Az Ezüstnyíl-korszak újjáélesztése

| forrás:
TF - információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Látványos Ezüstnyíl-parádé a Goodwood Revival Festivalon 2012. szeptember 14. és 16. között.

Bernd Rosemeyer legendás versenyző tiszteletére négy Auto Union Ezüstnyíllal indul az Audi Tradition a Goodwood Revival (2012. szeptember 14-16.) fesztiválra Dél-Angliába. Három napon keresztül ismert pilóták mutatják be a veterán versenyautók lenyűgöző technológiáját. A bemutatófutamok sofőrjei: Jacky Ickx, Formula-1 ikon, az ötszörös Le Mans-győztes Frank Biela, valamint a Pink Floyd dobosa, Nick Mason. Ezenkívül a Goodwood Revival történelmében először állítja ki az Audi Tradition új szerzeményét, a duplakompresszoros Auto Union Type D-t.

75 évvel ezelőtt, 1937 októberében szerezte meg utolsó futamgyőzelmét a Brit Nagydíjon az Auto Union kiváló pilótája, alig három hónappal később Rosemeyer egy rekordkísérlet közben halálos baleset szenvedett. A legelső Brit Nagydíjon aratott sikere emlékére az Audi Tradition szokatlan Ezüstnyíl-parádéval készül a Goodwood Revival fesztiválra. A világ egyik legfontosabb veterán motorsport eseményén az Auto Union autóit az 1930-as évekbeli vetélytársaikkal, Mercedes-Benz típusokkal együtt állítják ki, így összesen tíz Ezüstnyíl megjelenésére számítanak. Az Audi Tradition járműveit egy magángyűjtő 1934-es Auto Union Typ A replikája egészíti ki. Az Audi Tradition Goodwoodban mindennap rendez majd bemutatófutamokat Auto Union Typ C (1936) replikákkal és egy duplakompresszoros Auto Union Typ D-vel (1939). Ezek mellett felvonulnak a híres „Karassik-autók”, amelyek jelentős részben eredeti alkatrészekből állnak: az Auto Union

Typ D (1938) és az Audi Tradition legújabb szerzeménye, az 1939-es, duplakompresszoros Auto Union Typ D. Az autók 1990-es évek elején elvégzett restaurálása óta először áll ismét egymás mellett a két Ezüstnyíl, amelyek alkatrészeit Paul Karassik fáradságos munkával az egykori Szovjetunió területén gyűjtötte össze.

Nemcsak az autók, hanem a ritka Ezüstnyilak pilótái is igazi közönségkedvencek: immár hatodik alkalommal vezet az Audi Tradition színeiben Nick Mason, a világhírű Pink Floyd zenekar dobosa. Mason nemrég még a londoni olimpia nagyszabású záróünnepségén is zenélt, és egyébként a nemzetközi veterános élet egyik legmegnyerőbb személyisége. Ma egyetlen sofőr sem rendelkezik annyi tapasztalattal ezekről a különleges versenyautókról, mint a Pink Floyd dobosa, így részvételének az Audi Tradition csapata igazán örül. Mason, „az Auto Union utolsó gyári pilótája”, nagyon várja már az alkalmat: „Amikor a német Ezüstnyilak lecsaptak Doningtonban 75 évvel ezelőtt, alapjaiban megváltoztatták az angol motorsportot. Igazán különleges élmény, hogy egy ilyen autót vezethetek.” Ezt az érzést Jacky Ickx, a legendás Formula-1 pilóta is osztja. A versenyző, aki a 60-as és 70-es évek legendái közé tartozik Sir Jackie Stewart és Emerson Fittipaldi mellett, a következőket mondta a Goodwood Revivalon való fellépésével kapcsolatban: „Különleges kiváltság ezeket az autókat vezetni.” Az Audi Tradition pilótáinak sorát Frank Biela, az Audi modern kori versenysport-történelmének egyik képviselője teszi teljessé. A Neussban született pilóta nemcsak STW- és DTM-bajnok, hanem öt Le Mans-győzelmével a világhírű 24 órás futam örökös bajnokai közé tartozik.

A Mercedes-Benz és az Auto Union Ezüstnyilai számítottak mércének 1934 és 1939 között a versenypályákon, végsebességük könnyedén elérte, sőt túl is szárnyalta a 300 kilométer/órát is. Ennél még a mai Formula-1 autók sem gyorsabbak! Ezen autók és kormányosaik iránti csodálat alapja a korukat megelőző kiváló technológia és a bátorság, amely a következő pilótanemzedékekből a mai napig a legmélyebb tiszteletet váltja ki. A legendás Bernd Rosemeyernek 25 évesen sikerült megkaparintania az egyik Auto Union sokak által hőn áhított vezetőülését. Az 1936-os szezon volt élete legeredményesebb éve: Európa-bajnok, német bajnok és német hegyi bajnok lett. Egyetlen év leforgása alatt a fiatal német korának szupersztárjává nőtt. 1937-ben már nem sikerült az Európa-bajnoki cím megtartása, ám egy világrekordra még futotta. Elsőként törte át a 400 kilométer/órás sebességhatárt közúton egy Auto Union Typ C Stromlinie volánja mögött. 1938-ban a következő rekord utáni hajsza lett a végzete. Kereken 440 kilométer/óra tempónál egy hirtelen széláramlat elkapta autóját és letaszította az útról. Halálhíre nagy megdöbbenést váltott ki, az Auto Union ezután többet nem is vett részt rekordkísérletekben

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Globálisan zsugorodhat az autópiac »