Mi lesz 10 év múlva az autókereskedőkkel?

| forrás:
NOGUCHI PORTER NOVELLI
| szerző: | olvasási idő: kb. 1 perc

Autómegosztás, alternatív üzemanyagok, okos autók, új versenytársak - az autókereskedőknek sok, korábban nem létező kihívással kell szembenézniük a következő évtizedben. A hagyományos értékesítőknek át kell alakítaniuk a működésüket, hogy továbbra is relevánsak maradjanak - állapítja meg az EY több mint 1000 vásárló és 400 márkakereskedés körében készített tanulmánya.

Az autóvásárlást megelőző döntési folyamat napjainkra jelentősen megváltozott. Tízből nyolcan online informálódnak, átlagosan 10 órát töltve adatgyűjtéssel. Az érdeklődők 70 százaléka meglepő módon már konkrét vásárlási szándékkal érkezik a kereskedésbe, ahol az első dealertől meg is vásárolja a kiválasztott gépjárművet – derül ki az EY nemzetközi felméréséből.

Az online láthatóság ennek ellenére továbbra sem a legfőbb prioritás az eladók számára. A megkérdezett szolgáltatók 80 százaléka nem tervezi digitális jelenléte átfogó fejlesztését. Inkább a hagyományos marketingeszközökre építenek, miközben a vevők kétharmada már kevésbé tartja fontosnak például azokat az eseményeket, amiket 10-ből közel 8 márkakereskedő továbbra is rendszeresen megszervez.

„Az autóvásárlást megelőző döntési folyamat jelentősen megváltozott. A technológiai fejlődés következtében mára a vevők döntésének teljes folyamata támogatható online eszközökkel, az információszerzéstől a megfelelő jármű kiválasztásán át a vásárlásig és szervizelésig” – mondta el Rencz Botond, az EY Magyarország vezérigazgatója. „Az autókereskedőknek minél hamarabb olyan digitális stratégiát kell kialakítaniuk, amellyel fent tudják tartani meghatározó szerepüket az értékesítésben” – tette hozzá.

Az 50 év feletti autóvásárlók több mint 60 százaléka úgy gondolja, hogy még 2025-ben is elsősorban a hagyományos kereskedőtől vesz majd új gépkocsit, a harmincas éveikben járók esetében ez az arány már kevesebb, mint 50 százalék.

Figyúzz!!!
Találtuk

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Ezt olvasta már?

Az ingatlanszektor a legvonzóbb terület a befektetőknek »

4IG 1038 (-1,33 ) AKKO Invest 27600 (-1,43 ) ALTEO 752 (0,53 ) APPENINN 466 (-0,32 ) AutoWallis 120 (0,84 ) BIF 290 (-1,02 ) CIGPANNONIA 360 (-1,37 ) CSEPEL 660 (-4,07 ) Duna House A 3800 (2,70 ) EHEP 18700 (-0,53 ) ENEFI 616 (-2,84 ) ESTMEDIA 114 (-1,72 ) FUTURAQUA 96 (-4,56 ) GSPARK 3770 (-0,79 ) KPACK 17700 (2,91 ) MASTERPLAST 718 (-0,55 ) MOL 3086 (1,85 ) MTELEKOM 438 (0,34 ) NORDTELEKOM 42 (-0,95 ) NUTEX 29 (-0,35 ) OPUS 436 (-0,09 ) ORMESTER 3200 (2,56 ) OTP 12830 (1,42 ) PANNERGY 744 (-0,53 ) RICHTER 5075 (-0,10 ) SET Group 605 (1,85 ) ZWACK 16650 (0,60 )