Mi lesz 10 év múlva az autókereskedőkkel?

| forrás:
NOGUCHI PORTER NOVELLI
| szerző: | olvasási idő: kb. 1 perc

Autómegosztás, alternatív üzemanyagok, okos autók, új versenytársak - az autókereskedőknek sok, korábban nem létező kihívással kell szembenézniük a következő évtizedben. A hagyományos értékesítőknek át kell alakítaniuk a működésüket, hogy továbbra is relevánsak maradjanak - állapítja meg az EY több mint 1000 vásárló és 400 márkakereskedés körében készített tanulmánya.

Az autóvásárlást megelőző döntési folyamat napjainkra jelentősen megváltozott. Tízből nyolcan online informálódnak, átlagosan 10 órát töltve adatgyűjtéssel. Az érdeklődők 70 százaléka meglepő módon már konkrét vásárlási szándékkal érkezik a kereskedésbe, ahol az első dealertől meg is vásárolja a kiválasztott gépjárművet – derül ki az EY nemzetközi felméréséből.

Az online láthatóság ennek ellenére továbbra sem a legfőbb prioritás az eladók számára. A megkérdezett szolgáltatók 80 százaléka nem tervezi digitális jelenléte átfogó fejlesztését. Inkább a hagyományos marketingeszközökre építenek, miközben a vevők kétharmada már kevésbé tartja fontosnak például azokat az eseményeket, amiket 10-ből közel 8 márkakereskedő továbbra is rendszeresen megszervez.

„Az autóvásárlást megelőző döntési folyamat jelentősen megváltozott. A technológiai fejlődés következtében mára a vevők döntésének teljes folyamata támogatható online eszközökkel, az információszerzéstől a megfelelő jármű kiválasztásán át a vásárlásig és szervizelésig” – mondta el Rencz Botond, az EY Magyarország vezérigazgatója. „Az autókereskedőknek minél hamarabb olyan digitális stratégiát kell kialakítaniuk, amellyel fent tudják tartani meghatározó szerepüket az értékesítésben” – tette hozzá.

Az 50 év feletti autóvásárlók több mint 60 százaléka úgy gondolja, hogy még 2025-ben is elsősorban a hagyományos kereskedőtől vesz majd új gépkocsit, a harmincas éveikben járók esetében ez az arány már kevesebb, mint 50 százalék.

Hirdetés
Hirdetés
Találtuk

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Magyar fiatalok is pályára lépnek az idei VB-n

A FIFA Világbajnokság-McDonald's Játékoskísérő program keretében...

A tökéletes kempingezés titkai

Néhány dologra nem árt előre felkészülni, hogy valóban felhőtlen...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Cégvezetők: ugyan ki vásárol ma vállalatot? »

4IG 1880 (3,87 ) ALTEO 665 (-0,75 ) ALTERA 870 (1,16 ) ANY 1175 (-0,42 ) APPENINN 503 (-3,08 ) BIF 2000 (-1,96 ) CIGPANNONIA 417 (1,46 ) Duna House A 3660 (-0,54 ) EMASZ 24800 (0,81 ) ENEFI 186 (-4,63 ) ESTMEDIA 152 (-1,30 ) FUTURAQUA 44 (2,80 ) GSPARK 3470 (1,76 ) KONZUM 251 (-1,95 ) KULCSSOFT 1300 (4,00 ) MASTERPLAST 625 (-0,79 ) MOL 3090 (-0,19 ) MTELEKOM 425 (-0,58 ) NORDTELEKOM 34 (-1,71 ) OPUS 561 (-1,92 ) OTP 11360 (-0,79 ) OTT1 228 (-0,44 ) RABA 1235 (-1,20 ) RICHTER 5320 (-0,09 ) SET Group 230 (0,44 ) TAKAREK 592 (-1,33 ) WABERERS 2180 (-0,91 ) ZWACK 16550 (-0,60 )