Messze van még az e-autók uralma a Toyota szerint

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Toyota Motor Corp. kitart a benzinmotorok és a hibrid technológia továbbfejlesztése mellett, de eközben folyamatosan kutatja az elektromos és hidrogén üzemanyagcellás hajtású járművekben alkalmazható technológiákat.

A japán autógyár hajtáslánc-termékfejlesztési részlegének főmérnöke, Jamagata Micumasza a Toyota új 2,0 literes benzinmotorjának és hibrid rendszerének tokiói bemutatásán elmondta, hogy az akkumulátorok viszonylag magas ára és a korlátozott hatótáv miatt vontatott ütemben halad az elektromos járművek elterjedése, ezért az elkövetkező években még a hibrid és a plug-in hibrid autók uralják majd az alternatív hajtású járművek piacát.

A Toyota ezért a benzinmotorok és a két évtizeddel ezelőtt általa bevezetett hibrid technológia továbbfejlesztésére összpontosít, de nem hanyagolja el az akkumulátoros elektromos autók fejlesztését sem. A Toyota termékfejlesztési főmérnöke szerint a valamilyen formában benzinmotorral rendelkező járművek 2030-ban még mintegy kilencven százalékát adják majd az újonnan forgalomba helyezett járműveknek.

A károsanyag-kibocsátást a benzinmotorokat és hibrid rendszereket alkalmazó üzemanyag-takarékos hajtásláncokkal lehet majd leghatékonyabb módon csökkenteni - mondta, hozzátéve, hogy a Toyota emellett a megoldás mellett kötelezte el magát.

A Toyota, bár le van maradva versenytársai, a Nissan Motor Co, a General Motors és a BMW mögött a tömeggyártásra érett elektromos autók fejlesztésében, az utóbbi években ezen a téren is nagy lépéseket tett előre és tavaly bejelentette modellkínálatának tíz teljesen elektromos autóval való kibővítését a 2020-as évek első felére.

Az autóipari szakértők többsége viszont gyorsabb ütemre számít az elektromos mobilitás térnyerésében mint a Toyota. Nagyjából az a konszenzus alakult ki szakmai körökben, hogy az akkumulátorok árcsökkenésével párhuzamosan 2025-re már árparitás alakulhat ki a robbanómotoros és az elektromos autók között.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

Közel nyolcvan országot megelőzve lett első a HEINEKEN Hungária.

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Új erőre kaphat a német autóipar »

4IG 583 (-1,35 ) AKKO Invest 450 (-0,99 ) ALTEO 730 (-2,14 ) AutoWallis 77 (0,39 ) CIGPANNONIA 330 (12,24 ) CyBERG 1080 (-6,09 ) DELTA 107 (-0,93 ) Duna House A 3100 (-3,12 ) EHEP 2340 (-4,10 ) ENEFI 329 (8,77 ) FORRAS/OE 1070 (-6,96 ) FUTURAQUA 65 (0,15 ) Gloster 2430 (-0,82 ) KULCSSOFT 1655 (0,30 ) MASTERPLAST 612 (0,99 ) MOL 1796 (-0,77 ) MTELEKOM 382 (-0,78 ) NORDTELEKOM 28 (-1,75 ) NUTEX 29 (-2,06 ) OPUS 241 (-1,84 ) ORMESTER 11850 (3,04 ) OTP 10840 (-0,09 ) OTT1 189 (-1,25 ) PANNERGY 608 (1,33 ) RICHTER 6540 (0,46 ) SET Group 68 (-2,72 ) TAKAREK 500 (5,49 ) WABERERS 900 (8,43 )