Készülhetnek a szigorra a nagy autógyártók

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Egy évvel a dízelbotrány után egy új kutatás szerint az összes nagy dízel-autómárka, köztük a Fiat, az Opel és a Suzuki, olyan modelleket árul, melyeknél sokkal magasabb a szennyezés mértéke, mint a Volkswagennél - áll az Euractive cikkében.

Nem a VW a legrosszabb

Az autóiparnak heves ellenőrzésekkel kell szembenéznie, mióta az amerikai kormány arra kötelezte a Volkswagent, hogy 500 ezer autót hívjon vissza. 2015-ben derült ki, hogy a német cég illegális szoftvert telepített autóiba, és csalt a kibocsátási teszteken.

Egy új, a T&E által végzett mélyreható tanulmány szerint azonban nem minden márka felel meg az Euro 6-os légszennyezési határoknak, és korántsem a Volkswagen a legrosszabb közülük.

„Mindenki a Volkswagenre mutogatott, mint a csúnya autógyártóra, aki csalt, de mikor megnézed a többi gyár kibocsátási értékét, akkor rájössz, hogy nincsenek igazán becsületes autógyártók” – mondta Greg Archer.

A számok magukért beszélnek

T&E mintegy 230 dízelautó kibocsátását elemezte, hogy rangsorolhassa az autókat a valós vezetési körülmények közötti kibocsátásuk alapján. A Fiat és a Suzuki (amelyek Fiat motort használnak) vezeti a listát a legújabb dízelekkel, melyeket úgy terveztek, hogy megfeleljenek az Euro 6-os követelményeknek, azonban a megengedett nitrogén-oxid-kibocsátás 15-szörösét produkálták, míg a Renault-Nissan járművek kibocsátása 14-szerese a megengedettnek. A General Motors márkáinak is 10-szer magasabb a kibocsátása a megengedettnél.

Az új modellek nem szegik meg a törvényt, és a gyártók azt mondják, hogy az autók megfelelnek az összes jelenlegi előírásnak.

Megfelelni a szabályoknak
2015 szeptembere óta a dízelautóknak új európai szabványnak, az Euro 6-nak kell megfelelniük. Az új szabályok az Euro 5 szabványhoz képest jelentős csökkentést írnak elő a károsanyag-kibocsátásban.

A jelentés szerint meglepő módon a Volkswagen értékesíti az egyik legtisztább dízelmotoros járművet az Euro 6-os szabványok alatt.

A legrosszabbak

A T&E becslése szerint 29 millió olyan autó rója Európa utait, amelynek kibocsátási értéke legalább háromszor nagyobb az előírtaknál, és ez a szám még mindig növekszik.

Az Euro 5-ös járművek között a legrosszabbul teljesítő gyártók sorrendben a legmagasabb kibocsátás szerint a Renault (beleértve a Daciát is), a Land Rover, a Hyundai, az Opel/ Vauxhall (beleértve a Chevrolet-et) és a Nissan. Az Euro 6-os autóknál már másik minta rajzolódik ki. A legrosszabb a Fiat (beleértve az Alfa Romeót), a Suzuki (aminek Fiat motorja van), a Renault (beleértve a Nissant, a Daciát és az Infinitit), az Opel/Vauxhall, a Hyundai és a Mercedes-Benz.

Szükség van a reformokra

A Fiat közleményében megerősítette, hogy a dízelmotor alkalmazások eleget tesznek a kibocsátási szabályozásnak. Hozzátették, hogy „az EU egy új vizsgálati eljárást akar elfogadni, ami közelebb lesz ahhoz, amit a valós vezetési körülmények között lehet elvárni”.

„Jól ismertek a különbségek a hivatalos laboratóriumi és a való világban végzet vizsgálatok között, és az ipar elismeri, hogy szükség van a reformokra” – mondta Mike Hawes.

A Hyundai szerint a cég megfelel minden szabályozási előírásnak. „Az új Euro 6-os autók az elérhető legjobb technológiával épülnek, hogy megfeleljenek az előírásoknak, és alacsonyabb a nitrogén-oxid kibocsátásuk, mint az elődjeiknek.

A jövő
Az EU megszigorította a kibocsátási szabályozásokat, és 2017 szeptemberétől minden olyan autó el lesz tiltva az utaktól, ami a laborban mért nitrogén-oxid kibocsátás dupláját meghaladja. Be fogják vezetni a közúti kibocsátási vizsgálatot, valamint keményebb laboratóriumi ellenőrzésekre számíthatnak a gyártók.

Figyúzz!!!
Találtuk

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

A madárinfluenza H5N8 altípusának jelenlétét igazolta a Nébih.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Ezt olvasta már?

Már biztos: nem lesz török Volkswagen »

4IG 638 (1,59 ) AKKO Invest 466 (0,87 ) ALTEO 748 (-0,27 ) ANY 1270 (-0,39 ) BIF 296 (-2,63 ) CIGPANNONIA 188 (3,30 ) CyBERG 1200 (3,45 ) DELTA 100 (4,80 ) DM-KER 4050 (-6,90 ) Duna House A 3040 (-5,59 ) EHEP 2520 (0,40 ) ENEFI 320 (-3,03 ) FORRAS/OE 1080 (-5,26 ) FORRAS/T 1470 (5,00 ) FUTURAQUA 71 (1,44 ) GSPARK 3320 (-1,48 ) Gloster 2580 (12,17 ) KULCSSOFT 1510 (-2,27 ) MASTERPLAST 594 (-1,00 ) MOL 1859 (0,05 ) MTELEKOM 383 (-0,52 ) NORDTELEKOM 31 (2,33 ) NUTEX 31 (-0,48 ) OPUS 257 (-1,72 ) ORMESTER 12100 (3,42 ) OTP 11210 (4,18 ) OTT1 193 (-2,63 ) PANNERGY 630 (1,61 ) RABA 872 (0,46 ) RICHTER 6820 (0,37 ) SET Group 70 (2,65 ) TAKAREK 480 (-3,03 )