Egymilliárd eurós bírságot kapott a VW

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Egymilliárd euró (320 milliárd forint) bírság megfizetésére kötelezte a németországi Braunschweig ügyészsége a Volkswagen csoportot (VW) dízelüzemű motorokkal összefüggő szabálytalanságok miatt, a járműgyártó társaság szerdán közölte, hogy elfogadja a döntést.

Inkább fizetnek

A VW közleménye szerint a bírságot azért vetették ki, mert a társaság megsértette felügyeleti kötelezettségeit a motorfejlesztő részleg tevékenységével kapcsolatban.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Az ügyészségi nyomozás megállapítása szerint ez az egyik oka annak, hogy a VW 2007 és 2015 között 10,7 millió olyan - az Egyesült Államokban és Kanadában EA 288 Gen3 jelzésű, más térségekben pedig EA 189 jelzésű motorral szerelt - járművet értékesített, amelyek motorvezérlő rendszerében működött egy szabálytalan szoftverfunkció - áll a német járműgyártó csoport közleményében.

Hozzátették, hogy a VW vállalja a felelősséget és nem emel kifogást a büntetés ellen.

A Daimler is csalt

A VW botránya más gyártókat is elért, a német szövetségi közlekedési minisztérium hétfőn 238 ezer jármű visszahívására kötelezte a Daimlert, szintén dízelmotorral szerelt járművek kipufogógáz-tisztító berendezésében talált szabálytalan szoftverbeállítások miatt.

A tárca közleménye szerint a rendelkezés egész Európát tekintve a Kecskeméten Mercedes-gyárat működtető német társaság 774 ezer járművét érinti. A gyártónak a GLC, a Vito és a C-osztály egyes változatainál kell módosítania a motorvezérlőt, ezeket a típusokat nem értékesítik az USA-ban. Az Evercore ISI úgy véli, a sorozatos visszahívásokkal a Daimler megúszhatja a nagyobb pénzbírságot, a visszarendelések költsége pedig kevesebb lehet, mint 100 millió euró.

Így kezdődött

A botrány 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az érintett csaknem 11 millió járműből 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

35 milliós bírságot kapott az OBV az MNB-től »

4IG 890 (-2,20 ) AKKO Invest 448 (0,45 ) ALTEO 806 (-0,98 ) APPENINN 396 (0,64 ) AutoWallis 111 (-2,21 ) BIF 310 (0,98 ) CIGPANNONIA 215 (1,90 ) CSEPEL 556 (1,46 ) Duna House A 3780 (-0,53 ) EHEP 8900 (3,49 ) ENEFI 450 (-0,66 ) ESTMEDIA 129 (0,94 ) FORRAS/OE 1410 (-0,70 ) FORRAS/T 1350 (-7,53 ) FUTURAQUA 102 (-0,20 ) GSPARK 5000 (7,53 ) MASTERPLAST 740 (-0,54 ) MOL 3020 (-0,46 ) NORDTELEKOM 47 (-1,68 ) NUTEX 52 (19,91 ) OPUS 305 (-0,65 ) ORMESTER 6700 (-1,47 ) OTT1 258 (3,20 ) PANNERGY 742 (-0,80 ) RABA 1095 (1,86 ) RICHTER 5860 (-0,09 ) SET Group 120 (0,67 ) TAKAREK 562 (-0,71 ) WABERERS 1220 (-3,56 ) ZWACK 17500 (-0,28 )