Az utánagyártott alkatrésszel csak drágább lesz a javítás

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Mindenkit érhet baleset. Szerencsére a balesetek 45 százaléka egyszerű rácsúszás: kis sebességgel megy neki a kocsi valaminek. A kár nem jelentős, de az autó és tulajdonosa szempontjából nagyon nem mindegy, hogy márkaszervizben és gyári alkatrészekkel végzik-e a javítást, vagy nem. Ennek bemutatására szerveztek  bemutatót a Volkswagen vevőszolgálat és a Parts Center szakemberei flottamenedzsereknek, márkakereskedések szerviz szakembereinek és újságíróknak.

Gyengébb minőség

Sokszor előfordul, hogy a javítási költségek csökkentése érdekében gyakran utángyártott alkatrészekkel helyettesítik az eredetieket, így a Volkswagen-csoport kiválasztotta a hetedik generációs Golf öt olyan alkatrészét, ami frontális ütközésnél gyakran megsérül: hűtőmaszk, kereszttartó, lökhárító burkolat, motorháztető és sárvédő.

Ezekből az utángyártott darabokat független járműtechnikai intézetek összehasonlították a gyáriakkal, és kiderült, hogy az utángyártottak nagy részének anyagösszetétele, kialakítása és terhelhetősége nem felelt meg a gyári követelményeknek. Például a rozsdásodást gátló cinkréteg és az alapozás fele sem volt a gyárinak, a kereszttartó szilárdsága pedig az eredetihez képest csak 21 százalékos volt.

Drágább a javítás

Érdekes eredményt hozott a Golf-hetesekkel végzett az összehasonlító törésteszt is. Az azonos módon végzett ütköztetés után az egyik kocsit eredeti, a másikat utángyártott alkatrészekkel javították meg. Az utóbbiak esetében a nem megfelelő méretpontosság és a nagy időráfordítást igénylő egyengetési munkák jelentősen megnövelték a munkára fordított időt, így kérdésessé vált az utángyártott alkatrészekkel végzett javítás költségelőnye.

Ezután ismét elvégezték a 40 százalékos átfedésű töréstesztet: az autókat 15 kilométeres sebességgel engedték a baknak.

Már első látásra feltűnt, hogy az utángyártott alkatrészekkel javított Golfon mennyivel nagyobb sérülések keletkeztek. A vizsgáló laborban természetesen szétszedték az autókat, és minden alkatrész sérülését gondosan dokumentálták. Megállapították, hogy az utángyártott alkatrészekkel javított gépkocsinál 38 alkatrészt kellett kicserélni, míg az eredeti alkatrészekkel megjavított kísérleti gépkocsinál csak 15 egység szorult cserére.

Emiatt aztán az utángyártott alkatrészekkel ütköztetett Golf helyrehozása –egyebek között a hosszabb javítási idő miatt – három és félszer többe került, mint azé, amelyet gyári alkatrészekkel javítottak ki az első ütköztetés után.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A madárinfluenza H5N8 altípusának jelenlétét igazolta a Nébih.

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Feleannyi személyautó van forgalomban, mint tavaly »

4IG 700 (-0,57 ) AKKO Invest 470 (5,86 ) ALTEO 780 (-0,51 ) ANY 1230 (0,82 ) APPENINN 378 (-0,13 ) AutoWallis 78 (-1,14 ) CIGPANNONIA 186 (-1,59 ) CSEPEL 316 (-1,25 ) DELTA 103 (-1,35 ) Duna House A 3260 (4,49 ) EHEP 3350 (-1,47 ) ENEFI 345 (0,88 ) FORRAS/OE 1180 (-1,67 ) FORRAS/T 1560 (4,00 ) FUTURAQUA 76 (0,94 ) GSPARK 3560 (-0,56 ) KULCSSOFT 1670 (1,83 ) MASTERPLAST 626 (-0,63 ) MOL 2012 (5,01 ) MTELEKOM 395 (-0,38 ) NORDTELEKOM 31 (-1,29 ) NUTEX 30 (-0,50 ) OPUS 282 (3,30 ) ORMESTER 11750 (-3,29 ) OTP 11390 (5,46 ) OTT1 210 (-4,12 ) PANNERGY 650 (3,17 ) RICHTER 6770 (1,80 ) SET Group 70 (-0,99 ) TAKAREK 536 (1,52 ) WABERERS 862 (6,42 )