Elkapkodják a Seat új modelljét

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Tovább fejlődnek a Seat pénzügyi eredményei. A 2016-os esztendő első kilenc hónapjában a márka 137 millió euró üzemi eredményt ért el, és ez tizenegyszer magasabb, mint a 2015-ös év azonos időszakában elért 12 millió eurós profit - derült ki a cég tájékoztatójából.

Csökkenteniük kellett a költségeket

Ezen eredmény elérésében a javuló termékösszetétel, ami főként az Ateca kezdeti pénzügyi hatásának tudható be, az Alhambra tartós növekedése,  a nagyobb eredmény hozzájárulást hozó modellváltozatok, valamint a költségek csökkentése játszottak közre.

A Seat első háromnegyed éves kereskedelmi fejlődése a cég egész története során  az adott időszakra vetített legmagasabb forgalmi adatot jelenti. A 2,3 százalékos növekedéssel a  spanyol autógyár üzleti bevétele elérte a 6.535 milliárd eurót, ez 2015 azonos időszakában 6,388 milliárd euró volt.

Luca de Meo, a Seat elnöke  hangsúlyozta: "elégedettek vagyunk az év első kilenc hónapjában elért  üzemi eredménnyel. Az Ateca sikere már látható az eredményekben, és azt bizonyítja, hogy történetünk legnagyobb termék offenzívája igen kedvező hatással lesz a márka helyzetének megerősítésére. A Leon, az Ibiza és az Arona lesznek teljesítményünk további mozgatórugói."

A Seat pénzügyekért, informatikáért és szervezésért felelős alelnöke, Holger Kintscher azt hangsúlyozta, hogy "a fenntartható nyereségesség útján vagyunk és a 2016-os esztendőt is nyerséggel fogjuk zárni." Kintscher hozzátette, hogy "az év utolsó negyedévét jelentősen megnövelt beruházási rátával tervezzük az új modellek, az MQB-A0 platform beállításának, illetve az Ateca kereskedelmi bevezetésének érdekében".

Szükség volt az új modelre

Az Ateca bevezetése az év harmadik negyedévében pozitív hatással volt a márka kiszállításaira, így a kiszállítások 4,5 százalékkal emelkedtek. Idén januártól szeptemberig a piacra került Seat-ok száma 1,5 százalékkal nőtt, és összességében elérte a 312.900 gépkocsit, míg a tavalyi év azonos időszakában ez 308.400 egység volt.

A Leon (7,7 százalék) és az Alhambra (23 százalék) növekvő kiszállításai, illetve az Ateca közelmúltba történt piaci bevezetése is növelte a márka értékesítéseit, amelyek már a negyedik egymást követő évben mutatnak növekedést.

Területi megoszlás
A Seat eddig már 30 ezer megrendelést kapott a márka mindeddig egyedüli szabadidő autójára. A piacokat tekintve Törökország (40 százalék), Ausztria (14,7 százalék), Svédország (39,4 százalék), Lengyelország (14,3 százalék) és Mexikó (4,7 százalék) piacának bővülése is hozzájárult a márka első kilenc hónapban regisztrált növekedéséhez.

Hirdetés
Találtuk

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Magyar fiatalok is pályára lépnek az idei VB-n

A FIFA Világbajnokság-McDonald's Játékoskísérő program keretében...

A tökéletes kempingezés titkai

Néhány dologra nem árt előre felkészülni, hogy valóban felhőtlen...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Tetemesen nőtt a Mitsubishi nyeresége »