Az új szabvány szorongatja meg a VW-t

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 2 perc

A termelés átmeneti korlátozására kényszerül a Volkswagen német autógyár a wolfsburgi központi üzemében szeptemberben, mert a vártnál nehezebb a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és a károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra (WLTP).

Újratervezés indult

A társaság szerdai közleménye szerint Herbert Diess, a Volkswagen csoport (VW) vezérigazgatója a wolfsburgi üzem dolgozóinak gyűlésén elmondta, hogy hatalmas feladat az átállás a WLTP szabványra, ezt mutatja, hogy egyedül a Volkswagen márkánál több mint 200 modellvariációt kell rendkívül rövid idő alatt újra levizsgáztatni és engedélyeztetni.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Az új típusú eljárás az eddiginél sokkal összetettebb és hosszabb, nagyjából háromszoros vagy négyszeres ráfordítást igényel, ezért "szinte éjjel-nappal" a WLTP-nek megfelelő tesztek lefolytatásával foglalkoznak. Azonban így sem végeznek időben, így a húszezer embert foglalkoztató wolfsburgi üzemben termeléskieséssel kell számolni a harmadik negyedévben.

A tervek szerint a nyári szünet után csak olyan modelleket gyártanak majd, amelyek már átestek a vizsgálatokon, a járművek kiszállítását pedig az engedélyek megérkezésével, fokozatosan kezdik majd meg. Azonban ideiglenesen így is sok járművet kell majd tárolni, és szeptember végéig több napra le kell állítani a termelést, hogy az elfekvő gyártmányok száma ne emelkedjen túlságosan magasra. A szünnapok ütemezéséről a következő napokban tárgyalnak majd az üzemi tanáccsal - ismertette a vezérigazgató.

Az egész ágazatot érinti

A Handelsblatt című üzleti lap értesülése szerint a VW-nál azzal számolnak, hogy az átállás körüli nehézségek visszavetik a cégcsoport teljesítményét az üzleti év második felében. Az is lehetséges, hogy átmenetileg a rövidített munkaidőre vagy a négynapos munkahét bevezetésére kényszerülnek.

A lap felidézte, hogy a VW-hoz tartozó Porsche már májusban bejelentette, hogy az átállás miatt ideiglenesen szűkítik a modellkínálatot. A Handelsblatt szerint más gyártók, köztük a Renault és a Hyundai is hasonló gondokkal küszködik.

Új szabvány

A WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures - világszinten összehangolt könnyűjármű-tesztelési eljárások) szabványt a VW 2015-ben kirobbant dízelbotránya nyomán vezették be, az új mérési eljárás a várakozások szerint az eddiginél pontosabban mutatja meg, hogy egy autó a mindennapi használat során mennyi üzemanyagot fogyaszt és mennyi káros anyagot bocsát ki.

Az Európai Unióban 2017. szeptember 1-jétől már a WLTP alapján megállapított értékeket kell megadni az új fejlesztésű modelleknél, és 2019-ig fokozatosan az összes korábban kifejlesztett, de új gyártású személygépkocsinál is a WLTP szabványt kell alkalmazni.

Botrányos történet

A VW botránya azzal kezdődött, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a gyártót, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást.

Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el. A VW a világ legnagyobb gépjárműgyártója, tavaly 10,74 millió gépjárművet értékesített, ami 4,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest.

A csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen az Audi, a Skoda, a Seat, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini és a Porsche autómárka, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

Figyúzz!!!
Találtuk

A madárinfluenza H5N8 altípusának jelenlétét igazolta a Nébih.

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Ezt olvasta már?

Ford: még legalább egy hónapig marad a helyzet »

4IG 454 (3,18 ) AKKO Invest 396 (0,51 ) ALTEO 728 (0,55 ) ANY 1220 (0,83 ) APPENINN 290 (1,58 ) AutoWallis 76 (-1,68 ) BIF 299 (5,28 ) CIGPANNONIA 150 (1,35 ) DELTA 94 (0,54 ) Duna House A 3080 (-0,65 ) EHEP 4800 (1,05 ) ENEFI 310 (-0,96 ) FORRAS/OE 1120 (7,69 ) FUTURAQUA 71 (-2,07 ) GSPARK 4350 (-0,68 ) KPACK 15900 (-8,09 ) KULCSSOFT 1670 (3,41 ) MASTERPLAST 582 (-1,36 ) MOL 2016 (3,86 ) MTELEKOM 362 (0,56 ) NORDTELEKOM 34 (-2,02 ) NUTEX 33 (-1,52 ) ORMESTER 10900 (-0,91 ) OTP 8840 (0,45 ) OTT1 189 (-0,53 ) PANNERGY 644 (-1,83 ) RABA 980 (2,08 ) RICHTER 6425 (0,39 ) SET Group 78 (2,11 ) TAKAREK 445 (0,68 ) WABERERS 754 (-4,56 ) ZWACK 16450 (0,30 )