Az éjszakai vezetésre is fel lehet készülni

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A nyári szabadságok ideje az év azon időszaka, amikor a legnagyobb forgalom van az utakon, és sok ember előnyben részesíti az éjszakai vezetést annak érdekében, hogy az üdülési napokat teljes mértékben kihasználhassa. Sötétedés után általában kisebb a forgalom, de a csökkent látási viszonyok és a fáradtság miatt megnő a balesetek veszélye is. Európában az éjszakai balesetek a sérüléssel járó összes baleset 37 százalékáért felelősek, így az éjszakai közlekedés biztonságának növelése érdekében meg kell tenni bizonyos óvintézkedéseket.

1. Kapcsolja be alkonyatkor a tompított fényszórót, hogy jobban lásson, és hogy jobban lássák Önt! Éjszaka tompított fényszórókkal vezessen, amikor esik az eső, vagy rosszak a látási viszonyok. Mindig használja az országúti fényszórókat, amikor lehetséges, annak érdekében, hogy elkerülje a szembejövő forgalom elvakítását. Bizonyos járműveket automatikus tompított fényszóró rendszerekkel láttak el, a rendszer a fényszórókat a külső fényviszonyok függvényében kapcsolja be és ki.

A vezetéshez szükséges információ 90 százalékát a látási érzékünkön keresztül dolgozzuk fel, és miután éjszaka a látási érzékelés csökken, több idő szükséges a gyalogosok, az állatok és a közlekedési lámpák beazonosításához. Ezekben az esetekben a LED fényszórók nagy segítséget jelentenek, miután jobb minőségű fényt generálnak, mint a halogén izzók, és az általuk kibocsátott fény nagyon hasonlít a nappali fényhez, ami nagymértékben megnöveli a láthatóságot.

2. Sebességét úgy határozza meg, hogy a fényszóró által megvilágított távolságon belül képes legyen lefékezni. Érdemes lassabban hajtani, mint ahogyan normális nappali fénynél vezetne. 

3. Tartsa be a biztonságos követési távolságot, és hagyjon minimum 3 másodperces távolságot Ön és az Ön előtt haladó gépkocsi között.

4. Ismerje fel a fáradtság korai jeleit, mint például azt, hogy szemhéja elnehezül, ha nehezére esik a saját sávjában maradni, vagy ha nehezen emlékszik arra, hogy hol vezette le az utolsó egy kilométert. Az álmosság kihat az Ön reflexeire, és ez a hatás olyan, mintha 0,5 gramm/literes véralkohol szinttel vezetne. Fontos, hogy az álmosság első jeleinél álljon meg és pihenjen, vagy aludjon egészen addig, amíg már biztonságosan tudja folytatni utazását. Bizonyos járműveket már fáradtság-érzékelőkkel szereltek fel, amelyek érzékelik, ha a vezető fáradt, és figyelmeztető jelzést írnak ki a műszerfal kijelzőjén, javasolva a vezetőnek, hogy álljon meg, és tartson szünetet.

E tanácsokat követve Önnek nem jelent majd problémát, hogy úti célját biztonságosan és biztosan elérje.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

A madárinfluenza H5N8 altípusának jelenlétét igazolta a Nébih.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Hirdetés
4IG 696 (-0,57 ) AKKO Invest 466 (-0,85 ) ANY 1240 (0,81 ) APPENINN 370 (-1,99 ) AutoWallis 83 (6,02 ) CIGPANNONIA 183 (-1,61 ) DELTA 104 (1,75 ) Duna House A 3280 (0,61 ) EHEP 3300 (-1,49 ) ENEFI 334 (-3,19 ) FORRAS/OE 1150 (-2,54 ) FUTURAQUA 76 (0,53 ) GSPARK 3500 (-1,69 ) MOL 1967 (-2,24 ) MTELEKOM 396 (0,38 ) NORDTELEKOM 30 (-1,96 ) NUTEX 30 (-0,67 ) OPUS 278 (-1,60 ) OTP 11280 (-0,97 ) OTT1 212 (1,19 ) PANNERGY 638 (-1,85 ) RICHTER 6970 (2,95 ) SET Group 69 (-0,57 ) TAKAREK 520 (-2,99 ) WABERERS 910 (5,57 ) ZWACK 17200 (0,29 )