Első afrikai gyárát készül megnyitni a Skoda

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Volkswagen-csoporthoz tartozó Skoda hamarosan megnyitja első afrikai gyárát, néhány héten belül megkezdődhetnek a munkálatok az algériai Relizane városában található Skoda-üzemben - jelentette szerdán a cseh Mlada fronta Dnes napilap online kiadása.

Világszerte jelen vannak

Az új gyár helyszíne, az algériai Relizane városa 220 kilométerre található Algírtól, Algéria fővárosától. A világ egyik legrégebbi autógyártójánál 1905-ben hagyta el az első gépjármű Mladá Boleslav gyárát, amelyet több millió másik követett a cég több mint százéves történelme során.

A székhely és a technológiai fejlesztési részleg maradt a gyártó szülővárosában, azonban a gyártás már más országokban történik. A második világháború előtt két új üzem jött létre Csehországban: Kvasinyban és Vrchlabíban. Az utóbbi években pedig a gyártás már Kínában, Indiában és Oroszországban is elkezdődött. A Skoda Citigo járműveket pedig a Volkswagen konszern pozsonyi üzemében gyártják.

Minél előbb megjelenni

A vállalat indoklása szerint az algériai gyár nyitásának célja, hogy a most még viszonylag kicsi, de feltörekvő afrikai piacon időben megjelenjenek a Skoda helyben gyártott járművei, így a vállalat a behozatali vámok fizetése alól is mentesülhet. Az új algériai gyárat a Volkswagen és a helyi Sovac cég közös vállalata működteti.

Napi 100 jármű gyártása a cél, a Skoda Octavia modelljén kívül a Volkswagen-csoport egyéb modelljeinek, VW Golf, VW Caddy és Seat Ibiza gyártása is tervben van. A Skoda tavaly több mint 1,3 millió autót gyártott, amely új rekordot jelent. Tavaly a Skoda világszerte 1 127 700 személygépkocsit adott el, immár harmadik éve átlépve az egymilliós küszöböt.

Nem a Skoda az egyetlen konszern, amely észak-afrikai gyártásba kezd: múlt héten jelentette be a Renault, hogy a Marokkóban gyártott modelljeiből átlépte az egymilliós küszöböt a külföldre exportált járművek száma.

Minden tizedik Renault Marokkóban készül

A Renault Group 2007-ben nyitotta meg casablancai üzemét, majd 5 évvel később megkezdte második, tangieri marokkói gyára működtetését. A két üzem 95, illetve 70 százalékban külföldi piacra gyárt. A Renault marokkói üzemeiből nemcsak járműveket, hanem alkatrészeket is exportál romániai, argentínai, brazíliai és kolumbiai gyáraiba.

Jelenleg minden tizedik Renault Marokkóban készül, a járműveket a világ 73 országában értékesíti a vállalat. A tangieri üzemben tavaly összesen 345 ezer járművet gyártottak a 2015-ös 229 ezer után. A Renault marokkói sikerein felbuzdulva a PSA Peugeot Citroen is gyár létesítésébe kezdett a marokkói Kenitra városában, a gyártás várhatóan 2019-ben indulhat.

A The North Africa Post értesülései szerint a járműipar eddig már mintegy 100 ezer munkahelyet teremtett Marokkóban, és 2020-ig további 90 ezer új állást biztosíthat az észak-afrikai országnak.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

A BMW-nek bőven lesz elég litiumja »

4IG 620 (-7,74 ) AKKO Invest 420 (-2,33 ) ALTEO 838 (-0,71 ) ANY 1370 (-0,36 ) APPENINN 384 (-1,03 ) AutoWallis 102 (-3,32 ) CIGPANNONIA 192 (0,31 ) CSEPEL 528 (2,33 ) Duna House A 3800 (-1,30 ) EHEP 9400 (2,73 ) EMASZ 30000 (1,35 ) ESTMEDIA 135 (-1,17 ) FORRAS/T 1950 (-1,02 ) FUTURAQUA 99 (-1,00 ) GSPARK 4900 (-1,61 ) KPACK 22000 (-7,56 ) KULCSSOFT 3040 (1,33 ) MASTERPLAST 754 (0,27 ) MOL 2870 (-1,24 ) NORDTELEKOM 46 (-2,85 ) NUTEX 52 (-6,79 ) OPUS 335 (1,39 ) ORMESTER 9900 (-1,00 ) OTP 15590 (-0,06 ) OTT1 250 (0,40 ) PANNERGY 728 (-1,09 ) RICHTER 6250 (0,64 ) SET Group 96 (-1,03 ) TAKAREK 548 (-2,49 ) WABERERS 1180 (-0,84 ) ZWACK 17500 (-0,85 )