Furcsa összefogásból lehet önvezető autó

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A Continental technológiai vállalat és az NVIDIA bejelentették, hogy partneri együttműködést kötnek a Mesterséges Intelligencián (AI) alapuló önvezető autók rendszerének létrehozására az NVIDIA DRIVE™ platformja alapján. A 3. szint piaci bevezetését 2021-re tervezik.

Nvidia + Continental

A partneri együttműködés során mesterséges intelligenciájú számítógépes rendszereket fejlesztenek, amelyek az automata vezetés 2. szintjétől egészen az 5. szintű, teljes önvezető képességéig terjednek, ahol a járműben már nem is található kormány vagy pedál.

A vállalatok mérnöki csapatai együtt dolgoznak az önvezető megoldások kifejlesztésén az NVIDIA DRIVE platformjára alapozva, amelynek része az NVIDIA DRIVE Xavier™, a világ legnagyobb teljesítményű egylapkás rendszere, valamint az NVIDIA DRIVE OS (operációs rendszer), és a DRIVE AV (önvezető autó) szoftver csomagok.

A megoldások során kiaknázzák a Continental rendszer- és szoftvertervezésben szerzett tapasztalatát az ASIL D besorolású biztonsági kategória terén – amely a legmagasabb szint –, emellett a Continental szenzor technológiái is integrálásra kerülnek, mint a Radar, Kamera és a nagy felbontású 3D LiDAR.

Ha szeretnéd megismerni, hogyan kereskednek a profik az online tőzsdén, a Tőzsde napon konkrét tippeket kaphatsz tőlünk, amelyeket azonnal beépíthetsz a kereskedésedbe. A részvétel ingyenes, viszont regisztrációhoz kötött! (x)

Számítógép kerekeken

„A jövő járműve egy érzékelő, tervező és cselekvő számítógép lesz, ami kerekeken gurul. Az önvezetés összetettsége nem igényel többet, mint egy AI szuper-számítógép teljes számítási ereje” – mondta Dr. Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója.

„A NVIDIA-val együtt az önvezetés teljes AI megoldását elhozzuk a felhőből az autóba, miközben az ehhez szükséges teljesítménnyel és rugalmassággal a biztonság, kényelem és személyre szabott vezetés új szintjére léphetünk a jövő autóiban.”

„Most már minden kulcsfontosságú elem a helyén van ahhoz, hogy az AI önvezető autók a fejlesztési szakaszból a sorozatgyártásba léphessenek” – monda el Jensen Huang, az NVIDIA alapítója és vezérigazgatója.

„Ha a legújabb DRIVE Xavier processzorunkat, a kiterjedt NVIDIA DRIVE szoftverünket, illetve a teszteléshez, hitelesítéshez és funkcionális biztonsághoz szükséges felhő-autó kapcsolatot kiegészítjük a Continental szakértelmével és globális elérésével, az önvezető autókat a világ minden pontjára eljuttathatjuk majd.”

Hogy néz ki a rendszer?

A Continental rendszerének agyaként az NVIDIA DRIVE Xavier akár 30 TOP-ot (trillió művelet másodpercenként) is képes teljesíteni a mély tanulás során, miközben csupán 30 watt energiát fogyaszt. A teljesítménynek erre az eddig sosem látott mértékére van szükség ahhoz, hogy az önvezető autók működése során felmerülő óriási mennyiségű adat feldolgozásra kerülhessen. Ide tartozik a mély neurális hálózatok lefuttatása a környezet érzékelésére és megértésére, a jármű elhelyezése egy HD térképen, a többi tárgy viselkedésének és pozíciójának előrevetítése, valamint a jármű dinamika kiszámítása és a biztonságos útvonal megtalálása.

Az NVIDIA DRIVE nyílt Platformja lehetővé teszi a közös munkát
A Continental és az NVIDIA először magas fokon automatizált vezetési funkciókat fejlesztenek ki, mint a 360 fokos érzékelés és az automata sávváltás az autópályán, valamint a közúton való besorolás. Ezen kívül a rendszerbe integrálásra kerülnek HD térképek, így a járművek képesek lesznek elhelyezni saját magukat, és térképfrissítéseket is kezelnek majd.

A Continental szakértelme a fejlett vezetői asszisztencia rendszerek terén magába foglal multifunkciós kamerákat, halszem kamerákat a környezet érzékelésére, valamint rövid és hosszú hatótávú radar szenzorokat, nagy Felbontású 3D LiDAR technológiát, illetve központi vezérlő egységet az asszisztált és automata vezetéshez. 2016-ban a Continental vezetői asszisztencia rendszerekhez kapcsolódó értékesítése meghaladta az 1.2 milliárd €-t, a vállalat ezt az értéket 2,5 milliárd € körül várja 2020-ra.

„Az NVIDIA-val való társulás lehetővé teszi a Continental számára, hogy az automatizált és önvezető rendszerek méretezhető kínálatát szállítva – az Új Autó Értékelő Program jelenlegi elvárásaitól kezdve az 5-ös Szintig – még előrébb léphessen a fejlett vezetői asszisztencia rendszerek vezető pozíciójából” – mondta Luca De Ambroggi, az IHS Markit kutatási és elemzési vezetője.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

A madárinfluenza H5N8 altípusának jelenlétét igazolta a Nébih.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Stratégiai jelentőségű Záhony fejlesztése »

4IG 610 (-0,81 ) AKKO Invest 456 (-0,76 ) ALTEO 734 (-2,13 ) ANY 1200 (-2,44 ) APPENINN 345 (0,88 ) AutoWallis 77 (-1,28 ) CIGPANNONIA 210 (10,53 ) CyBERG 1200 (0,84 ) DELTA 99 (2,71 ) Duna House A 3220 (2,55 ) EHEP 2490 (0,40 ) FORRAS/OE 1060 (1,92 ) FUTURAQUA 66 (-2,08 ) GSPARK 3220 (0,31 ) Gloster 2500 (0,81 ) KULCSSOFT 1535 (2,33 ) MASTERPLAST 594 (-1,66 ) MOL 1794 (-2,18 ) MTELEKOM 385 (0,92 ) NORDTELEKOM 29 (-0,68 ) NUTEX 29 (-1,34 ) OPUS 245 (-1,21 ) ORMESTER 11850 (-2,07 ) OTP 10950 (1,77 ) OTT1 194 (-2,12 ) RABA 862 (3,61 ) RICHTER 6480 (-3,28 ) SET Group 71 (1,43 ) WABERERS 860 (-1,38 ) ZWACK 16650 (-0,30 )