-->

Ha használt, akkor Opel

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Már évek óta tart a használtautó piac dinamikus növekedése hazánkban, ami az első negyedév során sem változott. Ezúttal 8,3 százalékkal emelkedett az eladások száma - derül ki a Datahouse adataiból. Januártól márciusig 126.008 gépkocsi talált új gazdára, a legtöbben ebben az időszakban Opelt vásároltak - tudtuk meg a Weltautótól.

Tovább nőtt az adás-vételek száma

A várakozásoknak megfelelően továbbra is felfelé ívelő pályát ír le a használtautó piac, az első negyedév során 8,3 százalékkal nőtt az átírások száma hazánkban. Március végéig összesen 126.008 gépjárművet vettek használtan, ez 9611 autóval több a tavalyi év hasonló időszakához képest. Az autók életkorát tekintve nem látható javulás: öt százalékkal nőtt a tíz évnél idősebb autók aránya, így a tranzakciók majd' 70 százalékában 2005-ösnél idősebb autóra esett a vevők választása. Az öt évnél fiatalabb kocsik részesedése mindössze 12,2 százalékot tett ki a tulajdonos cserék során.

"Egyre romlik a hazai gépjárműállomány átlagéletkora, s mivel az autóvásárlók nagy része kizárólag készpénzre vesz autót, nem is engedhetnek meg maguknak jobb minőségű, fiatalabb négykerekűt." - vélekedett Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.

Közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi tekintetben aggályos ez a folyamat, ám amíg a hitelezési kedv nem nő az ügyfelek körében, addig nem igazán várható változás. Pedig számos jó konstrukció létezik már a piacon, amely elősegítené az állomány fiatalodását.

Januártól márciusig az alsó-középkategóriás gépkocsikat vették legtöbben (39.605 autó), de nagy volt az érdeklődés a kisautók (32.620 autó) és a felső-középkategóriás járművek (19.909 autó) iránt is.

Vannak kedvenc márkáink

Több éves használtautó piaci pozícióját tartva a márkák rangsorát ezúttal is az Opel nyerte, 17.658 átírt modellel 14 százalékos részesedést ért el. Mögötte szorosan 12.850 eladással a Suzuki zárt, a harmadik legnépszerűbb pedig a Volkswagen modelljei voltak 12.460 üzletkötéssel.

A márkatípusok sorrendjét tekintve az első negyedévben az Opel Astra lépett a dobogó legfelső fokára 9220 eladott autóval, utána a Suzuki Swift (8422 autó) és a Volkswagen Golf végzett. Negyedik helyen zárt az Opel Corsa (3424 autó), őt követte a Ford Focus (3206 autó) és a Volkswagen Passat (3175 autó).

Területi megoszlásban Budapesten (30.189 autó) és Pest megyében (19.372 autó) regisztrálták a legtöbb adás-vételt, itt bonyolították az üzletek 40 százalékát. A pólus másik oldalán Nógrád megye áll, a déli országrészben vásárolták ugyanis a legkevesebb gépkocsit (1863 autó) másodkézből.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

Közel nyolcvan országot megelőzve lett első a HEINEKEN Hungária.

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Az Opelnek az eladásoknál is fontosabbak az emissziós normák »