Kínában dőlhet el a Volkswagen jövője

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A kínai piacon dől el a Volkswagen konszern jövője - jelentette ki Herbert Diess, a konszern vezérigazgatója hétfőn újságírók előtt Pekingben.

A konszern vezére január hónapban személyesen a helyszínen irányítja a Volkswagen kínai üzletét. A kínai piac jelentőségét a konszern jövőjét illetően azzal támasztotta alá a pekingi sajtótájékoztatón, hogy ott zajlanak a világpiacot és a járműipart befolyásoló nagy változások. Elmondta: hosszú éveken keresztül a nagy autógyártók hozták be Kínába a fejlett járműipari technológiát, a mértékadó fejlesztések azonban most már helyben történnek. Olyannyira, hogy az elektromos mobilitásban és az önvezető járműtechnológiában Kína már a technológia élvonalát képviseli. Mindez a kínai iparpolitika céltudatos fejlesztési törekvésének köszönhetően alakult így.

"Azoknak a képességeknek nagy részét, amelyekkel még nem rendelkezünk, Kínában fogjuk létrehozni" - jelentette ki a Volkswagen vezére, hozzátéve, "ehhez szoros kapcsolatokat kell kiépítenünk kínai technológiai cégek egész sorával". Megjegyezte ugyanakkor, hogy a Volkswagennek nem áll szándékában Németországban visszafejleszteni kutatás-fejlesztési tevékenységét, mert az munkahelyeket sodorna veszélybe, hanem többletkapacitást tervez kiépíteni Kínában. Herbert Diess, aki már tavaly is mintegy 20 napot töltött Kínában, jelezte, hogy az idén ennek legalább a dupláját kívánja a helyszínen stratégiai üzleti terv kidolgozására fordítani. Bejelentette: a kínai üzletág ügyvezetői igazgatói feladatait a január közepén nyugdíjba vonuló Jochem Heizmanntól Stephan Wollenstein veszi át.

Stephan Wollenstein a tájékoztatón közölte: a viszonylag gyenge piaci környezet ellenére is bízik az értékesítések további növekedésében. A kínai autópiac ugyanis több évtizedes szakadatlan növekedés után tavaly zsugorodott első alkalommal, a Volkswagen viszont így is növelni tudta piaci részesedését. A bemutatásra váró új modelleknek köszönhetően az idén is az eladások növekedésére számít a konszern. Az elektromos autók rohamosan bővülő kínai piacára adott válaszként a Volkswagen már az elmúlt években is több milliárd eurós fejlesztési beruházásokat jelentett be.

A kínai kormány az elektromos mobilitás ösztönzésével és a belsőégésű motorok korlátozásával 2020-ra legalább ötmillió teljesen elektromos autót tervez az utakra juttatni. Tavaly a becslések szerint már legalább egymillió elektromos autót értékesítettek Kínában.

Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Ezt olvasta már?

Akkumulátorgyártásba vásárolja be magát a VW »

4IG 673 (-0,74 ) AKKO Invest 424 (-0,47 ) ALTEO 886 (0,91 ) ANY 1405 (1,44 ) APPENINN 360 (0,42 ) AutoWallis 102 (0,99 ) BIF 314 (0,64 ) CIGPANNONIA 182 (-1,72 ) CyBERG 1710 (-2,29 ) EHEP 8800 (-0,56 ) ENEFI 378 (0,27 ) ESTMEDIA 136 (1,49 ) FORRAS/OE 2060 (1,98 ) FUTURAQUA 108 (-0,92 ) KPACK 23000 (2,68 ) MASTERPLAST 764 (0,26 ) MOL 2722 (-0,95 ) MTELEKOM 457 (-0,98 ) NORDTELEKOM 52 (0,39 ) NUTEX 45 (-0,44 ) OPUS 281 (0,86 ) ORMESTER 11200 (1,82 ) OTP 14940 (2,68 ) OTT1 231 (-2,74 ) PANNERGY 734 (-0,27 ) RABA 1135 (-1,30 ) RICHTER 6610 (-1,27 ) SET Group 95 (-1,86 ) TAKAREK 514 (-2,28 ) ZWACK 17600 (-0,28 )