Az éjszakai vezetésre is fel lehet készülni

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A nyári szabadságok ideje az év azon időszaka, amikor a legnagyobb forgalom van az utakon, és sok ember előnyben részesíti az éjszakai vezetést annak érdekében, hogy az üdülési napokat teljes mértékben kihasználhassa. Sötétedés után általában kisebb a forgalom, de a csökkent látási viszonyok és a fáradtság miatt megnő a balesetek veszélye is. Európában az éjszakai balesetek a sérüléssel járó összes baleset 37 százalékáért felelősek, így az éjszakai közlekedés biztonságának növelése érdekében meg kell tenni bizonyos óvintézkedéseket.

1. Kapcsolja be alkonyatkor a tompított fényszórót, hogy jobban lásson, és hogy jobban lássák Önt! Éjszaka tompított fényszórókkal vezessen, amikor esik az eső, vagy rosszak a látási viszonyok. Mindig használja az országúti fényszórókat, amikor lehetséges, annak érdekében, hogy elkerülje a szembejövő forgalom elvakítását. Bizonyos járműveket automatikus tompított fényszóró rendszerekkel láttak el, a rendszer a fényszórókat a külső fényviszonyok függvényében kapcsolja be és ki.

A vezetéshez szükséges információ 90 százalékát a látási érzékünkön keresztül dolgozzuk fel, és miután éjszaka a látási érzékelés csökken, több idő szükséges a gyalogosok, az állatok és a közlekedési lámpák beazonosításához. Ezekben az esetekben a LED fényszórók nagy segítséget jelentenek, miután jobb minőségű fényt generálnak, mint a halogén izzók, és az általuk kibocsátott fény nagyon hasonlít a nappali fényhez, ami nagymértékben megnöveli a láthatóságot.

2. Sebességét úgy határozza meg, hogy a fényszóró által megvilágított távolságon belül képes legyen lefékezni. Érdemes lassabban hajtani, mint ahogyan normális nappali fénynél vezetne. 

3. Tartsa be a biztonságos követési távolságot, és hagyjon minimum 3 másodperces távolságot Ön és az Ön előtt haladó gépkocsi között.

4. Ismerje fel a fáradtság korai jeleit, mint például azt, hogy szemhéja elnehezül, ha nehezére esik a saját sávjában maradni, vagy ha nehezen emlékszik arra, hogy hol vezette le az utolsó egy kilométert. Az álmosság kihat az Ön reflexeire, és ez a hatás olyan, mintha 0,5 gramm/literes véralkohol szinttel vezetne. Fontos, hogy az álmosság első jeleinél álljon meg és pihenjen, vagy aludjon egészen addig, amíg már biztonságosan tudja folytatni utazását. Bizonyos járműveket már fáradtság-érzékelőkkel szereltek fel, amelyek érzékelik, ha a vezető fáradt, és figyelmeztető jelzést írnak ki a műszerfal kijelzőjén, javasolva a vezetőnek, hogy álljon meg, és tartson szünetet.

E tanácsokat követve Önnek nem jelent majd problémát, hogy úti célját biztonságosan és biztosan elérje.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Segítenek, de a recesszió így is elkerülhetetlen »

4IG 836 (0,97 ) AKKO Invest 29000 (-1,36 ) ALTEO 772 (0,78 ) ANY 1345 (-1,47 ) APPENINN 415 (-0,95 ) AutoWallis 98 (-1,81 ) BIF 307 (2,68 ) CIGPANNONIA 250 (-3,10 ) Duna House A 3750 (0,27 ) EMASZ 31200 (-0,64 ) ENEFI 417 (-0,71 ) ESTMEDIA 115 (1,42 ) FUTURAQUA 92 (-1,92 ) GSPARK 4630 (0,65 ) KULCSSOFT 1200 (-4,00 ) MASTERPLAST 754 (-0,79 ) MOL 2850 (1,42 ) MTELEKOM 451 (1,12 ) NORDTELEKOM 42 (-4,07 ) NUTEX 28 (0,36 ) OPUS 310 (1,51 ) ORMESTER 6800 (-2,86 ) OTP 13110 (-0,08 ) OTT1 254 (-1,36 ) PANNERGY 748 (1,36 ) RABA 1075 (-0,46 ) RICHTER 5020 (1,01 ) SET Group 106 (-3,64 ) TAKAREK 570 (2,15 ) ZWACK 17150 (0,29 )