Kínában dőlhet el a Volkswagen jövője

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A kínai piacon dől el a Volkswagen konszern jövője - jelentette ki Herbert Diess, a konszern vezérigazgatója hétfőn újságírók előtt Pekingben.

A konszern vezére január hónapban személyesen a helyszínen irányítja a Volkswagen kínai üzletét. A kínai piac jelentőségét a konszern jövőjét illetően azzal támasztotta alá a pekingi sajtótájékoztatón, hogy ott zajlanak a világpiacot és a járműipart befolyásoló nagy változások. Elmondta: hosszú éveken keresztül a nagy autógyártók hozták be Kínába a fejlett járműipari technológiát, a mértékadó fejlesztések azonban most már helyben történnek. Olyannyira, hogy az elektromos mobilitásban és az önvezető járműtechnológiában Kína már a technológia élvonalát képviseli. Mindez a kínai iparpolitika céltudatos fejlesztési törekvésének köszönhetően alakult így.

"Azoknak a képességeknek nagy részét, amelyekkel még nem rendelkezünk, Kínában fogjuk létrehozni" - jelentette ki a Volkswagen vezére, hozzátéve, "ehhez szoros kapcsolatokat kell kiépítenünk kínai technológiai cégek egész sorával". Megjegyezte ugyanakkor, hogy a Volkswagennek nem áll szándékában Németországban visszafejleszteni kutatás-fejlesztési tevékenységét, mert az munkahelyeket sodorna veszélybe, hanem többletkapacitást tervez kiépíteni Kínában. Herbert Diess, aki már tavaly is mintegy 20 napot töltött Kínában, jelezte, hogy az idén ennek legalább a dupláját kívánja a helyszínen stratégiai üzleti terv kidolgozására fordítani. Bejelentette: a kínai üzletág ügyvezetői igazgatói feladatait a január közepén nyugdíjba vonuló Jochem Heizmanntól Stephan Wollenstein veszi át.

Stephan Wollenstein a tájékoztatón közölte: a viszonylag gyenge piaci környezet ellenére is bízik az értékesítések további növekedésében. A kínai autópiac ugyanis több évtizedes szakadatlan növekedés után tavaly zsugorodott első alkalommal, a Volkswagen viszont így is növelni tudta piaci részesedését. A bemutatásra váró új modelleknek köszönhetően az idén is az eladások növekedésére számít a konszern. Az elektromos autók rohamosan bővülő kínai piacára adott válaszként a Volkswagen már az elmúlt években is több milliárd eurós fejlesztési beruházásokat jelentett be.

A kínai kormány az elektromos mobilitás ösztönzésével és a belsőégésű motorok korlátozásával 2020-ra legalább ötmillió teljesen elektromos autót tervez az utakra juttatni. Tavaly a becslések szerint már legalább egymillió elektromos autót értékesítettek Kínában.

Ezt olvasta már?

Sávjában halad a Volkswagen »

4IG 3380 (-6,63 ) ANY 1365 (0,37 ) APPENINN 528 (-1,31 ) AutoWallis 159 (-1,85 ) BIF 2600 (-0,76 ) CIGPANNONIA 436 (-0,57 ) CSEPEL 636 (-1,85 ) ENEFI 310 (4,38 ) ESTMEDIA 92 (-0,43 ) FUTURAQUA 55 (-1,44 ) GSPARK 3630 (1,40 ) KONZUM 207 (0,49 ) MASTERPLAST 695 (1,46 ) MOL 3328 (-1,07 ) NORDTELEKOM 41 (-4,02 ) NUTEX 34 (8,65 ) OPUS 415 (-0,72 ) OTP 12990 (0,08 ) OTT1 216 (-0,92 ) PANNERGY 686 (-2,00 ) RABA 1215 (-0,41 ) RICHTER 5140 (0,29 ) SET Group 680 (-2,86 ) TAKAREK 687 (-1,86 ) WABERERS 1760 (-2,22 ) ZWACK 17250 (-0,29 )