Készülhetnek a szigorra a nagy autógyártók

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Egy évvel a dízelbotrány után egy új kutatás szerint az összes nagy dízel-autómárka, köztük a Fiat, az Opel és a Suzuki, olyan modelleket árul, melyeknél sokkal magasabb a szennyezés mértéke, mint a Volkswagennél - áll az Euractive cikkében.

Nem a VW a legrosszabb

Az autóiparnak heves ellenőrzésekkel kell szembenéznie, mióta az amerikai kormány arra kötelezte a Volkswagent, hogy 500 ezer autót hívjon vissza. 2015-ben derült ki, hogy a német cég illegális szoftvert telepített autóiba, és csalt a kibocsátási teszteken.

Egy új, a T&E által végzett mélyreható tanulmány szerint azonban nem minden márka felel meg az Euro 6-os légszennyezési határoknak, és korántsem a Volkswagen a legrosszabb közülük.

„Mindenki a Volkswagenre mutogatott, mint a csúnya autógyártóra, aki csalt, de mikor megnézed a többi gyár kibocsátási értékét, akkor rájössz, hogy nincsenek igazán becsületes autógyártók” – mondta Greg Archer.

A számok magukért beszélnek

T&E mintegy 230 dízelautó kibocsátását elemezte, hogy rangsorolhassa az autókat a valós vezetési körülmények közötti kibocsátásuk alapján. A Fiat és a Suzuki (amelyek Fiat motort használnak) vezeti a listát a legújabb dízelekkel, melyeket úgy terveztek, hogy megfeleljenek az Euro 6-os követelményeknek, azonban a megengedett nitrogén-oxid-kibocsátás 15-szörösét produkálták, míg a Renault-Nissan járművek kibocsátása 14-szerese a megengedettnek. A General Motors márkáinak is 10-szer magasabb a kibocsátása a megengedettnél.

Az új modellek nem szegik meg a törvényt, és a gyártók azt mondják, hogy az autók megfelelnek az összes jelenlegi előírásnak.

Megfelelni a szabályoknak
2015 szeptembere óta a dízelautóknak új európai szabványnak, az Euro 6-nak kell megfelelniük. Az új szabályok az Euro 5 szabványhoz képest jelentős csökkentést írnak elő a károsanyag-kibocsátásban.

A jelentés szerint meglepő módon a Volkswagen értékesíti az egyik legtisztább dízelmotoros járművet az Euro 6-os szabványok alatt.

A legrosszabbak

A T&E becslése szerint 29 millió olyan autó rója Európa utait, amelynek kibocsátási értéke legalább háromszor nagyobb az előírtaknál, és ez a szám még mindig növekszik.

Az Euro 5-ös járművek között a legrosszabbul teljesítő gyártók sorrendben a legmagasabb kibocsátás szerint a Renault (beleértve a Daciát is), a Land Rover, a Hyundai, az Opel/ Vauxhall (beleértve a Chevrolet-et) és a Nissan. Az Euro 6-os autóknál már másik minta rajzolódik ki. A legrosszabb a Fiat (beleértve az Alfa Romeót), a Suzuki (aminek Fiat motorja van), a Renault (beleértve a Nissant, a Daciát és az Infinitit), az Opel/Vauxhall, a Hyundai és a Mercedes-Benz.

Szükség van a reformokra

A Fiat közleményében megerősítette, hogy a dízelmotor alkalmazások eleget tesznek a kibocsátási szabályozásnak. Hozzátették, hogy „az EU egy új vizsgálati eljárást akar elfogadni, ami közelebb lesz ahhoz, amit a valós vezetési körülmények között lehet elvárni”.

„Jól ismertek a különbségek a hivatalos laboratóriumi és a való világban végzet vizsgálatok között, és az ipar elismeri, hogy szükség van a reformokra” – mondta Mike Hawes.

A Hyundai szerint a cég megfelel minden szabályozási előírásnak. „Az új Euro 6-os autók az elérhető legjobb technológiával épülnek, hogy megfeleljenek az előírásoknak, és alacsonyabb a nitrogén-oxid kibocsátásuk, mint az elődjeiknek.

A jövő
Az EU megszigorította a kibocsátási szabályozásokat, és 2017 szeptemberétől minden olyan autó el lesz tiltva az utaktól, ami a laborban mért nitrogén-oxid kibocsátás dupláját meghaladja. Be fogják vezetni a közúti kibocsátási vizsgálatot, valamint keményebb laboratóriumi ellenőrzésekre számíthatnak a gyártók.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Csalók élnek vissza a Tesco nevével »

4IG 890 (-2,20 ) AKKO Invest 450 (0,90 ) ALTEO 808 (-0,74 ) APPENINN 397 (0,76 ) AutoWallis 111 (-1,77 ) BIF 310 (0,98 ) CIGPANNONIA 216 (2,13 ) CSEPEL 556 (1,46 ) Duna House A 3790 (-0,26 ) EHEP 8900 (3,49 ) ELMU 34000 (-0,58 ) ENEFI 441 (-2,65 ) ESTMEDIA 137 (7,04 ) FORRAS/T 1350 (-7,53 ) GSPARK 5040 (8,39 ) MASTERPLAST 740 (-0,54 ) MOL 3002 (-1,05 ) MTELEKOM 441 (0,23 ) NORDTELEKOM 48 (1,05 ) NUTEX 52 (19,91 ) OPUS 309 (0,65 ) ORMESTER 6900 (1,47 ) OTP 13950 (-0,78 ) OTT1 260 (4,00 ) PANNERGY 742 (-0,80 ) RABA 1100 (2,33 ) RICHTER 5850 (-0,26 ) SET Group 119 (0,51 ) TAKAREK 562 (-0,71 ) WABERERS 1250 (-1,19 )