
Megvannak az ország kedvenc autói
| forrás: TF-információ | olvasási idő: kb. 1 percAz AAA AUTO 2016-ra vonatkozó csoportszintű értékesítési adatai szerint a magyar férfi használtautó-vásárlók kedvenc típusa az Opel Astra, míg a nőké a Suzuki Swift. A nők a ferde hátú modelleket preferálják, míg a férfiak - bár szintén ferde hátú autót választottak a legtöbben - nagyobb számban vásároltak szedánokat, kombikat és MPV-ket.
Ezek a modellek végeztek a dobogón
Az AAA AUTO magyar piacra vonatkozó 2016-os adatai szerint a magyar férfiak körében az Opel Astra, a Suzuki Swift, és a Ford Focus, míg a nőknél a Suzuki Swift, az Opel Astra és az Opel Corsa volt a három legnépszerűbb modell. A színeket tekintve mindkét nem körében a szürke a legnépszerűbb.
Magyarországon jobban kedvelik ezt a színt, mint az AAA AUTO értékesítési hálózatának más országaiban: nálunk a férfiak 30 és a nők 26 százaléka vásárol szürke használt autót, miközben csoportszinten 22, illetve 20 százalék ez az arány. A magyar nők 12 százaléka választ piros használt gépkocsit, míg a férfiak körében 8 százalék a piros autót vásárlók aránya.
Ismerni kell a szempontokat
„Az AAA AUTO Csoport értékesítési adatai nekünk és ügyfeleinknek is fontos információkkal szolgálnak az egyes gépkocsik népszerűségének megítéléséhez, illetve a vételi és eladási preferenciák megismeréséhez” – nyilatkozta Karolína Topolová, az AAA AUTO International vezérigazgatója.
„Így jól ismerjük a magyar nők és férfiak preferenciáit, amelyeket vevőink is figyelembe vehetnek, amikor döntést hoznak az általuk megvásárolni kívánt gépkocsi típusával, színével vagy karosszériájával kapcsolatban.”
Nem a teljesítmény a lényeg
Magyarországon – ahogy más piacainkon is – a nők a kisebb teljesítményű gépkocsikat kedvelik. A női használtautó-vásárlók 17 százaléka, míg a férfiaknak mindössze 9 százaléka vásárol 50kW-os vagy annál kisebb motorteljesítményű autót. A magyar nők az átlagnál jobban szeretik a benzinmotort: Magyarországon a női vevők 74 százaléka választott benzinüzemű gépkocsit, szemben a csoportszinten jellemző 64 százalékkal.
Az AAA AUTO magyar női vevői körében erősen preferáltak a ferdehátú modellek: a magyar nők 60 százaléka vett ilyen karosszériájú autót, míg csoportszinten ez az arány 49 százalék volt. A magyar férfiak mintegy 20 százaléka vásárolt szedánt, 19 százaléka kombit és 11 százaléka MPV-t. Magyarországi és csoportszintű nemek szerinti vásárlási preferenciák 2016-ban az AAA AUTO értékesítési adatai alapján
Forrás: AAA Autó
Forrás: AAA Autó