Első afrikai gyárát készül megnyitni a Skoda

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Volkswagen-csoporthoz tartozó Skoda hamarosan megnyitja első afrikai gyárát, néhány héten belül megkezdődhetnek a munkálatok az algériai Relizane városában található Skoda-üzemben - jelentette szerdán a cseh Mlada fronta Dnes napilap online kiadása.

Világszerte jelen vannak

Az új gyár helyszíne, az algériai Relizane városa 220 kilométerre található Algírtól, Algéria fővárosától. A világ egyik legrégebbi autógyártójánál 1905-ben hagyta el az első gépjármű Mladá Boleslav gyárát, amelyet több millió másik követett a cég több mint százéves történelme során.

A székhely és a technológiai fejlesztési részleg maradt a gyártó szülővárosában, azonban a gyártás már más országokban történik. A második világháború előtt két új üzem jött létre Csehországban: Kvasinyban és Vrchlabíban. Az utóbbi években pedig a gyártás már Kínában, Indiában és Oroszországban is elkezdődött. A Skoda Citigo járműveket pedig a Volkswagen konszern pozsonyi üzemében gyártják.

Minél előbb megjelenni

A vállalat indoklása szerint az algériai gyár nyitásának célja, hogy a most még viszonylag kicsi, de feltörekvő afrikai piacon időben megjelenjenek a Skoda helyben gyártott járművei, így a vállalat a behozatali vámok fizetése alól is mentesülhet. Az új algériai gyárat a Volkswagen és a helyi Sovac cég közös vállalata működteti.

Napi 100 jármű gyártása a cél, a Skoda Octavia modelljén kívül a Volkswagen-csoport egyéb modelljeinek, VW Golf, VW Caddy és Seat Ibiza gyártása is tervben van. A Skoda tavaly több mint 1,3 millió autót gyártott, amely új rekordot jelent. Tavaly a Skoda világszerte 1 127 700 személygépkocsit adott el, immár harmadik éve átlépve az egymilliós küszöböt.

Nem a Skoda az egyetlen konszern, amely észak-afrikai gyártásba kezd: múlt héten jelentette be a Renault, hogy a Marokkóban gyártott modelljeiből átlépte az egymilliós küszöböt a külföldre exportált járművek száma.

Minden tizedik Renault Marokkóban készül

A Renault Group 2007-ben nyitotta meg casablancai üzemét, majd 5 évvel később megkezdte második, tangieri marokkói gyára működtetését. A két üzem 95, illetve 70 százalékban külföldi piacra gyárt. A Renault marokkói üzemeiből nemcsak járműveket, hanem alkatrészeket is exportál romániai, argentínai, brazíliai és kolumbiai gyáraiba.

Jelenleg minden tizedik Renault Marokkóban készül, a járműveket a világ 73 országában értékesíti a vállalat. A tangieri üzemben tavaly összesen 345 ezer járművet gyártottak a 2015-ös 229 ezer után. A Renault marokkói sikerein felbuzdulva a PSA Peugeot Citroen is gyár létesítésébe kezdett a marokkói Kenitra városában, a gyártás várhatóan 2019-ben indulhat.

A The North Africa Post értesülései szerint a járműipar eddig már mintegy 100 ezer munkahelyet teremtett Marokkóban, és 2020-ig további 90 ezer új állást biztosíthat az észak-afrikai országnak.

Figyúzz!!!
Találtuk

Közel nyolcvan országot megelőzve lett első a HEINEKEN Hungária.

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Ezt olvasta már?

Az autóipar a válság legnagyobb vesztese »

4IG 637 (-0,62 ) AKKO Invest 427 (0,71 ) ANY 1220 (2,09 ) AutoWallis 89 (-0,23 ) CIGPANNONIA 349 (5,44 ) DELTA 93 (-0,85 ) DM-KER 42 (-4,33 ) Duna House 342 (4,27 ) EHEP 1895 (1,34 ) ENEFI 307 (-0,32 ) FORRAS/OE 1280 (7,56 ) FORRAS/T 1410 (4,44 ) FUTURAQUA 69 (-0,58 ) GSPARK 3200 (2,89 ) Gloster 2300 (0,74 ) KULCSSOFT 1635 (2,19 ) MASTERPLAST 676 (3,05 ) MOL 1770 (-0,84 ) MTELEKOM 383 (-0,26 ) NORDTELEKOM 28 (-0,36 ) NUTEX 28 (-2,07 ) OPUS 261 (-4,57 ) OTP 11070 (-0,27 ) OTT1 173 (0,82 ) PANNERGY 668 (0,91 ) RABA 820 (1,23 ) RICHTER 7200 (-0,41 ) SET Group 64 (-3,60 ) TAKAREK 478 (-1,44 ) ZWACK 16350 (-0,30 )