Készülhetnek a szigorra a nagy autógyártók

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Egy évvel a dízelbotrány után egy új kutatás szerint az összes nagy dízel-autómárka, köztük a Fiat, az Opel és a Suzuki, olyan modelleket árul, melyeknél sokkal magasabb a szennyezés mértéke, mint a Volkswagennél - áll az Euractive cikkében.

Nem a VW a legrosszabb

Az autóiparnak heves ellenőrzésekkel kell szembenéznie, mióta az amerikai kormány arra kötelezte a Volkswagent, hogy 500 ezer autót hívjon vissza. 2015-ben derült ki, hogy a német cég illegális szoftvert telepített autóiba, és csalt a kibocsátási teszteken.

Egy új, a T&E által végzett mélyreható tanulmány szerint azonban nem minden márka felel meg az Euro 6-os légszennyezési határoknak, és korántsem a Volkswagen a legrosszabb közülük.

„Mindenki a Volkswagenre mutogatott, mint a csúnya autógyártóra, aki csalt, de mikor megnézed a többi gyár kibocsátási értékét, akkor rájössz, hogy nincsenek igazán becsületes autógyártók” – mondta Greg Archer.

A számok magukért beszélnek

T&E mintegy 230 dízelautó kibocsátását elemezte, hogy rangsorolhassa az autókat a valós vezetési körülmények közötti kibocsátásuk alapján. A Fiat és a Suzuki (amelyek Fiat motort használnak) vezeti a listát a legújabb dízelekkel, melyeket úgy terveztek, hogy megfeleljenek az Euro 6-os követelményeknek, azonban a megengedett nitrogén-oxid-kibocsátás 15-szörösét produkálták, míg a Renault-Nissan járművek kibocsátása 14-szerese a megengedettnek. A General Motors márkáinak is 10-szer magasabb a kibocsátása a megengedettnél.

Az új modellek nem szegik meg a törvényt, és a gyártók azt mondják, hogy az autók megfelelnek az összes jelenlegi előírásnak.

Megfelelni a szabályoknak
2015 szeptembere óta a dízelautóknak új európai szabványnak, az Euro 6-nak kell megfelelniük. Az új szabályok az Euro 5 szabványhoz képest jelentős csökkentést írnak elő a károsanyag-kibocsátásban.

A jelentés szerint meglepő módon a Volkswagen értékesíti az egyik legtisztább dízelmotoros járművet az Euro 6-os szabványok alatt.

A legrosszabbak

A T&E becslése szerint 29 millió olyan autó rója Európa utait, amelynek kibocsátási értéke legalább háromszor nagyobb az előírtaknál, és ez a szám még mindig növekszik.

Az Euro 5-ös járművek között a legrosszabbul teljesítő gyártók sorrendben a legmagasabb kibocsátás szerint a Renault (beleértve a Daciát is), a Land Rover, a Hyundai, az Opel/ Vauxhall (beleértve a Chevrolet-et) és a Nissan. Az Euro 6-os autóknál már másik minta rajzolódik ki. A legrosszabb a Fiat (beleértve az Alfa Romeót), a Suzuki (aminek Fiat motorja van), a Renault (beleértve a Nissant, a Daciát és az Infinitit), az Opel/Vauxhall, a Hyundai és a Mercedes-Benz.

Szükség van a reformokra

A Fiat közleményében megerősítette, hogy a dízelmotor alkalmazások eleget tesznek a kibocsátási szabályozásnak. Hozzátették, hogy „az EU egy új vizsgálati eljárást akar elfogadni, ami közelebb lesz ahhoz, amit a valós vezetési körülmények között lehet elvárni”.

„Jól ismertek a különbségek a hivatalos laboratóriumi és a való világban végzet vizsgálatok között, és az ipar elismeri, hogy szükség van a reformokra” – mondta Mike Hawes.

A Hyundai szerint a cég megfelel minden szabályozási előírásnak. „Az új Euro 6-os autók az elérhető legjobb technológiával épülnek, hogy megfeleljenek az előírásoknak, és alacsonyabb a nitrogén-oxid kibocsátásuk, mint az elődjeiknek.

A jövő
Az EU megszigorította a kibocsátási szabályozásokat, és 2017 szeptemberétől minden olyan autó el lesz tiltva az utaktól, ami a laborban mért nitrogén-oxid kibocsátás dupláját meghaladja. Be fogják vezetni a közúti kibocsátási vizsgálatot, valamint keményebb laboratóriumi ellenőrzésekre számíthatnak a gyártók.

Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Ezt olvasta már?

Mobiltelefonra is letölthető a jogosítvány »

4IG 569 (-1,56 ) AKKO Invest 448 (-5,88 ) ALTEO 840 (-0,47 ) ANY 1360 (-0,37 ) APPENINN 335 (-4,01 ) AutoWallis 92 (-6,85 ) BIF 312 (-0,32 ) CIGPANNONIA 174 (-5,64 ) CSEPEL 372 (-2,62 ) DM-KER 3800 (-5,00 ) Duna House A 3800 (-0,26 ) EHEP 6900 (-6,76 ) ELMU 33800 (-0,59 ) ENEFI 368 (-7,54 ) ESTMEDIA 90 (-22,84 ) FUTURAQUA 95 (-6,41 ) GSPARK 5100 (0,79 ) KPACK 16300 (-13,30 ) KULCSSOFT 2320 (-10,08 ) MASTERPLAST 740 (0,82 ) MOL 2488 (-2,43 ) MTELEKOM 421 (-0,12 ) NORDTELEKOM 40 (-15,46 ) NUTEX 31 (-16,71 ) OPUS 251 (-7,38 ) ORMESTER 10000 (-3,85 ) OTP 14510 (-2,94 ) OTT1 189 (-5,03 ) PANNERGY 722 (1,40 ) RABA 1070 (-1,83 ) RICHTER 6655 (-3,97 ) SET Group 92 (-5,06 ) TAKAREK 480 (-2,83 ) WABERERS 1050 (-3,67 ) ZWACK 17450 (-0,29 )