Már olcsóbb elektromos autót választani, mint benzinest

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Legalábbis Nagy-Britanniában, Japánban és Amerikában, ahol egy új kutatás több tényező figyelembe vételével erre jutott.

A Guardian által ismertetett kutatás során több tényezőt is figyelembe vettek, úgymint a vételárat, az értékcsökkenést, az üzemanyag és a biztosítás árát, illetve a fenntartási költségeket. Az eredmény pedig meglepő lett: mindegyik vizsgált piacon, azaz Nagy-Britanniában, Japánban, Texas-ban és Kaliforniában is az elektromos autók számítottak a legolcsóbbnak.

Az elektromos autókat ugyanis jóval kevesebbe kerül megtankolni, mint a benzines vagy dízeles társaikat, a fenntartásukra pedig két ok miatt is gazdaságosabb: egyrészt egyszerűbb a motorok felépítése, másrészt pedig mivel besegítenek a fékezésbe kevésbé kopnak a fékbetétek. Összességében Nagy-Britanniában 10 százalékkal volt olcsóbb elektromos autók évi költsége már 2015-ben, az utoljára vizsgált évben is.

Egy másik fontos tényező az állami támogatás volt: a britek és a japánok 5000 fontnyi, kb. 1,7 millió forintos támogatást kapnak elektromos autó vásárlásakor, míg Amerikában ez az összeg nagyjából 2,3 millió forintnyi dollár. Magyarországon egyébként az állami támogatás a vételár 21 százaléka, maximum 1,5 millió forint.

A fordulópont

Persze nem fognak a kormányok örökké pénzt adni az elektromos autókra, de a kutatás szerint egy Nissan Leaf szintű, olcsóbb szegmensbe tartozó elektromos autó 2025-ig már állami támogatás nélkül is olcsóbb lesz, mint a hagyományos meghajtású autók. A Renault ezt a fordulópontot a 2020-as évek elejére teszi.

A kutatók azzal számolnak az elektromos autók eladása 2019 májusára túl fogja szárnyalni a dízelautókét. A dátum egészen elképesztő, hiszen csak 18 hónap van addig. A kérdés egyedül az, hogy a gyártóknak lesz-e elég kapacitásuk legyártani ennyi autót. A kínálat már most is bőven meghaladja a keresletet.

Lesz-e elég töltő?

Bizonytalan pontok még ezen túl is maradtak, az egyik legfontosabb ilyen a töltőállomások kérdése. Pasquale Romano, az egyik legnagyobb elektromos töltőállomásokat gyártó cég a ChargePoint vezérigazgatója szerint az utolsó akadály az elektromos autók előtt az autópályákról hiányzó infrastruktúra.

Ennek egyik hátráltatója az a mélyen meggyökerezett beszállítói ellátási lánc, amelyik a sokmilliónyi benzines és dízeles autót hivatott kiszolgálni. Nekik értelem szerűen nem érdekük, hogy az elektromos autókra való átállás gyorsan menjen végbe.

A Bloomberg számításai szerint mindazonáltal 61 százalékkal 363 000-re nőtt tavaly a töltőállomások száma világszerte. Világszinten Kínában, Európát nézve Németországban volt a legnagyobb a növekedés.

Hirdetés
Hirdetés
Találtuk

Egy egyszerű öt perces trükk, ami ha a harcban működik, akkor nálad is fog.

Magyarországon akár az összes egészségügyi közkiadás egyhatoda, azaz évi több...

Hirdetés
Szabadidő, sport

Magyar fiatalok is pályára lépnek az idei VB-n

A FIFA Világbajnokság-McDonald's Játékoskísérő program keretében...

A tökéletes kempingezés titkai

Néhány dologra nem árt előre felkészülni, hogy valóban felhőtlen...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

A spanyolok és a magyarok nagyon vitték az autókat »

4IG 3600 (-1,64 ) ALTERA 780 (-1,27 ) ANY 1300 (-0,76 ) APPENINN 570 (-3,06 ) CIGPANNONIA 424 (-0,35 ) CSEPEL 860 (-4,02 ) ELMU 26400 (-3,65 ) EMASZ 24800 (-0,80 ) ESTMEDIA 122 (-1,21 ) GSPARK 3360 (-1,18 ) KONZUM 2925 (-0,85 ) MOL 2650 (0,91 ) MTELEKOM 403 (-0,74 ) NORDTELEKOM 37 (-2,60 ) NUTEX 54 (-1,82 ) OPUS 606 (-2,26 ) OTP 10020 (0,50 ) OTT1 249 (-2,35 ) PANNERGY 678 (-1,45 ) RICHTER 4570 (-2,35 ) SET Group 256 (-2,29 ) TAKAREK 607 (-0,82 ) WABERERS 3290 (-0,30 ) ZWACK 16650 (0,60 )