Megint lebukott a VW: most az acél árával trükközhetett

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A német versenypiaci felügyelet vizsgálatot indított a BMW, a Volkswagen és a Daimler autógyáraknál és a Robert Bosch, valamint ZF Friedrichshafen autóipari beszállítóknál, mert a gyanú szerint árrögzítést alkalmaztak az acél beszerzéseknél. A bírság akár az éves bevétel 10 százalékát is elérheti.

Még semmit sem hoztak nyilvánosságra

A gyártók megerősítették, hogy elkezdték az ellenőrzést az irodáikban, és hangsúlyozták, mindenben együttműködnek a hatósággal. A versenyhivatal nem hozott nyilvánosságra részleteket arról, milyen kár érte a feltételezett árrögzítés miatt az acélgyártókat. A német acélszövetség adatai szerint az autóipar vásárolta fel tavaly az éves acélértékesítés 26 százalékát, 37,8 milliárd euró értékben.

A német versenyhivatal által kiszabható bírság a vállalat éves árbevételének 10 százalékát is elérheti. Eddig a legnagyobb bírság 700 millió euró volt, amelyet cementipari vállalkozásokra szabtak ki árrögzítés miatt, igaz, ezt később 400 millió euróra csökkentették.

Az acélgyártókra folyamatos nyomás nehezedik az autóipar részéről, amely egyre inkább előnyben részesíti az alternatív, könnyebb anyagokat, mint az alumínium és a szénszál, a kibocsátási és üzemanyag-megtakarítási célok elérésére.

Ki fogja heverni a Volkswagen dízelbotrányt

Tevékenységi profiljának átalakításával, az elektromos mobilitás és a járműelektronika fejlesztésével próbálja ellensúlyozni a Volkswagen a dízelbotrány miatti presztízsvesztését - fejtette ki Herbert Diess, a Volkswagen csoporton belül a VW márkaigazgatója a Süddeutsche Zeitung lapnak adott interjúban hétfőn.

Herbert Diess szerint a VW márka mindenképpen ki fogja heverni azt a kárt, amit a dízelbotrány okozott neki. Egy hasonló krízist a vállalatok általában 12-18 hónap alatt szoktak kiheverni - mutatott rá.

A Volkswagen lényegi átalakítása "legalább két járműgenerációt" vesz majd igénybe - mondta, hozzátéve, az autóiparban általában hétévente kerül sor egy generációváltásra. Közölte: el kell döntenünk, mibe akarunk invesztálni a jövőben és mibe nem, mi az, amiből ki kell szállni és mi az, amire tovább lehet építkezni.

IT-mérnökökre mindenesetre nagy szükségünk lesz, mégpedig sokra, és az akkumulátor-technológia is egyre nagyobb jelentőségre fog szert tenni - mondta.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

VW dízelmotorok fedhetetlenek a vállalat szerint »