Az Octaviát ünnepli a Skoda

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Húsz éve debütált az autós világ egyik legsikeresebb modellsorozata: a Skoda 1996-ban mutatta be az Octavia szedánt. Az ezt követő két évtizedben az Octavia világsikerré vált, és máig a cseh autógyár legkeresettebb szériája - áll a cég közleményében.

Az Octavia fontos évfordulót ünnepel. A kompakt sikerautó eladási adatai azt mutatják, hogy bemutatása óta már ötmillió vásárló döntött világszerte az Octavia család széles modellkínálatának valamelyik tagja mellett. A tágas belső tér, a modern motorok és biztonsági berendezések, valamint a vonzó árak együttese az, ami a márka későbbi modellszériáit és modellgenerációit is inspirálja.

1992-ben indult a történet

Nagyjából egy évvel azután, hogy a cseh márka csatlakozott a Volkswagen Csoporthoz, 1992-ben megindult a Skoda Octavia új modellszériájának fejlesztése. Ez a csoport számára akkoriban tervezett vadonatúj platformra épült, amit az új Octavia koncepciójának kidolgozásával párhuzamosan fejlesztettek.

Míg a mérnökök CAD (Computer Aided Design) technológiával a merev platformon dolgoztak, a Skoda Mladá Boleslav-i fejlesztőközpontjában Dirk van Braeckel vezetésével egy hasonlóan időtálló, összetéveszthetetlen formájú karosszériát alkottak meg.

A fejlesztőmérnökök nagy figyelmet fordítottak az aktív és passzív biztonságra. Az első légzsákokon túl a márka először kínált akkor még újdonságnak számító oldallégzsákokat is. Az új kompakt autó nagy, felnyíló hátsó ajtaja kiváló hozzáférést biztosított az 528 literes csomagtérhez, amit a hátsó ülések lehajtásával nem kevesebb, mint 1 328 literesre lehetett bővíteni.

Így indult a piacon

1996-ban, amikor a modell először jelent meg a piacon, a vásárlók kétféle négyhengeres benzinmotor és egy turbódízel hajtáslánc közül választhattak. A belépő szintű 1.6-os MPI (hengerenkénti befecskendezéses) motor teljesítménye 55 kW (75 LE) volt, az eggyel nagyobb, 1.8 20 V (húsz szelepes) változat pedig 92 kW-ot (125 LE) adott le.

A modern 1.9 TDI közvetlen befecskendezéses turbódízel motor 66 kW (90 LE) teljesítményű volt, átlagfogyasztása 5,1 literre adódott 100 kilométerenként. A Skoda a későbbiekben a különösen gazdaságos, 50 kW-os (68 LE) 1.9 SDI motorral és a 110 kW-os (150 LE) 1.8 20V turbós motorral szélesítette a motorkínálatát.

1998-tól vásárolták

Az első Octavia Combi 1998 márciusában, a Genfi Autószalonon tartotta világpremierjét, és májusban már átvehették az első ügyfelek. Ez a karosszéria-változat hamarosan bestseller lett, különösen Európában. 1999-ben az Octavia Combi összkerékhajtásos változata debütált.

Az Octavia/Octavia Combi típuselnevezés arra a modellre utal vissza, amiből a Skoda 1959 és 1964 között 364 000 darabot gyártott Mladá Boleslav-ban és Kvasiny-ben. A latin „octavia” szó jelentése „a nyolcadik” – utalva a „modern korszak” nyolcadik Skoda automobiljára, ami a technológia 1933-as bevezetését követően már független felfüggesztéssel készült.

Népszerű széria

Az új Octavia széria számára a Skoda új gyártósort épített, amelynek 37 500 négyzetméteres csarnoka a Mladá Boleslav-i üzemben helyezkedik el. Ezt követte egy új festőüzem, amelynek kapacitása 1 800 jármű naponta. Az új gyártósor 1996. április 3-án kezdte meg működését. A központi üzem termelőkapacitása évi 90 ezerről 350 ezer darabra növekedett.

Az első széria utolsó darabja végül a Vrchlabí-i szerelőszalagról gördült le 2010 novemberében. 1996-tól 2010-ig a Skoda összesen 970 000 szedánt és több mint 470 000 kombit szállított le a fogyasztóknak világszerte.

Ötmillió autó

A második generációs Octavia folytatta elődje sikerét. Összesen 1,6 millió szedánt és 900 000 kombit adtak el 2004 és 2013 között. Az újabb technológiai fejlesztések – mint a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok és a kettős kapcsolású sebességváltók (DSG) – az Octavia II-ben jelentek meg először.

A harmadik generációs Octavia 2012 novemberétől gördül le a szerelőszalagokról. 2016 márciusának végén elkészült e modellgeneráció egymilliomodik tagja is a központi gyáregységben, Mladá Boleslavban.

A hagyományos cseh márka összesen ötmillió Octaviát állított elő az 1996-os bemutatkozása óta. A Mladá Boleslav-i gyár mellett Kínában, Indiában, Oroszországban és Kazahsztánban is gyártanak Skoda Octaviát.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Rekordszámban helyeznek forgalomba autót Németországban »

4IG 744 (-0,80 ) AKKO Invest 430 (-1,38 ) ALTEO 838 (0,24 ) ANY 1360 (-0,37 ) APPENINN 385 (-2,41 ) AutoWallis 103 (-1,90 ) CIGPANNONIA 198 (-3,41 ) CSEPEL 490 (-5,77 ) CyBERG 1800 (6,51 ) Duna House A 3900 (3,45 ) EHEP 10100 (1,00 ) ELMU 33400 (-0,60 ) EMASZ 30200 (-3,82 ) ENEFI 404 (-1,46 ) ESTMEDIA 139 (0,72 ) FUTURAQUA 100 (0,61 ) GSPARK 5080 (0,79 ) KPACK 23400 (26,49 ) KULCSSOFT 2800 (-3,45 ) MOL 2860 (0,56 ) MTELEKOM 439 (-0,57 ) NORDTELEKOM 54 (-0,37 ) NUTEX 74 (-8,64 ) OPUS 311 (3,32 ) ORMESTER 10000 (1,01 ) OTP 14880 (0,07 ) OTT1 252 (-0,98 ) RICHTER 5895 (0,26 ) SET Group 99 (0,81 ) TAKAREK 540 (-1,10 ) WABERERS 1185 (-1,66 ) ZWACK 17450 (-0,85 )