Mi hiányzik az intelligens konvojozáshoz?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Az európai tehergépjármű gyártók ismertették a főbb lépéseket tartalmazó ütemtervet, mellyel 2025 előtt bevezetik a félautomata vezérlésű konvojokat Európa autópályáin.

„A technológia manapság lehetővé teszi, hogy az azonos márka tehergépjárművei képesek legyenek a konvojozásra, viszont nyilvánvaló, hogy a különböző márkák járműveinek is tudniuk kell együtt konvojozni, így a végső cél ennek elérése” – mondta Erik Jonnaert, az Európai Gépjárműgyártók Szövetségének (ACEA) főtitkára, amikor az Európai Parlament elé terjesztette az ütemtervet.

Önvezető járművek

2023-ra lehetővé kell tenni, hogy a különböző gyártók tehergépjárműveivel, konvojozással – autópályán közlekedve – át lehessen szelni Európát anélkül, hogy az országhatárok átlépésére vonatkozó különleges követelményekkel megakadályozzák ezt – mely követelmények a nemzetközi közlekedés előfeltételei.

Emellett felmerül a kérdés, hogy hogyan pihenjenek a követő járművek sofőrjei. Habár a teljes önvezető járművek csak később jelennek meg - állítja Jonnaer.

Míg a Scania és más tehergépjármű-gyártók a logisztikai szektorral együtt már a konvojozással kivitelezhető üzleti eseteket vizsgálják, addig bizonyos feltételek, melyeket 2023 előtt kell teljesíteni, nem a járműipar hatáskörébe tartoznak.

„Épp ezért kell erősítenünk az együttműködést minden, a konvojozásban közreműködő szervvel, ideértve a közúti infrastruktúra üzemeltetőit, a közlekedési vállalatokat, a hatóságokat és a biztosítótársaságokat is, legfőképp pedig a politikai döntéshozókat.”

Kell a szabályozás

Európának még azelőtt meg kell alkotnia a szabályozást, mielőtt az intelligens konvojozás elterjedne.

„Ez az a pont, ahol a politikai döntéshozókra szükségünk van. Nekik kell új jogszabályokat kitalálniuk, szükség esetén a meglevőket módosítaniuk, valamint harmonizálni a nemzetközi és uniós szabályozásokat is” – mondta Erik Jonnaert.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés