Jönnek az önvezető buszok Bécsben

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A napokban megkezdik az osztrák főváros első önjáró elektromos autóbuszának tesztelését. A sofőr nélküli buszt először a bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien leopoldaui garázsában próbálgatják, majd ősztől tesztelik forgalomban. Menetrendszerűen 2019-től szállíthat utasokat.

Megérkezett Bécsbe az osztrák főváros első önvezető elektromos autóbusza, egy tizenegy személyes NAVYA ARMA.

A francia gyártó járművét az "auto.Bus – Seestadt" elnevezésű projekt keretében tesztelik és fejlesztik tovább a projektpartnerek: a Wiener Linien, az Austrian Institute of Technology (AIT), az Osztrák Közlekedésbiztonsági Kuratórium (KFV), a TÜV Austria, az osztrák Siemens AG valamint a NAVYA. Az 1,5 millió eurós projekt célja - amelyet az osztrák közlekedési minisztérium 50 százalékban finanszíroz -, hogy tovább javítsák az autonóm járművek hatékonyságát és üzembiztonságát.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Az operátorral együtt 11 utas szállítására alkalmas elektromos buszt az elkövetkező hónapokban a Wiener Linien leopoldaui garázsában tesztelik, majd várhatóan 2018 őszétől, Donaustadtban állhat először forgalomba az U2-es metró Seestadt megállójánál egy 2 kilométeres szakaszon.

A kisbusz önvezető üzemmódban 20 km/h maximális sebességgel haladhat, egy töltéssel pedig - ami átlagosan 4-8 órát vesz igénybe -, 9 órán át működik. A sofőr nélküli busz menetrendszerűen 2019-től szállíthat utasokat Bécs új városrészében, a Seestadt Aspernben. A projekt keretében egyébként napokon belül megérkezik egy második jármű is Bécsbe.

Ezt gondolják az önvezető autókról a világon
Jelentős mértékben nőtt az elmúlt egy évben az önvezető autók elfogadottsága a fogyasztók körében világszerte - derül ki a Deloitte felméréséből. A legtöbben ismert, általuk megbízhatónak tartott márkától származó önvezető autóba ülnének be, és a tanulmány során megkérdezettek mintegy fele úgy véli, hogy elsőként a hagyományos autógyártók fejlesztenek majd ilyen járműveket a piacra.

Ezt olvasta már?

Így menekülhetsz meg: szívinfarktus-hálózat »

4IG 3620 (-14,62 ) AKKO Invest 19200 (0,52 ) ALTEO 710 (1,43 ) ANY 1360 (0,37 ) APPENINN 528 (-1,49 ) AutoWallis 160 (-4,19 ) BIF 2600 (-0,76 ) CIGPANNONIA 436 (0,23 ) CSEPEL 648 (6,23 ) CyBERG 1880 (10,59 ) Duna House A 4120 (0,49 ) ELMU 28400 (2,90 ) EMASZ 26200 (1,55 ) ENEFI 300 (-3,23 ) ESTMEDIA 90 (-3,02 ) FUTURAQUA 55 (18,97 ) KONZUM 205 (1,99 ) KPACK 17500 (2,94 ) KULCSSOFT 1300 (1,56 ) MASTERPLAST 685 (2,24 ) MOL 3358 (-0,24 ) MTELEKOM 470 (-0,53 ) NORDTELEKOM 42 (11,32 ) NUTEX 32 (10,34 ) OPUS 415 (2,22 ) ORMESTER 1700 (3,03 ) OTP 12950 (0,86 ) OTT1 218 (-2,24 ) PANNERGY 690 (-1,71 ) RABA 1170 (-2,90 ) RICHTER 5135 (-1,44 ) SET Group 780 (16,07 ) TAKAREK 700 (1,45 ) WABERERS 1800 (0,84 ) ZWACK 17300 (0,58 )