Dízelbotrány: újabb egyeztetést tartanak a németek

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Novemberben rendezik meg az autóipari vállalatok és az illetékes hatóságok részvételével a második dízelcsúcsot annak érdekében, hogy a járművek károsanyag-kibocsátásának fokozatos csökkentésével el lehessen kerülni a dízelautók kitiltását a belvárosi forgalomból - jelentette be Angela Merkel kancellár kedden sajtótájékoztatón.

Az első dízelcsúcson született megállapodás ötmillió dízelautó motorvezérlő szoftverének a frissítéséről, valamint a dízelautók minőségi cseréjére adott roncsprémium nem elegendő a járműpark károsanyag-kibocsátásának megfelelő mértékű csökkentéséhez, a környezetvédelmi előírások betartásához. Ehhez további intézkedésekre lesz szükség.

A kancellár jelezte, hogy a szeptember Frankfurti Autószalonon (IAA) nagy hangsúlyt kell helyezni az új hajtáslánc-technológiák bemutatására, ugyanakkor helytelen lenne háttérbe szorítani a várhatóan még több évtizeden át kulcsfontosságú szerepet betöltő belsőégésű motorokat.

A Volkswagen kiállt a dízelcsúcson született megállapodás eredményei mellett a német szövetségi környezetvédelmi miniszter kifogásaival szemben.

"A dízelcsúcson nagyon ésszerű kompromisszum született" - szögezte le a Volkswagen szóvivője a német dpa hírügynökség megkeresésére adott válaszában.

"Késedelem nélkül megvalósítható utólagos módosításokban és az autók lecserélésének az ösztönzésében állapodtunk meg. Ehhez képest a széleskörűen alkalmazható hardver megoldások kifejlesztése és hatósági engedélyeztetése éveket venne igénybe" - mutatott rá.

A német szövetségi környezetvédelmi miniszter Barbara Hendricks szerdai nyilatkozatában környezetvédelmi szempontból elégtelennek nevezte a dízelcsúcson született megállapodást a dízelmotorok vezérlő szoftverének frissítéséről, és a régi dízelmotorok hardveres átalakítását követelte megoldásként.

Olvastad már? Kína az e-mobilitás bajnoka
Kína vezeti a Roland Berger és a Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen Aachen (fka) 2017 második negyedéves e-mobilitás rangsorát, megelőzve Franciaországot és Németországot. Kína egyedül a technológiai mutatóban marad el a többi országtól, de összességében a távol-keleti ország áll a legjobban a versenyben.

Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Ezt olvasta már?

Jeep és Suzuki modelleknél is felmerült a dízelprobléma »

4IG 658 (-0,90 ) AKKO Invest 424 (-0,47 ) ANY 1385 (-1,07 ) APPENINN 365 (-0,41 ) Duna House A 3890 (-1,02 ) ENEFI 367 (-1,08 ) ESTMEDIA 132 (-2,07 ) FUTURAQUA 106 (-0,56 ) GSPARK 5000 (-1,19 ) KULCSSOFT 2960 (1,37 ) MOL 2698 (-0,44 ) MTELEKOM 457 (0,44 ) NORDTELEKOM 52 (0,77 ) NUTEX 45 (-0,22 ) OPUS 294 (-1,54 ) OTP 14610 (-0,88 ) PANNERGY 724 (-0,82 ) RICHTER 6525 (-0,84 ) SET Group 95 (0,32 )