Hamarosan jönnek a levegő nélküli autógumik

| forrás:
TF-információ
| szerző: | olvasási idő: kb. 2 perc

Kisebb üzemanyag felhasználás és kopás. A nagy gumi gyártók ezzel az ígérettel próbálják megnyerni immár jó néhány esztendeje az autó vezetőket, azért, hogy mindinkább a felkeltsék a korszerű, mondhatni a jövő termékei iránt a figyelmüket.

Lehet, hogy ez sikerül is nekik. Hamarosan ugyanis jön a piacra a hagyományos levegővel feltöltött gumikat felváltó, levegő nélküli termékek új generációja. Ezeknek az autógumiknak a szerkezete egyfajta méhkaptár sejtjeire hasonlít.

A Hankook iFlex gumija teljesen versenyképes

A Hankook az iFlex termékkel egy új prototípust mutatott be az. A cég azt ígéri, hogy az felveszi minden tekintetben a versenyt a hagyományos levegővel töltött gumikkal szemben.

Ez pedig nem kevés. Minden autós ismeri ugyanis, hogy a jó gumi alapvető a biztonságos és a kényelmes utazáshoz. Ha rossz a gumink, akkor zötyög, problémásan kormányozható az autónk, nem beszélve arról, hogy a kritikus helyzetekben esetleg nem sikerül megállnunk, s emiatt akár balesetet is szenvedhetünk. A gyártó szerint ebből a szempontból nincsen gond, ami kiderült egy elektromos autóval végzett teszt során is, amikor az iFlex-szel felszerelt járgány óránként száz kilométeres sebességgel haladt.

A gyártó nagy figyelmet fordított arra is, hogy az új gumik környezetbarátabbak legyenek az elődjeiknél. Ez szerintük sikerült is. Egyrészt azért, mivel szerintük az új gumi keveréke jobban kíméli a környzetet, de egyszerűsítették a termelési folyamatot, ami által energiát lehetett megtakarítani. A korábban nyolc lépésből álló gyártási folyamatot négyre csökkentették. Az is kedvező, hogy az elöregedő gumikat könnyebben lehet újrahasznosítani. A konszern ebben egyébként már korábban is komoly sikereket ért el. A gumik újrahasznosítási kvótája már 2013-ban kilencvenöt százalékot ért el.

Fontos szempont a környezet védelme

A non-pneumatic tires (NPT) névvel illetett levegő nélküli gumik népszerűsítése során az egyik legjelentősebb érv – s egyben reklám - éppen a környezet kímélete. Nem véletlen, hogy sok gyár kísérletezik immár huzamosabb ideje az NPT gumik gyártásával. A többi között a Birdgestone is, amely a világ egyik legnagyobb gumigyártója. Ők már 2011-ben bemutatták az új típusú gumik hulladék nélküli termelésének körforgását.

A konkurens Goodyear azzal a bejelentéssel keltette fel az érdeklődést tavaly, hogy a rizshéjat szlicium-oxiddá változtatja. Ha egy ilyen anyagot adnak a kerék keverékhez, az csökkenti az ellenállást, a súrlódást, amely az NPT-nek az úttal érintkezésekor keletkezik. Ezáltal a többi között csökken az üzemanyag felhasználás.

A Hankook eMembran technológiája szintén azt segíti, hogy a kerekek tapadása is megfelelő, de ugyanakkor az úttal szembeni ellenállása is a legkedvezőbb legyen. Mindazonáltal a cég egyelőre nem tervezi a tömegtermelést, inkább megkedveltetést tartja fontosnak.

Érdeklődik a Pentagon is a fejlesztések iránt

Egy másik vállalat a Pionier Michelin már 2005-ben bemutatta a levegő nélküli kerekeit. Ők valamivel előrébb tartanak a fejlesztésekben. Építőipari járművek és kerti nehézeszközök számára már gyártanak levegő nélküli kerekeket. A Polaris cég kínálatában is van NPT, amelyet terepen használatos járművek számára ajánlja a terméket.

Nem meglepő, hogy a hadseregek is érdeklődnek a levegő nélküli kerekek iránt. Hírek szerint a Pentagon a Resilient Technologies nevű gyártóval kötött négyéves szerződést tizennyolcmillió dollár értékben levegő nélküli kerekek továbbfejlesztésére.

Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Ezt olvasta már?

Vírus miatt szüntel az autógyártás Szibériában »

4IG 603 (2,20 ) AKKO Invest 505 (3,91 ) ALTEO 862 (0,94 ) APPENINN 363 (-1,89 ) AutoWallis 107 (-1,83 ) BIF 315 (0,32 ) CIGPANNONIA 186 (0,43 ) CSEPEL 488 (8,44 ) CyBERG 1550 (3,33 ) DM-KER 4500 (5,88 ) Duna House A 3790 (-0,26 ) EHEP 8000 (-1,23 ) ELMU 34000 (-0,58 ) EMASZ 31000 (-0,64 ) ENEFI 378 (-7,58 ) ESTMEDIA 125 (-2,35 ) GSPARK 5240 (-0,38 ) MASTERPLAST 762 (0,79 ) MOL 2640 (1,46 ) MTELEKOM 446 (-1,55 ) NORDTELEKOM 48 (-0,10 ) NUTEX 39 (0,26 ) OPUS 288 (-1,97 ) OTT1 208 (-1,19 ) PANNERGY 752 (0,80 ) RABA 1155 (3,12 ) RICHTER 7060 (1,00 ) SET Group 101 (-0,20 ) TAKAREK 504 (0,80 ) WABERERS 1090 (0,46 )