Megvan a megoldás a dízelautók problémájára

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 3 perc

A Bosch új technológiája egyesíti az üzemanyag-fogyasztási és környezetvédelmi előnyöket, a 2020-as határértéknél 10-szer alacsonyabb nitrogénoxid-kibocsátást ért el.

„A dízelnek igenis van jövője. Ma végérvényesen le kívánjuk zárni a dízeltechnológia végéről zajló vitákat” – e szavakkal jelentette be a vállalat éves sajtótájékoztatóján Dr. Volkmar Denner, a Bosch igazgatótanácsának elnöke a dízeltechnikában elért meghatározó áttörést.

A Bosch új fejlesztései nagyban segíthetik az autógyártókat a járművek nitrogénoxid-emissziójának (NOx) olyan drasztikus csökkentésében, amellyel már ma teljesíthetik a jövő határértékeit. A most bemutatott Bosch technológia valós üzemi körülmények között (Real Driving Emissions; RDE) is rekordértékekkel teljesíti a jelenlegi és a 2020-tól érvényes nitrogénoxid-kibocsátási előírásokat.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

A megoldás különlegessége, hogy a Bosch mérnökei a már rendelkezésre álló technikát fejlesztették tovább, így nem volt szükség újabb, költségnövelő komponensekre.

„Tovább tágítjuk a műszaki megvalósíthatóság határait. A legújabb Bosch-technológia úgy csökkenti a dízelmotorok károsanyag-kibocsátását, hogy közben mindvégig megfizethető marad” – folytatta Dr. Volkmar Denner.

Ezzel összefüggésben a Bosch igazgatótanácsának elnöke a közúti közlekedés széndioxid-terhelésének áttekinthetőbbé tételét sürgette. Ehhez a jövőben az üzemanyag-fogyasztást és ezzel a széndioxid-kibocsátást is valós üzemi körülmények között, vagyis az utakon kellene mérni.

Rekordértéket értek el

Az európai előírások az RDE-konform, kombinált városi, országúti és autópálya-mérés során 2017 óta kilométerenként legfeljebb 168, 2020-tól pedig maximum 120 milligramm nitrogén-oxid kibocsátását engedélyezik az új személygépjárművek számára.

A Bosch új dízeltechnológiája már ma kilométerenként 13 milligrammos, rekordmutatót tesz lehetővé az előírás szerinti RDE-mérés során. Ez körülbelül a 2020 után engedélyezett nitrogénoxid-kibocsátás határérték tizede. Mindemellett a Bosch-tesztjárművek emissziós értékei a tesztparaméterekben a jogszabályi követelményeket messze felülmúló, különös kihívást jelentő városi forgalomban is átlagosan csupán 40 milligrammra adódtak kilométerenként.

A Bosch fejlesztői ezt a meghatározó műszaki áttörést az elmúlt hónapok során érték el. Az említett eredményeket a befecskendezési-technika, egy új fejlesztésű levegőrendszer és az intelligens hőmenedzsment átgondolt kombinációja tette lehetővé. A nitrogénoxid-kibocsátás így minden menethelyzetben a vonatkozó határérték alatt tartható, legyen szó intenzív gyorsításról vagy lassú haladásról, kemény mínuszokról vagy épp nyári hőségről, illetve autópályán vagy sűrű városi forgalomban végzett mérésekről.

„A dízel továbbra is alternatíva a városi közlekedésben, a kereskedők és az ingázók esetében egyaránt” – hangsúlyozta Dr. Volkmar Denner.

Az ugrásszerű fejlesztésbeli előrelépést nagyszabású sajtóteszt keretében mutatta be a Bosch, amely során szakújságírók nemzetközi csapata indult útnak tesztjárművekkel és mobil mérőeszközökkel a műszakilag különösen igényes mérésre a stuttgarti városi forgalomban.

Mivel a nitrogén-oxid-kibocsátás mérséklésének megoldásai nem befolyásolják jelentősen az üzemanyag-fogyasztást, a dízel sikerrel őrizte meg szén-dioxid-kibocsátási és ezzel üzemanyag-fogyasztási, illetve klímavédelmi előnyeit.

A mesterséges intelligencia segíthet

A dízelmotor azonban még e jelentős technológiai ugrást követően is kínál további fejlesztési lehetőségeket. A Bosch mesterséges intelligenciával kívánja folytatni az eddig elért fejlődést, újabb lépéssel jutva közelebb alapvető célkitűzéséhez, vagyis a környezeti levegőt a szén-dioxid-kibocsátástól eltekintve már alig terhelő belső égésű motorokhoz.

„Változatlanul úgy gondoljuk, hogy a dízelmotor fontos szerepet tölthet be a holnap mobilitásában. Amíg az elektromos mobilitás széles körben elterjed a piacon, továbbra is szükségünk van a magas hatásfokú belső égésű erőforrásokra” – emelte ki Dr. Volkmar Denner.

