet?

Matthias Mueller, a Volkswagen AG vezérigazgatója aggodalmának adott hangot a dízel jövője miatt a Reuters tévécsatornának adott interjúban, megjegyezte ugyanakkor, hogy pont az ilyen problémák megoldása az autógyárak feladata.

"Bízom a dízeltechnológia reneszánszában" - szögezte le az interjúban.

Egyes autóipari szakértők úgy látják, hogy az autógyárak áremeléssel lesznek kénytelenek csökkenteni nagyobb dízelautó modelljeik értékesítését nehogy túllépjék a teljes termékpalettájukra vonatkozó átlagos emissziós normát.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A madárinfluenza H5N8 altípusának jelenlétét igazolta a Nébih.

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

A modernizáció hiánya miatt lassú az építőipar »

4IG 690 (5,50 ) ANY 1205 (1,26 ) APPENINN 370 (-0,40 ) AutoWallis 79 (8,22 ) CIGPANNONIA 175 (2,94 ) DELTA 99 (0,92 ) EHEP 3480 (0,87 ) ENEFI 348 (-3,33 ) FORRAS/OE 1200 (11,11 ) FORRAS/T 1500 (7,14 ) FUTURAQUA 76 (-0,26 ) GSPARK 4690 (1,96 ) KULCSSOFT 1705 (3,33 ) MASTERPLAST 598 (0,34 ) MOL 2016 (0,80 ) MTELEKOM 392 (0,51 ) NORDTELEKOM 32 (2,56 ) NUTEX 31 (0,97 ) OPUS 274 (1,86 ) OTP 10160 (4,37 ) OTT1 210 (-0,48 ) PANNERGY 652 (0,31 ) RICHTER 6870 (0,73 ) SET Group 69 (0,15 ) TAKAREK 496 (1,02 ) WABERERS 790 (0,25 )