Ezt gondolják az önvezető autókról a világon

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Jelentős mértékben nőtt az elmúlt egy évben az önvezető autók elfogadottsága a fogyasztók körében világszerte - derül ki a Deloitte felméréséből. A legtöbben ismert, általuk megbízhatónak tartott márkától származó önvezető autóba ülnének be, és a tanulmány során megkérdezettek mintegy fele úgy véli, hogy elsőként a hagyományos autógyártók fejlesztenek majd ilyen járműveket a piacra.

Kínában javult a helyzet

Komoly változás figyelhető meg az önvezető autók elfogadottságában a Deloitte új felmérésében, amely szerint 2017-hez képest látványosan csökkent azok aránya, akik úgy vélik, hogy az önvezető járművek nem lesznek biztonságosak.

A legnagyobb változást Kínában mérték, ahol 2017-ben még a megkérdezettek 62 százaléka vélte úgy, hogy az autonóm autók nem lesznek biztonságosak, a mostani felmérésben viszont már csupán egynegyedük vélekedett így. Hasonlóan nagymértékű volt a változás Mexikóban, ahol a vizsgált országok közül a legalacsonyabb azok aránya, akik szerint nem lesznek biztonságosak az önvezető járművek, mindössze 22 százalék.

Ha szeretnéd megismerni, hogyan kereskednek a profik az online tőzsdén, a Tőzsde napon konkrét tippeket kaphatsz tőlünk, amelyeket azonnal beépíthetsz a kereskedésedbe. A részvétel ingyenes, viszont regisztrációhoz kötött! (x)

Az autóipar számára kulcsfontosságú piacok közül az Egyesült Államokban egy év alatt 27 százalékkal, 47 százalékra csökkent azok aránya, akik kételkednek az önvezető autók megbízhatóságában, míg Németországban a 2017-es 72 százalékról 45 százalékra esett vissza ez az arány.

A technológiai fejlesztésekben éllovas Japánban látják a leginkább aggasztónak a helyzetet, ott a fogyasztók több mint fele továbbra is úgy gondolja, hogy az önvezető járművek nem lesznek biztonságosak.

Mit várnak a gyártóktól?

A felmérésből az is kiderül, hogy a teszteken már bizonyított, biztonságosan működő önvezető járművekben bízik a fogyasztók többsége. Azonban nemcsak a teszteredmények, a márka is sokat számít a Deloitte tanulmánya szerint. A felmérés során megkérdezettek többsége azt állította, hogy leginkább az általa megbízhatónak tartott márka által gyártott önvezető autóba ülne be.

A brand jelentősége az ázsiai fogyasztóknál a legnagyobb, Indiában és Kínában a válaszadók több mint kétharmada számára kulcsfontosságú a márka, miközben a skála másik végén Németország és az Egyesült Királyság található 54 és 53 százalékkal.

Megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy mely vállalkozásoktól várható leginkább, hogy elsőként dobjon piacra teljesen önvezető járműveket. A Deloitte felmérésében érintett országok jelentős részében a fogyasztók mintegy fele úgy véli, hogy a hagyományos autógyártók közül kerülnek majd ki az önvezető autózás úttörői. A franciák, britek, németek és amerikaiak közel fele látja így a helyzetet.

Indiában és Dél-Kelet-Ázsiában viszont a legtöbben úgy gondolják, hogy már létező technológiai cégek lesznek a közlekedést forradalmasító technológia éllovasai, míg a kínai és dél-koreai válaszadók szerint teljesen új, az önvezető autók fejlesztésére létrehozott vállalkozások, illetve egyéb szektorból érkező cégek lehetnek az elsők, akik önvezető járműveket dobnak majd piacra.

Vannak biztonsági kérdések

„Napjainkra az autók már nem zárt rendszernek, sokkal inkább egy összetett szolgáltatásokat nyújtó komplex infrastruktúra egy elemének tekinthetők, amelyek számos szolgáltatást érnek el az interneten, illetve mobilalkalmazásokon keresztül tájékozódhatunk állapotukról, vagy mobiltelefonunkat akár kulcsként is használhatjuk autónkhoz. Ezt a komplexitást növeli az önvezető autók technológiája.

A jövőben az önvezető autók egymással, a várossal vagy akár a gyalogosoknál lévő mobiltelefonnal is kommunikálhatnak majd, ezáltal jobban megértve a körülöttük zajló eseményéket. Azonban mindez nagymértékben növelheti az autók támadási felületét, így a kiberbiztonsági kérdések megfelelő kezelése kritikus az új típusú mobilitást támogató fejlesztések esetében.

Felismerve ennek a szükségességét, az autógyártók komoly erőfeszítéseket tesznek a kihívás kezelésére” – tette hozzá Tóth László, a Deloitte Magyarország kiberbiztonsági szolgáltatások üzletágának partnere.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

A madárinfluenza H5N8 altípusának jelenlétét igazolta a Nébih.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Van még remény, rövid távon oldódhat a pesszmizmus »

4IG 628 (-1,10 ) AKKO Invest 462 (0,98 ) ANY 1275 (0,39 ) APPENINN 363 (1,11 ) AutoWallis 80 (-2,32 ) BIF 304 (1,33 ) CIGPANNONIA 182 (4,00 ) DELTA 96 (-0,83 ) EHEP 2510 (-2,33 ) ENEFI 330 (3,12 ) FUTURAQUA 70 (2,21 ) GSPARK 3370 (-0,88 ) Gloster 2300 (-8,00 ) MOL 1858 (-0,11 ) MTELEKOM 385 (1,18 ) NORDTELEKOM 30 (-5,05 ) NUTEX 31 (0,16 ) OPUS 262 (0,58 ) OTP 10760 (-1,28 ) PANNERGY 620 (0,32 ) RABA 868 (0,46 ) RICHTER 6795 (-1,45 ) SET Group 68 (-2,72 ) TAKAREK 495 (1,02 ) WABERERS 900 (0,22 )