Mi hiányzik az intelligens konvojozáshoz?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Az európai tehergépjármű gyártók ismertették a főbb lépéseket tartalmazó ütemtervet, mellyel 2025 előtt bevezetik a félautomata vezérlésű konvojokat Európa autópályáin.

„A technológia manapság lehetővé teszi, hogy az azonos márka tehergépjárművei képesek legyenek a konvojozásra, viszont nyilvánvaló, hogy a különböző márkák járműveinek is tudniuk kell együtt konvojozni, így a végső cél ennek elérése” – mondta Erik Jonnaert, az Európai Gépjárműgyártók Szövetségének (ACEA) főtitkára, amikor az Európai Parlament elé terjesztette az ütemtervet.

Önvezető járművek

2023-ra lehetővé kell tenni, hogy a különböző gyártók tehergépjárműveivel, konvojozással – autópályán közlekedve – át lehessen szelni Európát anélkül, hogy az országhatárok átlépésére vonatkozó különleges követelményekkel megakadályozzák ezt – mely követelmények a nemzetközi közlekedés előfeltételei.

Emellett felmerül a kérdés, hogy hogyan pihenjenek a követő járművek sofőrjei. Habár a teljes önvezető járművek csak később jelennek meg - állítja Jonnaer.

Míg a Scania és más tehergépjármű-gyártók a logisztikai szektorral együtt már a konvojozással kivitelezhető üzleti eseteket vizsgálják, addig bizonyos feltételek, melyeket 2023 előtt kell teljesíteni, nem a járműipar hatáskörébe tartoznak.

„Épp ezért kell erősítenünk az együttműködést minden, a konvojozásban közreműködő szervvel, ideértve a közúti infrastruktúra üzemeltetőit, a közlekedési vállalatokat, a hatóságokat és a biztosítótársaságokat is, legfőképp pedig a politikai döntéshozókat.”

Kell a szabályozás

Európának még azelőtt meg kell alkotnia a szabályozást, mielőtt az intelligens konvojozás elterjedne.

„Ez az a pont, ahol a politikai döntéshozókra szükségünk van. Nekik kell új jogszabályokat kitalálniuk, szükség esetén a meglevőket módosítaniuk, valamint harmonizálni a nemzetközi és uniós szabályozásokat is” – mondta Erik Jonnaert.

Hirdetés
Brexit

"Katasztrofális" következményekkel járna a brit élelmiszeripar...

A Bank of England kormányzója szerint a brit EU-tagság megszűnésének...

Hirdetés
Szavazz!

A Balaton északi vagy a déli partja vonzóbb?

Hajlamosak vagyunk kőbe vésett értékítéletet feltételezni, pedig még az...

Védtelenek lesznek az adataink?

Május végén lép életbe a GDPR, és itthon egyetlen szervezet sem lesz 100...

Torzítja Trump a piacot?

Nem elég, hogy az 1929-33-as nagy gazdasági világválság óta nem kezdett évet...

Vagyon

Csökkent a Bamosz tagok által kezelt befektetési alapok összvagyona...

Hongkongban tavaly átlépte a legvagyonosabbak száma az egymillió főt.

Hirdetés
Találtuk

Ne keresse többet a térképen Szváziföldet

Ismerkedjen meg eSwatanival.

Hat tipp, hogy uralkodni tudj az érzelmeiden

A harag egy teljesen természetes emberi érzelem, amit egészséges módon ki is...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Rekordokat döntöget a budapesti reptér »

4IG 2600 (14,04 ) ALTERA 815 (4,49 ) ANY 1410 (0,36 ) APPENINN 659 (-3,51 ) BIF 1980 (-0,50 ) CIGPANNONIA 442 (-1,78 ) CSEPEL 968 (0,62 ) Duna House A 4160 (1,46 ) EHEP 625 (13,64 ) ESTMEDIA 125 (17,45 ) FHB 634 (1,93 ) FUTURAQUA 65 (2,87 ) GSPARK 3490 (-1,69 ) KONZUM 3180 (-3,49 ) MASTERPLAST 645 (0,78 ) MOL 2970 (-0,60 ) MTELEKOM 457 (0,11 ) NORDTELEKOM 50 (-1,00 ) NUTEX 57 (1,79 ) OPUS 656 (-4,65 ) ORMESTER 800 (-18,37 ) OTP 11400 (1,06 ) OTT1 281 (-3,10 ) PANNERGY 760 (1,06 ) PLOTINUS 6700 (-0,74 ) RABA 1370 (-0,72 ) RICHTER 5250 (-0,19 ) SET Group 274 (-2,84 ) WABERERS 4080 (-2,86 ) ZWACK 17300 (-0,57 )