A Bosch fejlesztőinek célkitűzése szerint az új dízel- és benzinmotorok a jövőben már nem terhelnék jelentősen részecske- és nitrogén-oxid kibocsátásukkal a légkört. Ennek megfelelően a stuttgarti Neckartor környékén sem származna majd a környezeti levegő nitrogén-oxid-tartalmából köbméterenként egy mikrogrammnál több a belső égésű erőforrásoktól – ami pontosan egynegyvened része, azaz két és fél százaléka a jelenlegi köbméterenkénti 40 mikrogrammos emissziós határértéknek.

Átlátható, valósághű mérés

Dr. Volkmar Denner mindemellett az üzemanyag-fogyasztástól függő szén-dioxid-kibocsátás kérdésének újbóli intenzív vizsgálatát is sürgette. Eszerint a jövőben az autók üzemanyag-fogyasztását sem kizárólag laboratóriumi körülmények között kellene meghatározni, hanem valós forgalmi menethelyzetek során is, amivel a károsanyag-kibocsátáshoz hasonló összevethető rendszert lehetne kialakítani.

„Mindez a vásárlók számára jobb átláthatóságot, a klímavédelemben pedig nagyobb következetességet jelenthetne” – mutatott rá Dr. Volkmar Denner.

A szén-dioxid-kibocsátást emellett az akkumulátoron és az üzemanyagtartályon messze túlmutatóan kellene szemlélni: „A közúti közlekedés jól átlátható összesített szén-dioxid-mérlegére van szükség, amely nem csupán a járművek közvetlen kibocsátását méri, hanem az üzemanyag és az elektromos áram előállításának emisszióját is tekintetbe veszi” – fejtette ki Dr. Volkmar Denner.

Az átfogó szén-dioxid-lábnyom reálisabb képet nyújthatna az elektromos járművek vezetőinek az elektromos közlekedés klímára kifejtett hatásairól. Ugyanakkor a nem fosszilis eredetű üzemanyagok használata tovább javíthatná a belső égésű motorok szén-dioxid-mérlegét.

Hirdetés
Brexit

A brit adó- és vámhivatal vezetője szerint évente akár több tízmilliárdos...

1,5-2 százalékos GDP-veszteséget szenvedett el a brit gazdaság a...

Karnyújtásnyira a jövő

Ennyi nagy név egy helyen legfeljebb egy menő magazinban szerepel együtt, a...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Szegények pénze lesz az euró?

Nagyon úgy tűnik, hogy a három legszegényebb uniós tag is előbb vezeti be az...

Értelmetlen a légiforgalmi sztrájk?

Harmadik hetébe lépett a francia nemzeti légitársaság dolgozóinak sztrájkja,...

Ki kapjon több uniós pénzt, Kelet vagy Dél?

Brit sajtóértesülések szerint több tízmilliárd euró fejlesztési forrást...

Vagyon

Rekordot döntöttek a magyar milliárdosok, vagyonuk egy év alatt 890 milliárd...

Csökkent a Bamosz tagok által kezelt befektetési alapok összvagyona...

Hirdetés
Találtuk

Megkérdezték a magyarokat, hogy mitől lesznek boldogok

Mi a legfontosabb az életben? Mi tesz boldoggá? Erre a kérdésre keresték a...

Ezek a magyar városok a legjobbak szelektív hulladékgyűjtésben

Ha Magyarország minden településén...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Hamburg nekimegy a dízelautóknak »

4IG 3760 (3,87 ) ALTEO 700 (1,45 ) ALTERA 795 (0,63 ) ANY 1415 (0,35 ) APPENINN 618 (-4,63 ) CIGPANNONIA 442 (-3,50 ) CSEPEL 974 (4,73 ) EHEP 1710 (19,58 ) ENEFI 185 (-3,14 ) ESTMEDIA 114 (2,24 ) FHB 555 (-2,29 ) FUTURAQUA 48 (-8,46 ) GSPARK 3220 (-3,88 ) KONZUM 3175 (2,42 ) KULCSSOFT 1370 (16,10 ) MASTERPLAST 605 (-1,63 ) MOL 2586 (-0,31 ) MTELEKOM 415 (-0,84 ) NORDTELEKOM 44 (-1,36 ) NUTEX 43 (2,38 ) OPUS 698 (-1,27 ) ORMESTER 2600 (19,27 ) OTP 9945 (-4,65 ) OTT1 291 (-1,36 ) PANNERGY 706 (-1,40 ) PLOTINUS 6800 (0,74 ) RABA 1420 (-0,35 ) RICHTER 5295 (-0,09 ) SET Group 268 (-0,74 ) ZWACK 17700 (0,85 )