Kis FX teszt: nézzétek csak a fenekem...

| szerző: | olvasási idő: kb. 2 perc

Hétágra süt a nap, a szerkesztőség kapott egy laza nyári programot: hajóbemutató Révfülöpön, a járgány pedig az Infiniti jóvoltából: FX 30d S Premium. Yíííháááá! Reggel kilenc óra, közepesen telt ház az M7-esen.

Meglehetősen poroszkálós tempó, pedig ezzel a luxus vagyok - gyors vagyok – nézzétek csak a fenekem, szívesen mentem volna a bal sávban végig merev tekintettel, de előre leszögezték, gyorshajtási csekk pedig létezik, megúszni pedig nem létezik. Így az első padló gáz jóval később, egy kb. 70 Km/h-ból indított előzésig váratott magára. Az automata váltó a kényelmessége miatt lassabban kapcsolt, így a balra ki, gázt neki és előz nem volt olyan fenomenálisan azonnali, de ha bekapcsol, akkor nagyon határozottan és erőteljesen tolja, húzza a kasznit a 238 lóerős négy kerék hajtás (50 Nm-es nyomatékú, 3,0 literes V6 dízelmotor).

Természetesen a komoly motorhoz komoly váltó dukál, az elektronikus vezérlésű, 7 fokozatú automatikus sebességváltó egy mozdulattal manuális triptronic üzemmódba helyezhető és triptronic a kormányváltó is. Ezek közül a vezető azt választja amelyik a legkényelmesebb. A vezetőhöz alkalmazkodó tanulóalgoritmus érzékeli a vezetési stílust, és ahhoz illeszkedően alakítja az automatikus sebességváltást.

A dinamikus stílust kedveli? Mi sem egyszerűbb a triptronic rendszerű kormányváltóval pillanatok alatt lehet visszakapcsolni, fordulatszám emel, autó kilő. Illetve hegymenetben érdemes még manuális módban használni az automata váltót.

Jé! Nosza rajta, ami mozdítható volt azt mozdítottuk, ami elektromosan kapcsolható volt azt kapcsolgattuk. A luxust kóstolgattuk.

Kértek alássan egy kis klímát? - Igen, kérlek. Egy csipetnyit lehet állítani az üléshűtésen? - Merci beaucoup.

Nekem legjobban a navigáció tetszett, ugyanis osztott a nagy felbontású, érintőképernyős központi kijelzője. A jobb oldali mezőben mutatta a pillanatnyi irányt, utat és helyzetet, a bal oldali pedig a pár perc múlva levőt nagyobb léptékben. Szem nem maradt szárazon, mikor ugyanez a kijelző tolatáskor mutatta az autó által lefedett területet és a környezet felülnézeti kamera képét mind a négy irányba, a képernyő másik oldala pedig azt mutatja, hogy a jelenlegi kormányállásnál pontosan hova fog érkezni a tolató autó. Az autó mozgatása pofonegyszerű, mindazonáltal a megszokottnál 17x lassabban és jobban figyeltünk ennél a manővernél. Pontosabban legalább 17 millió jó oka volt ennek.

 

Az FX formája eddig is inkább a sportautókhoz, mintsem a doboz jellegű crossoverekhez állt közelebb, ám a 2012-es változat a gondosan áttervezett orr-résznek, a merész, új színeknek és az új könnyűfém keréktárcsák exkluzív formájának köszönhetően hatásos megjelenésével hívja fel magára a figyelmet. A friss és kifejező megjelenés érdekében a mérnökök átdolgozták a lökhárító profilját, és módosították a hűtőrácsot, amelynek alap formája immár a 2009-ben bemutatott, nagy hatású Infiniti Essence tanulmányautót idézi.

Először nem tudtuk mi pittyeg, míg rá nem jöttünk, hogy nem radaroznak, nem idegenek akarnak velünk kapcsolatba lépni, hanem működik az EuroNCAP által díjazott sávelhagyást figyelmeztető rendszere. Ugyanis ebbe az irányba kompenzáltuk az autó szokatlan szélességét. Nem volt olyan meggyőző a kormány felkeményedése nagyobb sebességnél, illetve a normál és feszesebb futóművet produkáló gomb sem adott olyan hűha érzést, de nagyon is lehetséges, hogy nem magyar sebesség viszonyokra tervezték, hanem a sokkal gyorsabb német autópályákon lehet csak élményként ezt megtapasztalni.

Az autó harmonikus, szép. Első ránézésre, nem tűnik nagyméretűnek, mert a méretarányok, a főtömeg és a kerekek aránya mind olyan összhangban lettek megalkotva, hogy teljesen eltereli a figyelmünket a valódi nagyságáról. Ha olyan közel kerülünk, (pl. kinyitjuk az ajtaját), akkor érzékeljük igazán, hogy az FX milyen nagy térrel rendelkezik. A vonalai lágyan íveltek, az összhang csodálatos. Az autó színét egyszerűen nem tudtuk meghatározni első ránézésre, mert úgy változik, ahogyan éri a fény. De egy fekete autó mellett határozottan nem fekete, hanem sötét kékeslilás esetleg sötét kékes padlizsán színe volt. A konvoj másik tagja gyönyörű szép Iridium Blue volt (az összes Infiniti szín öngyógyító fényezésű).

Te milyen autót választanál? Olyat amilyen a haverodnak, szomszédodnak esetleg a főnöködnek biztosan nincs? Az FX ilyen.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Találtuk

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Magyar fiatalok is pályára lépnek az idei VB-n

A FIFA Világbajnokság-McDonald's Játékoskísérő program keretében...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Ha bedöglik a kocsink, akkor bérelnénk másikat »

4IG 1050 (1,94 ) AKKO Invest 25200 (1,61 ) ANY 1335 (-0,37 ) APPENINN 475 (2,81 ) AutoWallis 125 (6,38 ) BIF 305 (2,35 ) CIGPANNONIA 370 (0,95 ) CSEPEL 652 (-6,86 ) Duna House A 3920 (-4,16 ) ENEFI 470 (-1,88 ) ESTMEDIA 84 (3,58 ) FUTURAQUA 80 (-0,37 ) GSPARK 3700 (0,27 ) KONZUM 214 (-1,83 ) KPACK 20000 (-0,99 ) MASTERPLAST 718 (-1,37 ) MOL 3116 (0,32 ) MTELEKOM 416 (-0,12 ) NORDTELEKOM 41 (-3,57 ) NUTEX 27 (-3,57 ) OPUS 432 (-0,32 ) ORMESTER 2660 (5,56 ) OTP 11670 (-0,68 ) OTT1 200 (-0,99 ) PANNERGY 710 (-0,56 ) RICHTER 5115 (-0,20 ) SET Group 669 (11,69 ) WABERERS 1190 (-7,39 ) ZWACK 17500 (-1,13 )