Hét cég, amely átírja az autóipar jövőjét

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Az önvezető autók kora pár évtizede még futurisztikus álomnak tűnt csupán, de manapság elérhető célnak. A 2020-as évekre a technológia készen áll majd. Csúszást leginkább a kormányzat törvényi rendelkezései okozhatnak, amelyben szabályozzák az önvezető autókat és a közlekedést. A befektetők azonban már most gondolkodhatnak azon, hogy hosszú távon mely autóipari részvényekkel kereshetnek sokat. A Nasdaq.com segítségével megnézünk néhány ígéretes ágazati céget.

Tesla

Ha önvezető autót gyártó cégbe fektetnél, kapásból a Tesla juthat eszedbe, hiszen úttörő volt ezen a piacon, az egyik első, amelyik előállt a modelljével.

A Tesla sokak számára az a céget jelenti, amely utat mutat az ágazatnak. Innen származik ugyanis az ötlet, hogy az új típusú autók forradalmasítják a közlekedést, hiszen folyamatosan adatot szolgáltatnak és a mobilhálózat révén összekapcsolják a járműveket. Az autómegosztás ötlete is Musktól, a Tesla vezérétől származik, bár itt az Uber vagy a Lyft erős versenytársat jelent a cégnek.

Az önvezető autózás terén az egyik piacvezető lehet az elemzők szerint, de vannak még más ígéretes cégek is.

Mobileye

Ha az autóipari forradalom révén szeretnénk pénzt keresni, akkor nemcsak a klasszikus autógyártók között érdemes keresgetni, hanem az alkatrészgyártók és szoftverfejlesztők között is.

A Mobileye ilyen szoftverfejlesztő vállalat, amelynek fontos szerep juthat az új ökoszisztémában. Technikai megoldásukkal az autók könnyedén lavírozhatnak az utcai forgalomban. Észleli a közlekedési lámpákat, táblákat, az útburkolat minőségét, az embereket, állatokat, a különböző közlekedési akadályokat, tehát mindent, amit egy sofőrnek vezetés közben észre kell vennie.

A saleses csapatuk olyan jól dolgozott, hogy a szoftver értékesítése igencsak megugrott, 2011-ben 20 millió dolláros árbevételük 2015-re 240 millió dollárra nőtt. Elemzők szerint az is reális, hogy 2016-ban és 2017-ben is 40 százalékkal nőhet az árbevétel.

Ford

Sokan nem gondolnák, de a hagyományos autógyártókat sem lehet leírni. Az amerikai cég tavaly alapította meg a Ford Intelligens Mobilitási Leányvállalatát, amelynek feladata az új mobilitási szolgáltatások megtervezése, felépítése és finanszírozása lesz támogatva a Fordot, hogy autógyártó és mobilitási vállalattá alakuljon. A cél, hogy iparági vezetővé váljon a konnektivitás, a mobilitás, az önjáró autók, a felhasználói élmény és az adatelemzés terén.

A Ford már beépítette néhány modelljébe az önvezető funkciók közül a vészfékezést és a parkolást, de ennél tovább is mennének. „A prioritás számunkra az, hogy ezek a megoldások széles tömegek számára legyenek megfizethetők, és tegyék élményszerűvé a közlekedést” – nyilatkozta Raj Nair, a cég műszaki igazgatója.

General Motors (GM)

A detroiti autógyártó nyilatkozatai is a jövő melletti elköteleződést hangsúlyozzák. Ők is meglovagolnák az önvezető járművek és az autómegosztás keltette hullámokat.

De ők nem a Ford által választott utat járják. Januárban 500 millió dollárt fektettek egy új, feltörekvő cégbe, a Lyftbe, amelyet már most az Uber legnagyobb riválisának tartanak. Az elképzelés szerint a Lyft elvisz bárhova anélkül, hogy közben szociális életet kéne élned vadidegenekkel.

Emellett a GM megállapodást kötött egy kínai autógyártóval, a SAIC Motorsszal, hogy 2030-ra kifejlesztenek egy elektromos meghajtású autonóm járművet. Abban bíznak, hogy sokat kereshetnek ezen a piacon, hiszen a lakosság óriási, az infrastruktúra fejletlen és a kormányzatnak megoldást kell találnia a torlódások enyhítésére.

Delphi Automotive

A Delphi valójában egy alkatrészgyártó vállalat. Kifejezetten olyan alkatrészek – például szenzorok – gyártására fókuszálnak, amelyek az önvezető technológiához kellenek. Az elmúlt időszakban a cég mérnökei felszerelték technológiájukat egy Audira és változatos időjárási körülmények és terepviszonyok között tesztelték a technikát. Azzal is büszkélkedtek, hogy először ők tették meg az utat New Yorktól San Fransiscóig egy autonóm járművel.

Alphabet (Google)

A Google-nek hasonlóak a céljai, mint a GM-nek: megszüntetnék a torlódásokat és megoldanák az infrastruktúra gondjait, csakhogy az USA-ban és partner nélkül. A Google már 2009 óta dolgozik az önvezető járművek technológiáján.

Az is köztudott, hogy az Alphabet vállalata a Sidewalk Labs azon dolgozik, hogy a jelenlegi városokat okosvárosokká formálja át. Céljaik összetettek: felszámolni a zsúfoltságot, egészségesebb környezetet teremteni, csökkenteni a háztartások kiadásait és a fosszilis üzemanyagoktól való függőséget.

A Google autóját már tesztelik egy ideje. Forrás: youtube.com.

Ezekben a tervekben nagy szerep jut a Google autonóm járműveinek is. A Sidewalk Labs már közösen dolgozik a városvezetésekkel és a finanszírozást végző cégekkel, és arra törekszik, hogy önvezető autó az új jövő szerves része legyen. A cég már a Kongresszusban is lobbizott, hogy felgyorsítsa az önvezető autók törvényi szabályozását.

A Google járművét már sikeresen tesztelik, 1,5 millió kilométer megtétele közben mindössze egyszer szenvedett balesetet, amelyben nem sérült meg senki.

Autoliv

Az Autoliv a Mobileye-hoz hasonlóan olyan technológiai eszközökön dolgozik, amelyek segítik a gyártókat, hogy valódi autonóm járműveket fejlesszenek. A cég által fejlesztett kamerák és szenzorok a szabálytalanul közlekedőket is kiszúrja. Fejlesztettek éjjellátó kamerát, ami sokkal többet lát, mint egy igazi sofőr, valamint olyan biztonsági övet, ami már ütközés előtt megfogja az utast. Így ez a cég beszállítóként lehet az autóipari átalakulás nagy nyertese.

A befektetők számára jelenleg vonzónak tűnnek ezek a papírok, de nem árt észben tartani, hogy nem lehet megjósolni, melyik cég lesz az átalakulás legnagyobb nyertese.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Gigászi együttműködés a Ford és a Volkswagen között »