Hamarosan jönnek a levegő nélküli autógumik

| forrás:
TF-információ
| szerző: | olvasási idő: kb. 2 perc

Kisebb üzemanyag felhasználás és kopás. A nagy gumi gyártók ezzel az ígérettel próbálják megnyerni immár jó néhány esztendeje az autó vezetőket, azért, hogy mindinkább a felkeltsék a korszerű, mondhatni a jövő termékei iránt a figyelmüket.

Lehet, hogy ez sikerül is nekik. Hamarosan ugyanis jön a piacra a hagyományos levegővel feltöltött gumikat felváltó, levegő nélküli termékek új generációja. Ezeknek az autógumiknak a szerkezete egyfajta méhkaptár sejtjeire hasonlít.

A Hankook iFlex gumija teljesen versenyképes

A Hankook az iFlex termékkel egy új prototípust mutatott be az. A cég azt ígéri, hogy az felveszi minden tekintetben a versenyt a hagyományos levegővel töltött gumikkal szemben.

Ez pedig nem kevés. Minden autós ismeri ugyanis, hogy a jó gumi alapvető a biztonságos és a kényelmes utazáshoz. Ha rossz a gumink, akkor zötyög, problémásan kormányozható az autónk, nem beszélve arról, hogy a kritikus helyzetekben esetleg nem sikerül megállnunk, s emiatt akár balesetet is szenvedhetünk. A gyártó szerint ebből a szempontból nincsen gond, ami kiderült egy elektromos autóval végzett teszt során is, amikor az iFlex-szel felszerelt járgány óránként száz kilométeres sebességgel haladt.

A gyártó nagy figyelmet fordított arra is, hogy az új gumik környezetbarátabbak legyenek az elődjeiknél. Ez szerintük sikerült is. Egyrészt azért, mivel szerintük az új gumi keveréke jobban kíméli a környzetet, de egyszerűsítették a termelési folyamatot, ami által energiát lehetett megtakarítani. A korábban nyolc lépésből álló gyártási folyamatot négyre csökkentették. Az is kedvező, hogy az elöregedő gumikat könnyebben lehet újrahasznosítani. A konszern ebben egyébként már korábban is komoly sikereket ért el. A gumik újrahasznosítási kvótája már 2013-ban kilencvenöt százalékot ért el.

Fontos szempont a környezet védelme

A non-pneumatic tires (NPT) névvel illetett levegő nélküli gumik népszerűsítése során az egyik legjelentősebb érv – s egyben reklám - éppen a környezet kímélete. Nem véletlen, hogy sok gyár kísérletezik immár huzamosabb ideje az NPT gumik gyártásával. A többi között a Birdgestone is, amely a világ egyik legnagyobb gumigyártója. Ők már 2011-ben bemutatták az új típusú gumik hulladék nélküli termelésének körforgását.

A konkurens Goodyear azzal a bejelentéssel keltette fel az érdeklődést tavaly, hogy a rizshéjat szlicium-oxiddá változtatja. Ha egy ilyen anyagot adnak a kerék keverékhez, az csökkenti az ellenállást, a súrlódást, amely az NPT-nek az úttal érintkezésekor keletkezik. Ezáltal a többi között csökken az üzemanyag felhasználás.

A Hankook eMembran technológiája szintén azt segíti, hogy a kerekek tapadása is megfelelő, de ugyanakkor az úttal szembeni ellenállása is a legkedvezőbb legyen. Mindazonáltal a cég egyelőre nem tervezi a tömegtermelést, inkább megkedveltetést tartja fontosnak.

Érdeklődik a Pentagon is a fejlesztések iránt

Egy másik vállalat a Pionier Michelin már 2005-ben bemutatta a levegő nélküli kerekeit. Ők valamivel előrébb tartanak a fejlesztésekben. Építőipari járművek és kerti nehézeszközök számára már gyártanak levegő nélküli kerekeket. A Polaris cég kínálatában is van NPT, amelyet terepen használatos járművek számára ajánlja a terméket.

Nem meglepő, hogy a hadseregek is érdeklődnek a levegő nélküli kerekek iránt. Hírek szerint a Pentagon a Resilient Technologies nevű gyártóval kötött négyéves szerződést tizennyolcmillió dollár értékben levegő nélküli kerekek továbbfejlesztésére.

Figyúzz!!!
Találtuk

Közel nyolcvan országot megelőzve lett első a HEINEKEN Hungária.

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Ezt olvasta már?

Látványos a változás az autópiacon »

4IG 615 (1,15 ) AKKO Invest 429 (1,18 ) ALTEO 754 (1,89 ) ANY 1155 (-1,28 ) APPENINN 338 (2,89 ) AutoWallis 83 (-2,59 ) BIF 240 (3,00 ) CIGPANNONIA 284 (-2,41 ) DELTA 81 (1,00 ) Duna House 302 (-2,58 ) ENEFI 296 (0,34 ) FORRAS/OE 1140 (7,55 ) FUTURAQUA 60 (0,50 ) Gloster 2720 (3,50 ) MASTERPLAST 714 (-2,19 ) MOL 1658 (-0,36 ) MTELEKOM 367 (0,14 ) NORDTELEKOM 23 (-3,33 ) NUTEX 23 (2,27 ) OPUS 244 (7,27 ) OTP 9320 (-1,27 ) OTT1 175 (1,04 ) PANNERGY 686 (-0,29 ) RICHTER 6685 (-1,26 ) SET Group 58 (2,28 ) TAKAREK 439 (-1,57 ) WABERERS 1145 (2,69 )