Kína az e-mobilitás bajnoka

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Kína vezeti a Roland Berger és a Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen Aachen (fka) 2017 második negyedéves e-mobilitás rangsorát, megelőzve Franciaországot és Németországot. Kína egyedül a technológiai mutatóban marad el a többi országtól, de összességében a távol-keleti ország áll a legjobban a versenyben. Az első hely részben annak köszönhető, hogy a kínai kormány nagy erővel támogatja az iparágat: céljuk, hogy 2025-re 20 százalékos legyen az értékesített elektromos autók aránya - derül ki a legfrissebb tanulmányból.

A tanulmány a hagyományosan autóipari nagyhatalomnak számító Németország, Franciaország, USA, Olaszország, Japán, Kína és Dél-Korea versenyképességét hasonlítja össze technológiai, iparági és piaci helyzetük alapján.

Előre tör Kína

A 2017-es második negyedéves mutató szerint Kína szerzett vezető pozíciót, az iparági és a piaci mutatóban is az első helyen végzett.

„Kína előretörése az állami támogatásnak és az egyszerűbb engedélyeztetési eljárásnak köszönhető.” – magyarázta Schannen Frigyes a Roland Berger magyarországi ügyvezetője.

Számos olyan high-tech start-up cég található a kínai piacon, amelyek ma már egyre inkább közelebb kerülnek a prémium szegmenshez.”

Technológiai mutató: Franciaország az élen

A távol-keleti ország egyedül a technológiai mutatóban marad el versenytársaitól, ebben ugyanis Franciaország vette át a vezetést Németországtól, annak ellenére, hogy az előző negyedévben még fej-fej mellett haladtak.

Az elmozdulás jelentős mértékben annak köszönhető, hogy a német piacon megnövekedett a konnektoros hibrid járművek (PHEV) száma. Ezek az autók kisebb elektromos hatósugárral és alacsonyabb maximum-sebeséggel rendelkeznek.

Az alacsonyabb akkumulátor kapacitás annak köszönhető, hogy a legtöbb jármű egy alap töltő-technológiával van felszerelve. 

Iparági mutató: Kína vezető pozícióban

Részben a hatalmas gyártási volumennek köszönhetően végzett Kína az iparági lista első helyén. A kínai autóipari beszállító cégek 3,5 millió elektromos járművet dobnak piacra a 2015-2019-es időszakban, míg a lista második helyén álló amerikai autóipari beszállítók mindössze ennek harmadát.

A távol-keleti ország előretörését az is segíti, hogy a járművek több mint 90 százalékát a helyileg előállított lítium-ionos akkumulátorokkal szerelik fel, s ez Kínát a világ vezető akkumulátor gyártójává teszi. 

„A nagy német autóipari beszállítók több elektromos autót gyártanak,” – mondta Schannen Frigyes - „ugyanakkor 2016-ban az addig sem viruló helyi akkumulátor-gyártás leállt."

"Ez az oka annak, hogy Németország csak negyedik az iparágak rangsorában Japán mögött. Egész Európa Ázsia után kullog az akkumulátor-gyártás terén” – fűzte hozzá Schannen. 

Piaci mutató: a német beszállítók elmaradhatnak a céloktól

A piaci mutatók alapján is Kína vezeti a sort azzal, hogy megduplázta az elektromos autók értékesítését 2016-ban, amikor is 350 ezer autót adtak el. Franciaország tartja még a lépést Kínával annak ellenére, hogy alacsonyabb értékesítési mennyiséggel rendelkezik, viszont magasabb elektromos autó arányt tudhat magáénak a piac egészét tekintve. 

Németország mindössze a negyedik helyen végzett a piaci mutató rangsorában, a 2016-ban újonnan piacra dobott körülbelül 28 ezer konnektoros vagy teljesen elektromos autóval, amely a teljes autópiac 0,8 százalékát teszi ki.

„Ezzel némileg veszélybe került az EU felé tett vállalás a károsanyag kibocsátásra vonatkozóan, mert a célszámokat 2021-től az autóipari beszállítóknak is el kell érniük” – figyelmeztetett Schannen Frigyes.

Határozottabb kormányzati intézkedések és a gyors töltésű infrastruktúra határozottabb fejlesztése minden bizonnyal pozitív hatással lennének a piacra” - tette hozzá.

A kínai start-up-ok a prémium szegmenst támadják

Kínában az e-mobilitás sikere a jelentős kormányzati támogatásra vezethető vissza: 2015-ben a kormány egymilliárd euró feletti összeggel támogatta az iparágat. Bár 2016 végére - a sok visszaélés és csalás miatt -  az állam 20 százalékkal csökkentette a szektorba érkező közpénzek összegét, Kína ragaszkodik támogatási politikájához és ambiciózus céljához, miszerint 2025-re az értékesített autók 15-20 százaléka elektromos jármű lesz, 2030-ra pedig elérik a 40-50 százalékot.  

A célok elérése érdekében Kína bővíti vásárlás ösztönző rendszerét az innovatív autóipari start-up-okra fókuszálva, amelyek kizárólag az elektromos hajtású járműveken és az autonóm vezetésen dolgoznak.

"Komoly fellendülést figyelhetünk meg a kínai start-up-oknál, amelyek a stabil befektetőknek, tapasztalt menedzsereknek, globális K+F központoknak és innovatív üzleti modelleknek köszönhetően a prémium szegmenst célozzák meg.” – mondta el Schannen Frigyes. 

A dinamikus start-up-ok folyamatosan növekvő jelenléte a kínai piacon kihívást jelent a piacvezető autóipari gyártóknak. „A nagy európai OEM-eknek rugalmasabbnak kell lenniük, hogy ne maradjanak le a versenyben” – tanácsolta.

„A tradicionális hét éves termékélet-görbe már rég nem érvényes. A vállalatoknak gyorsabbaknak, rugalmasabbaknak, innovatívabbaknak kell lenniük, hogy azt tudják nyújtani a fogyasztóiknak, amire szükségük van” - magyarázta.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

A vírus miatt panganak a mozik Kínában »