Az új Audi RS 6 Avant

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 3 perc

Az Audi RS 6 Avant zavartalan mindennapos és szabadidős használhatósággal ötvözi 412 kW (560 LE) teljesítményét és 700 newtonméter forgatónyomatékát. A quattro GmbH, az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalatának fejlesztéseként és gyártmányaként e nagyteljesítményű Avant modell kiemelkedő menetteljesítményekkel és iránymutató gazdaságossággal csábít: V8-as biturbo motorja átlagosan 9,8 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként, high-tech karosszériaszerkezete tömegét pedig alumíniumkomponensek mérséklik.

Az új Audi RS 6 Avant megjelenése egyéni és erőteljes. Közvetlen befecskendezésű V8-as biturbo erőforrása 3.993 köbcentiméter összlökettérfogatából 412 kW (560 LE) legnagyobb teljesítményt, illetve 700 newtonméter maximális forgatónyomatékot kínál, amely 1.750 és 5.500 percenkénti fordulatszám között mindvégig a vezető rendelkezésére áll. Két „Twinscroll” rendszerű turbófeltöltője a 90 fokos szögű hengersorok közötti V-térben helyezkedik el, s a forgatónyomaték már igen korai és dinamikus felépüléséről gondoskodik. A nagyméretű Avant álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig a 250 illetve 280, s kívánságra akár a 305 kilométer/órát is eléri. Átlagfogyasztása 100 kilométerenként mindössze 9,8 liter, így 30 százalékkal alakul alacsonyabban elődje értékénél.

E magas fokú gazdaságosság egyik döntő fontosságú tényezője a fejlett hengerlekapcsolási rendszer (cylinder on demand; COD), amely az alacsony és közepes terhelési tartományokon önműködően leállítja a motor négy hengerét. Az erőforrás négyhengeres üzemében fellépő fokozott rezgéseit a fáziseltolásos ellenlengések elvén működő, aktív motorfelfüggesztések egyenlítik ki. A COD rendszere hatékonyan, mintegy öt százalékkal, visszafogott tempóval autózva pedig akár 12 százalékkal is mérsékli az üzemanyag-fogyasztást.

A 4.0 TFSI erőforrás sportos hangolás és kimondottan hosszú utolsó fokozat jellemezte, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltón keresztül csatlakozik az új fejlesztésű központi differenciálművel dolgozó quattro állandó összkerékhajtáshoz. A hajtáslánc működését a kerekenkénti nyomatékszabályzás szoftvermegoldása egészíti ki, s kívánságra az Audi sport-differenciálműve osztja el fokozatmentesen a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között.

Az új nagyteljesítményű Avant modell már alapfelszereltségében tartalmazza az alapvetően feszes hangolású „RS adaptive air suspension” légrugózást, amely 20 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát. Működése éppúgy vezérelhető az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer segítségével, mint a sport-differenciálműé vagy éppen az áttételét a sebesség függvényében változtató dinamikus kormányzásé. Az „Audi drive select” segítségével a vezető több fokozatban, igényei szerint befolyásolhatja a jármű számos főegységének működését. Az RS 6 sportos „adaptive air suspension” légrugózásának még dinamikusabb alternatívájaként az Audi a Dynamic Ride Control (DRC) rendszerével kiegészített, még feszesebb hangolású „plus” sportfutóművét kínálja.

Az új Audi RS 6 Avant már alapkivitelben 20 col peremátmérőjű, 275/35 R 20 méretű gumiabroncsokkal szerelt, kovácsolt alumínium keréktárcsákkal gördül le a szerelőszalagról, de kívánságra 285/30 R 21 dimenziójú abroncsozással ellátott, 21 colos keréktárcsák is rendelhetők. A 390 milliméter átmérőjű, „wave” első féktárcsákon hatdugattyús nyergek dolgoznak. Kívánságra szénszál-erősítésű kerámiából készült, elöl 420 milliméter átmérőjű féktárcsák is kaphatók. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) sport-üzemmódot is kínál, s akár teljes egészében ki is kapcsolható.

Könnyű és szilárd – A karosszéria

Az új Audi RS 6 Avant karosszériaszerkezete nagyszilárdságú high-tech acélfajtákból és 20 százalékban alumíniumból épül fel. Az Audi következetes könnyűszerkezetes építési koncepciójának köszönhetően az új csúcsmodell közel 100 kilogrammal könnyebb elődjénél. A karosszéria ütközésbiztonsága és torziós merevsége szintén csúcsszínvonalat képvisel.

E különösen nagy teljesítményű Avant modell külsejét matt alumínium díszítőelemei, elejének fényes fekete rácsozatai, lökhárítói, illetve sárvédő- és küszöbszélesítései határozzák meg. Az „RS” hátsó tetőlégterelő, a méretes diffúzor-elem, illetve az „RS” kipufogórendszer nagyméretű végcsövei szintén egyértelműen a sorozat csúcsmodelljeként azonosítják. Kívánságra fekete végcsövekkel és markánsabb hangzással „RS” sportkipufogó-rendszer is rendelkezésre áll. A még egyénibb megjelenésről két – matt alumínium vagy „Carbon” szénszál-erősítésű műanyag – optikai csomag gondoskodhat. A LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített „Xenon plus” fényszórók illetve az ugyancsak fénykibocsátó diódákkal (LED) működő hátsó lámpák a szériafelszereltséghez tartoznak, míg a sötétített betéttel szerelt LED-fényszórók extraként rendelhetők.

Az új Audi RS 6 Avant utasterében a sportos fekete alaptónus dominál, körműszerei fehér feliratokat és vörös mutatókat kaptak. Az RS-specifikus háromküllős sportkormánykerék alul lapított, s vastagabb, ergonomikus karimával készül. A különleges stílusjegyeket alumínium és zongoralakk-fekete felületek, „RS 6” feliratú, megvilágított küszöblécek, és különleges „Carbon” szénszál-erősítésű műanyag dekorbetétek jelentik. Az „RS” sportülések méretes oldalpárnákkal és integrált fejtámlákkal alkotják a szériafelszereltséget, fekete Alcantara/bőr kombinációjú kárpitjukon az ülések középső sávját rombuszmintás steppelés díszíti. Alapkivitelében az Audi RS 6 Avant két sportosan kiformált, az elsőkkel egyező stílusú hátsó egyes üléssel gördül le a szerelőszalagról, a háromszemélyes hátsó ülés extraként kapható.

Az új Audi RS 6 Avant szériafelszereltsége többek között négyzónás automatikus légkondicionáló berendezést, az „MMI touch” funkcióval kiegészített „MMI Navigation plus” navigációs rendszert és a tíz hangszóróval működő „Audi sound system” audio-rendszert is magában foglalja. A high-end opciók palettája a szélvédő-kijelzőtől (Head-up-Display) a „Bang & Olufsen Advanced Sound System” technikáján át, egészen a fejlett vezetői segédrendszerekig ível. Utóbbiak közé tartozik az araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályzás (adaptive cruise control) és az érzékelt gyalogosokat külön megjelölő éjjellátó rendszer is. Az „MMI Navigation plus” navigációs rendszer funkcióit az „Audi connect” - autótelefont is magában foglaló - online-szolgáltatásai egészítik ki, az utasok pedig a fedélzeti WLAN-hotspot segítségével vehetik igénybe az internetet.

Az Audi RS 6 Avant kiszállítása június közepétől veszi kezdetét, alapára várhatóan 33.000.000,- Ft lesz.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Éjszakai műszakot töröltek az Audi gyárában »