Elektromos autómárkaként él tovább a Saab

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A nagy hagyományokkal rendelkező svéd autómárka, a Saab elektromos autók névadójaként, mint technológiai bázis kelt életre hamvaiból.

A csődeljárás tárgyát képező eszközök eladásáról hétfőn végleges megállapodás született  a Saab csődgondnoka és a hongkongi NEVS (National Electric Vehicle Sweden) vállalat között. Az üzlet lezárását hosszú ideig késleltette a VW leányvállalata, a buszokat és tehergépjárműveket is gyártó Scania által is használt márkanév és logo tulajdonáról folyó vita.

A csődgondnok közleménye szerint a NEVS a Göteborg melletti Trollhättan üzem mellett használatba veheti a Saab 9.3-as sorozat technológiai platformját, valamint annak teszt- és fejlesztő létesítményeit is. A NEVS a 9.3-as sorozat platformjára épülő elektromos autót másfél éven belül tervezi piacra dobni. Az autók Saab név alatt, de nem a márka sast ábrázoló korábbi logójával kerülnek majd értékesítésre. A NEVS elsősorban a kínai piacra szánja gyártmányait az elektromos autók gyártását ösztönző állami beruházások miatt. A NEVS a megállapodás megkötését követően 75 fő felvételét jelentette be. A csőd előtt a Trollhättan üzem 3500 főt foglalkoztatott. Az eszközök vételárát nem hozták nyilvánosságra.

Az előző tulajdonos, a luxus sportkocsikat gyártó holland Spyker képtelen volt előteremteni a Saab adósságainak rendezéséhez szükséges összeget, így alig két évvel azt követően hogy megvásárolta az amerikai General Motorstól, a 1947 óta működő Saab autógyárat be kellett zárnia. A Spyker 3 milliárd dollár kártérítésért perelte be a General Motorst, mivel szerinte szántszándékkal akadályozta a Saab működésének finanszírozásához szükséges tőke előteremtését. A Saab korábbi modelljeinek technológiai licencei a GM birtokában vannak. A GM együttműködést folytat Kínában az állami SAIC Motor Corp Ltd. autógyárral.

A NEVS a svéd-kínai Kai Johan Jiang vállalata, a National Modern Energy Holdings Ltd. száz százalékos tulajdonában van. "Elektromos autónk már hosszabb ideje fejlesztés alatt áll Kínában és Japánban. A gyártósorok megszerzésével most lehetőségünk nyílt a fejlesztés folytatására Trollhättanban" - közölte Kai Johan Jiang hétfőn.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Renault: terjeszkedés a kínai piacon »

4IG 916 (-2,86 ) AKKO Invest 28400 (-2,07 ) ALTEO 760 (-1,81 ) ANY 1295 (-0,77 ) APPENINN 432 (-1,59 ) BIF 295 (-1,34 ) CIGPANNONIA 335 (-1,62 ) EHEP 14200 (0,71 ) ENEFI 590 (0,68 ) ESTMEDIA 118 (-1,67 ) FORRAS/OE 1010 (-1,94 ) FORRAS/T 1560 (1,30 ) FUTURAQUA 119 (3,48 ) GSPARK 4390 (1,39 ) MASTERPLAST 712 (-0,56 ) MOL 2938 (-0,94 ) MTELEKOM 419 (-0,36 ) NORDTELEKOM 48 (-0,31 ) NUTEX 30 (-0,66 ) OPUS 397 (-0,50 ) ORMESTER 12500 (2,46 ) OTP 12190 (-0,49 ) OTT1 268 (-0,19 ) PANNERGY 736 (0,27 ) RICHTER 4856 (-0,49 ) SET Group 650 (-2,84 ) TAKAREK 626 (-0,63 ) ZWACK 16650 (0,30 )