Ezekre figyeljünk, ha lecserélnénk autónkat!

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

"Szebb a színe, erősebb a motorja, biztonságosabb, alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása, kevesebbet fogyaszt, jobban néz ki." Természetesen még hosszasan sorolhatnánk az okokat, amiket az emberek említenek, miért cserélnék le az autójukat. Mivel nem egy-két napig használunk jó esetben egy autót, ezért az autóvásárlásnak logikusnak és pénzügyileg is jól átgondoltnak kellene lennie. A K&H Biztosító összegyűjtötte a legfontosabb dolgokat, amelyeket érdemes e tekintetben is figyelembe venni. Mutatjuk!

Vessük össze az árakat!

Elsőként üljünk le, és írjuk össze tételesen, hogy mennyibe is kerül jelenlegi járművünk havi fenntartása (szerviz, üzemanyag, biztosítás). Ezután hasonlítsuk össze ezt az összeget az „új” autó várható árával – figyelembe véve a kocsi korát és a megtett kilométereket.

Használtautó vásárlás esetén az online apróhirdetési oldalakon található árak szinte tökéletes előrejelzést tudnak adni, új autó esetén érdemes a márkakereskedők oldalait böngészni egy-egy kedvezményes akció után kutatva. Amennyiben vadonatúj autó vásárlásán törjük a fejünket, tartsuk szem előtt, hogy az első év során körülbelül 22 százalékot veszít majd a piaci értékéből.

Míg Nyugat-Európában átlagosan 3-4 évente válnak meg autójuktól a tulajdonosok, ez a szám hazánkban lényegesen magasabb. Amennyiben az autó tehermentes, az eladásból befolyt teljes összeget levonhatjuk az új árából.

Ezeket érdemes átgondolni

Ha a fenntartás, akár az állandó javítások, akár az autó fogyasztása miatt költséges, de van még értéke a használtautó-piacon, elgondolkodhatunk azon, hogy egy másik, újabb járművet vegyünk a régi helyett. Természetesen egy vadonatúj kocsinak is vannak fenntartási költségei, ezeket se hagyjuk ki az egyenletből.

Mielőtt belevágnánk a nagy autóvásárlási projektbe, nem árt megnézni, hogy mennyit tudunk áldozni rá: saját pénzből, egy összegben fizetnénk-e érte, esetleg szeretnénk belevágni egy lízingelésbe vagy a bank segítségét vennénk igénybe a vásárláshoz. A lényeg az, hogy ne lépjük át azt a határt, amely felett már nehézséget okozna a vétel.

Környezettudatossági szempontból is érdemes lehet elgondolkodni az autócserén. Az elektromos autózás infrastruktúrája rengeteget fejlődött az utóbbi időben, már jó eséllyel eljutunk az egyik töltőállomástól a másikig. Fenntarthatóságukhoz pedig soha nem is fért kétség. Ha a jelenlegi autónk egy benzinfaló szörnyeteg, és szem előtt tartjuk a következő nemzedékek jogát az egészséges  környezethez, akkor nézzünk körül ezen a piacon is.

Emellett azt is őszintén meg kell kérdeznünk magunktól, hogy csak szeretnénk egy új autót, vagy szükségünk is van rá valamilyen okból. Ha a jelenlegi autónk fenntartása nem különösebben költséges, és megfelel céljainknak, akkor csak a szemünk kívánja az újat.

Mennyit futott?

A kocsi által futott kilométerek is jó mérőszámnak bizonyulnak, ha autócseréről beszélünk. 160 000 kilométer felett már bármikor esély lehet egy nagygenerálra, ami jelentős mennyiségű pénztől szabadíthat meg minket. A futásteljesítményt természetesen használtautó eladáskor vagy vétele esetén is fontos figyelembe venni, ugyanúgy, ahogy a megtett kilométerek számát és a jármű állapotát.

Egyáltalán nem mindegy például, hogy a 160 000 kilométert 10 év alatt, jórészt autópályán vagy 3 év alatt nagyvárosi forgalomban tették-e bele a járgányba. Fontos, hogy ne legyenek irreális elvárásaink: nagyon olcsón kevés kilométert futott, a végletekig megkímélt állapotú, hibátlan járműből elenyésző számú létezik, ilyenkor gyanakodjunk arra, hogy a kilométer óra például nem a valós értéket mutatja. Vásárláskor pedig semmiképpen se hagyjuk ki a szakértői véleményt még szerződéskötés előtt.

Figyeljünk oda a költségoptimalizálásra!

Amennyiben autócsere mellett döntünk, az új jármű esetében már a kezdetektől próbáljunk meg odafigyelni a költségek optimalizálására. Például ne használjuk a motort magas fordulatszámon! Ha így döntünk, nemcsak az erőforrást kíméljük, hanem a fogyasztást is csökkenthetjük.

A gyártó által ajánlott beállításokat, alkatrészeket és anyagokat (kenő- és üzemanyag például) használjuk, ha lehetőségünk van rá! Ne csak akkor vigyük szervizbe, ha már baj van, próbáljunk 5000 kilométerenként beiktatni egy szakértői átnézést!

Lopás, törés és elemi károk esetére kössünk pedig casco biztosítást, így egy nagyobb káresemény esetén nem kell majd mélyen a zsebünkbe nyúlnunk!

Hirdetés
Brexit

A brit kormány várakozása szerint októberre meglesz a teljes körű...

A brit kormány "korlátozott ideig" még tartaná magát az Európai Unió...

Hirdetés
Szavazz!

Megfizethetetlen lesz Budapest?

Egymilliós négyzetméterárat prognosztizál a budapesti belváros lakáspiacán...

Megszenvedjük az olasz válságot?

Kudarcba fulladtak az olasz kormányalakítási kísérletek, szakértői kormány...

Szegények pénze lesz az euró?

Nagyon úgy tűnik, hogy a három legszegényebb uniós tag is előbb vezeti be az...

Vagyon

A tűzzel rég nem látott méretű füst és koromszennyeződés is keletkezett.

Kedd éjszaka felhőszakadás és hatalmas erejű szél okozott károkat elsősorban...

Hirdetés
Találtuk

Stresszes vagy? A tengerészgyalogosok ezt így oldják meg

Egy egyszerű öt perces trükk, ami ha a harcban működik, akkor nálad is fog.

A gazdaság is megérzi, ha sok az elhízott ember

Magyarországon akár az összes egészségügyi közkiadás egyhatoda, azaz évi több...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

A CIG Pannonia megszünteti a lakossági cascót »

ANY 1415 (1,07 ) APPENINN 591 (-1,50 ) CIGPANNONIA 422 (1,32 ) EHEP 1790 (-8,21 ) ELMU 26800 (-0,74 ) ENEFI 193 (-0,52 ) ESTMEDIA 125 (-2,34 ) FORRAS/OE 1070 (-0,93 ) FUTURAQUA 58 (2,48 ) KONZUM 3130 (-1,42 ) MASTERPLAST 635 (0,79 ) MOL 2614 (1,24 ) MTELEKOM 407 (-0,49 ) NORDTELEKOM 43 (0,94 ) NUTEX 40 (-2,44 ) OPUS 699 (-0,14 ) OTP 9965 (1,17 ) OTT1 280 (2,94 ) PANNERGY 676 (-0,59 ) RICHTER 5090 (0,49 ) SET Group 248 (-1,98 ) WABERERS 3400 (-1,16 )