Klassz autó a papának, nagy tér a családnak

| szerző: | olvasási idő: kb. 2 perc

Ha családdal utazunk, akkor ismerős a helyzet, ilyenkor autónk minden zugába bepasszírozandó csomagoknak keresünk helyet.

De most bátran pazarlóan bánhatunk a hellyel, mert túránkra egy igen nagy belső térrel rendelkező Hyundai ix35 kompakt szabadidőjárművet választottunk (1.7 CRDi Comfort 2WD), amely ráadásul remekül néz ki.

Mostanában gyakori az autók oldalán a cápavonal. Itt viszont fi-gye-lem, ebben az ütemben az első és hátsó lámpa közötti cápaív az autó közepén eltűnik, hogy a szünettel jobban kiemelje az ajtók alján markánsan emelkedő ívet, illetve a kilincs vonalán futó éppen csak észrevehető oldalívet. Ezzel a körmönfont tagolással a mérnökök biztos sokat szöszöltek, de a hatás nagyon jó, mert ugyan az autó igazi behemót, de az ívek a vizuális arányokat a lehető legjobb módon osztják meg. Karcsúnak nem mondanám, de álló helyzetben is dinamikusnak igen. De lássuk a belső részleteket!

A belső tere az autónak nagy, pontosabban nagyon-nagy. Öt személy számára is tágas belső térrel rendelkezik. A sofőrülés minden kényelmet kielégít, jól állítható, nagytermetű sofőr számára is kényelmes. Ha a könyöktámaszt a középkonzolon felhajtjuk, akkor a tároló rekeszében akár egy 11’ notebook is elfér. A csomagtér rugalmasan alakítható, az alap majd 600 liter, de a hátsó ülések ledöntése után több mint 1400 literes „akváriumot” lehet varázsolni belőle. A vezetőülésből nézve a masszív hatású műanyag borító elemek kicsit nyugtalanítóan soknak tűnnek, de menet közben nem nyiszorog, nem zörög. Egyben van.

A hatfokozatú kézi váltó jól néz ki, és jól is működik. Igazán dinamikusvezetést tesz lehetővé a hat fokozat. Természetesen dízel autóról lévén szó az egyes fokozat csak arra való, hogy éppen csak elinduljon az autó, de a további sebességfokozatokban meggyőzően gyorsul és hozzá kell tennem, rendkívül csendesen. A váltógomb sportos krómdíszítésű, a hátramenet más gyártóktól eltérően az egyestől balra található, így minimális a félreváltás kockázata.

Az 1.7-es dízelmotor optimálisan 115LE produkál 4ezres fordulaton. Én ebben a tartományban nem próbáltam, a pesti forgalomban bőven elég a kétezer körüli. A vezetési stílus a motor és a nagy tömeg kombinációjából adódóan egyáltalán nem sportos, de aki szeret komótosan, nyugodtan vezetni, annak igazi élmény ez az autó. Nem mellesleg a fogyasztása is baráti, az ilyen autókra mondják, hogy „termeli” a gázolajat, a fogyasztása városban várhatóan bőven 6 liter alatti súlyterhelés nélkül.

A 2011-es modell forradalmian futurisztikus külsőt és modern megoldásokat, környezetvédelmi technológiát kapott a tervezése során. Három dízel és egy benzinmotor biztosítja, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelő erőforrást. Az ix35 természetesen választható olyan extrákkal mint: négy kerékmeghajtás, automatikus váltó. Az ix35 tesztelt comfort fokozata 6.940.000.-FT-tól rendelhető, de ix35-hoz lehet jutni már 5.240.000.-től.

További információk: hyundai.hu/

 

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Nagyon népszerűek itthon az elektromos autók »