Lejárt a dízelmotorok ideje

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Kérdésesnek nevezte a dízelmotor jövőjét a Volkswagen konszern vezérigazgatója, Matthias Müller a Handelsblatt lapnak adott interjúban.

Túl sokba kerülhet

Az Európai Bizottság szén-dioxid-kibocsátási ajánlásai alapján már most világosan látható, hogy "a dízelmotorok károsanyag-kibocsátásának megfelelő csökkentése rendkívül bonyolult és költséges eljárás lesz, miközben az elektromos mobilitás egyre megfizethetőbbé válik" - fogalmazott.

Egy bizonyos ponton természetszerűen felmerül majd a kérdés, hogy érdemes-e egyáltalán még több pénzt ölni a dízelmotorok továbbfejlesztésébe - tette hozzá.

Elektromos autókra gyúrnak

Matthias Müller az elmúlt héten jelentette be, hogy a konszern több milliárd eurós elektromos mobilitási fejlesztési programot indít azzal a céllal, hogy 2025-re gyártmányainak egynegyede tisztán elektromos hajtású autó lehessen.

Az alacsony fogyasztású modern dízelmotorok azonban Németországban és Európa szerte nagyon népszerűek az autósok körében - jegyezte meg a Volkswagen vezére. Az, hogy a dolgok ezután milyen irányt vesznek, a politikai döntéshozókkal folytatott egyeztetéseken fog kiderülni.

"Nincs arról tudomásom, hogy a német kormány a dízelmotorok adókedvezményének csökkentését tervezné" - mondta.

Fordulat előtt

A Volkswagen eladásainak nagy részét dízelmotoros modellek adják. Németországban például az eladott VW modellek 46 százaléka dízel. A Daimler az elmúlt években mintegy hárommilliárd eurót fordított a jelenlegi modelljeibe beépített dízelmotorok kifejlesztésére.

A konszern szóvivője szerint a takarékos és környezetbarát erőforrások nagyban hozzájárulnak az uniós klímavédelmi irányelvek teljesítéséhez. Az autóipari alkatrész-beszállító Bosch pedig egyenesen nélkülözhetetlennek tartja a modern dízelmotorokat a klímavédelmi célok elérésében.

Matthias Müller szerint korszakváltás küszöbére érkezett az autóipar. Hasonlatosan ahhoz, ahogy az áramszolgáltatók üzleti modelljét megváltoztatta az energiaipari fordulat, az "Energiewende", az autóiparnak is idővel búcsút kell mondania a belsőégésű motoroknak - mondta, hangsúlyozva, hogy az autóipar jövője az alternatív hajtásláncokban és a digitális forradalomban rejlik.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

A VW kínai eladásai 11,3 százalékkal estek »

4IG 603 (2,20 ) AKKO Invest 505 (3,91 ) ALTEO 862 (0,94 ) APPENINN 363 (-1,89 ) AutoWallis 107 (-1,83 ) BIF 315 (0,32 ) CIGPANNONIA 186 (0,43 ) CSEPEL 488 (8,44 ) CyBERG 1550 (3,33 ) DM-KER 4500 (5,88 ) Duna House A 3790 (-0,26 ) EHEP 8000 (-1,23 ) ELMU 34000 (-0,58 ) EMASZ 31000 (-0,64 ) ENEFI 378 (-7,58 ) ESTMEDIA 125 (-2,35 ) GSPARK 5240 (-0,38 ) MASTERPLAST 762 (0,79 ) MOL 2640 (1,46 ) MTELEKOM 446 (-1,55 ) NORDTELEKOM 48 (-0,10 ) NUTEX 39 (0,26 ) OPUS 288 (-1,97 ) OTT1 208 (-1,19 ) PANNERGY 752 (0,80 ) RABA 1155 (3,12 ) RICHTER 7060 (1,00 ) SET Group 101 (-0,20 ) TAKAREK 504 (0,80 ) WABERERS 1090 (0,46 )