Kína beengedi a külföldi autógyártókat

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Kína öt éven belül, 2022-re feloldja a külföldi autógyártók tulajdonszerzését korlátozó előírásokat.

Jól jön a Teslának

Kína központi gazdaságtervező szervezete, a Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság (NDRC) a honlapján kedden közzétett közleményben tudatta, hogy 2018-ban eltörlik a külföldi tulajdoni hányadot legfeljebb 50 százalékban engedélyező szabályt az elektromos és hibrid autókat (new energy vehicles, NEV) gyártó vegyes vállalatok esetében.

Ez kedvező lehet az elektromos autókat gyártó amerikai Tesla számára, amely Sanghajban akar létrehozni egy teljes egészében saját tulajdonú üzemet.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Több könnyítés jön

A teherjárművek esetében 2020-ra, a személyautók esetében pedig 2022-re szüntetik meg a külföldi vállalatokat sújtó előírásokat. Nemcsak az 50 százalékos szabályt törlik el fokozatosan, hanem 2022-től azt is engedélyezik, hogy az autógyártásban érdekelt külföldi befektetők kettőnél több vegyesvállalatban is tulajdonosok lehessenek. A kínai hatóságok még az idén feloldják a külföldieket sújtó tulajdonosi korlátozást a hajó- és repülőgépgyártási ágazatban is.

Az Egyesült Államok és az Európai Unió hosszú ideje panaszkodik arra, hogy autógyáraik nem szerezhettek 50 százaléknál nagyobb tulajdoni hányadot Kínában működő vállalatokban. Ez a szabály arra kényszerítette a külföldi autógyártókat, hogy vegyes vállalatokat hozzanak létre túlnyomórészt állami tulajdonú kínai cégekkel, és megosszák az általuk kifejlesztett technológiákat a potenciális versenytárs kínai partnereikkel.

Államfői ígéret

Hszi Csin-ping kínai elnök egy héttel ezelőtt a Boao Fórum Ázsiáért (BFA) elnevezésű nemzetközi konferencián azt ígérte, hogy szélesebbre tárják a kínai gazdaság kapuit a külföldi tőke előtt, egyebek között az autó-, a hajó- és a repülőgépgyártó ágazatban. A kínai államfő azt is megígérte, hogy már az idei évtől jelentősen csökkentik az importált autókra kivetett vámokat.

Kína a világ legnagyobb autópiaca, tavaly 28,9 millió új járművet értékesítettek az ázsiai országban. A külföldi gyártók részesedése a kínai autópiacon az őket hátrányosan érintő szabályok dacára az idei első negyedévben 55 százalékra rúgott.

Hirdetés
Brexit

Skócia függetlenné válása esetén is legalább tíz évig megtartaná a brit...

A brit adó- és vámhivatal vezetője szerint évente akár több tízmilliárdos...

Karnyújtásnyira a jövő

Ennyi nagy név egy helyen legfeljebb egy menő magazinban szerepel együtt, a...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Szegények pénze lesz az euró?

Nagyon úgy tűnik, hogy a három legszegényebb uniós tag is előbb vezeti be az...

Értelmetlen a légiforgalmi sztrájk?

Harmadik hetébe lépett a francia nemzeti légitársaság dolgozóinak sztrájkja,...

Ki kapjon több uniós pénzt, Kelet vagy Dél?

Brit sajtóértesülések szerint több tízmilliárd euró fejlesztési forrást...

Vagyon

Rekordot döntöttek a magyar milliárdosok, vagyonuk egy év alatt 890 milliárd...

Csökkent a Bamosz tagok által kezelt befektetési alapok összvagyona...

Hirdetés
Találtuk

Megkérdezték a magyarokat, hogy mitől lesznek boldogok

Mi a legfontosabb az életben? Mi tesz boldoggá? Erre a kérdésre keresték a...

Ezek a magyar városok a legjobbak szelektív hulladékgyűjtésben

Ha Magyarország minden településén...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Ismét Trump keltett riadalmat »