Egymilliárd eurós bírságot kapott a VW

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Egymilliárd euró (320 milliárd forint) bírság megfizetésére kötelezte a németországi Braunschweig ügyészsége a Volkswagen csoportot (VW) dízelüzemű motorokkal összefüggő szabálytalanságok miatt, a járműgyártó társaság szerdán közölte, hogy elfogadja a döntést.

Inkább fizetnek

A VW közleménye szerint a bírságot azért vetették ki, mert a társaság megsértette felügyeleti kötelezettségeit a motorfejlesztő részleg tevékenységével kapcsolatban.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Az ügyészségi nyomozás megállapítása szerint ez az egyik oka annak, hogy a VW 2007 és 2015 között 10,7 millió olyan - az Egyesült Államokban és Kanadában EA 288 Gen3 jelzésű, más térségekben pedig EA 189 jelzésű motorral szerelt - járművet értékesített, amelyek motorvezérlő rendszerében működött egy szabálytalan szoftverfunkció - áll a német járműgyártó csoport közleményében.

Hozzátették, hogy a VW vállalja a felelősséget és nem emel kifogást a büntetés ellen.

A Daimler is csalt

A VW botránya más gyártókat is elért, a német szövetségi közlekedési minisztérium hétfőn 238 ezer jármű visszahívására kötelezte a Daimlert, szintén dízelmotorral szerelt járművek kipufogógáz-tisztító berendezésében talált szabálytalan szoftverbeállítások miatt.

A tárca közleménye szerint a rendelkezés egész Európát tekintve a Kecskeméten Mercedes-gyárat működtető német társaság 774 ezer járművét érinti. A gyártónak a GLC, a Vito és a C-osztály egyes változatainál kell módosítania a motorvezérlőt, ezeket a típusokat nem értékesítik az USA-ban. Az Evercore ISI úgy véli, a sorozatos visszahívásokkal a Daimler megúszhatja a nagyobb pénzbírságot, a visszarendelések költsége pedig kevesebb lehet, mint 100 millió euró.

Így kezdődött

A botrány 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az érintett csaknem 11 millió járműből 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.

Hirdetés
Hirdetés
Találtuk

Ne feledkezzünk meg az adatlopási botrányokról.

Egy egyszerű öt perces trükk, ami ha a harcban működik, akkor nálad is fog.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Magyar fiatalok is pályára lépnek az idei VB-n

A FIFA Világbajnokság-McDonald's Játékoskísérő program keretében...

A tökéletes kempingezés titkai

Néhány dologra nem árt előre felkészülni, hogy valóban felhőtlen...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

125 millió forintos bírság »