Már olcsóbb elektromos autót választani, mint benzinest

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Legalábbis Nagy-Britanniában, Japánban és Amerikában, ahol egy új kutatás több tényező figyelembe vételével erre jutott.

A Guardian által ismertetett kutatás során több tényezőt is figyelembe vettek, úgymint a vételárat, az értékcsökkenést, az üzemanyag és a biztosítás árát, illetve a fenntartási költségeket. Az eredmény pedig meglepő lett: mindegyik vizsgált piacon, azaz Nagy-Britanniában, Japánban, Texas-ban és Kaliforniában is az elektromos autók számítottak a legolcsóbbnak.

Az elektromos autókat ugyanis jóval kevesebbe kerül megtankolni, mint a benzines vagy dízeles társaikat, a fenntartásukra pedig két ok miatt is gazdaságosabb: egyrészt egyszerűbb a motorok felépítése, másrészt pedig mivel besegítenek a fékezésbe kevésbé kopnak a fékbetétek. Összességében Nagy-Britanniában 10 százalékkal volt olcsóbb elektromos autók évi költsége már 2015-ben, az utoljára vizsgált évben is.

Egy másik fontos tényező az állami támogatás volt: a britek és a japánok 5000 fontnyi, kb. 1,7 millió forintos támogatást kapnak elektromos autó vásárlásakor, míg Amerikában ez az összeg nagyjából 2,3 millió forintnyi dollár. Magyarországon egyébként az állami támogatás a vételár 21 százaléka, maximum 1,5 millió forint.

A fordulópont

Persze nem fognak a kormányok örökké pénzt adni az elektromos autókra, de a kutatás szerint egy Nissan Leaf szintű, olcsóbb szegmensbe tartozó elektromos autó 2025-ig már állami támogatás nélkül is olcsóbb lesz, mint a hagyományos meghajtású autók. A Renault ezt a fordulópontot a 2020-as évek elejére teszi.

A kutatók azzal számolnak az elektromos autók eladása 2019 májusára túl fogja szárnyalni a dízelautókét. A dátum egészen elképesztő, hiszen csak 18 hónap van addig. A kérdés egyedül az, hogy a gyártóknak lesz-e elég kapacitásuk legyártani ennyi autót. A kínálat már most is bőven meghaladja a keresletet.

Lesz-e elég töltő?

Bizonytalan pontok még ezen túl is maradtak, az egyik legfontosabb ilyen a töltőállomások kérdése. Pasquale Romano, az egyik legnagyobb elektromos töltőállomásokat gyártó cég a ChargePoint vezérigazgatója szerint az utolsó akadály az elektromos autók előtt az autópályákról hiányzó infrastruktúra.

Ennek egyik hátráltatója az a mélyen meggyökerezett beszállítói ellátási lánc, amelyik a sokmilliónyi benzines és dízeles autót hivatott kiszolgálni. Nekik értelem szerűen nem érdekük, hogy az elektromos autókra való átállás gyorsan menjen végbe.

A Bloomberg számításai szerint mindazonáltal 61 százalékkal 363 000-re nőtt tavaly a töltőállomások száma világszerte. Világszinten Kínában, Európát nézve Németországban volt a legnagyobb a növekedés.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Szaudi és forint robbanás után robban a honi benzinár is? »

4IG 936 (-1,47 ) AKKO Invest 30200 (-0,66 ) ALTEO 764 (-0,26 ) ANY 1315 (1,54 ) APPENINN 438 (-1,24 ) AutoWallis 113 (-0,44 ) BIF 301 (0,33 ) CIGPANNONIA_40 315 (-0,16 ) Duna House A 3780 (1,07 ) EHEP 9000 (-2,17 ) ELMU 32600 (1,24 ) ENEFI 489 (-1,41 ) ESTMEDIA 119 (-0,67 ) FORRAS/OE 1600 (-3,61 ) FUTURAQUA 113 (-1,05 ) GSPARK 4500 (-0,88 ) MASTERPLAST 740 (0,82 ) MOL 2978 (-0,93 ) MTELEKOM 436 (0,11 ) NORDTELEKOM 46 (-1,83 ) OPUS 388 (-0,97 ) OTP 12650 (-1,94 ) OTT1 276 (-1,43 ) PANNERGY 750 (0,81 ) RABA 1125 (-0,88 ) RICHTER 4994 (1,50 ) SET Group 651 (-0,76 ) TAKAREK 616 (-0,65 )