Milyen autóba ültet majd a céged?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Az idei év egyik legfontosabb tapasztalata a céges autópiacon, hogy a vállalatok felszereltséggel kapcsolatos igényei a korábbi évekhez képest jelentősen átalakultak. Üdvözlendő, hogy a flották esetében egyre nagyobb figyelmet kap a gépjárművek biztonsági felszereltsége, de legalább ekkora volt az érdeklődés a manapság még extrának számító komplex fedélzeti rendszerek iránt - derül ki az Arval flottakezelő közleményéből.

Fókuszban a biztonság

Az Arval szakértői szerint a magyar flottás autók piacán egyértelmű a változás az autóbeszerzéssel kapcsolatos attitűdökben: míg a keresleti oldalt jó néhány éven át a lehető legkisebb bekerülési és fenntartási költség iránti igény jellemezte, ma már sokkal nagyobb hangsúlyt kap a fenntartható működés és a sofőrök biztonsága.

A vállalatok részéről az idei évre már mindennapos igénnyé vált a tolatókamera, a sávtartó automatika és az ütközés- vagy gázolás megelőző vészfékrendszerek megléte az új autókban, de az Arval flottakezelő szerint a sofőröknek még meg kell tanulniuk ezekkel együttműködni: „Bár a gyártók által kínált biztonsági megoldások jelentősen segítik a balesetmentes közlekedést, tévhit, hogy ezek képesek kiváltani a sofőri jelenlétet, a rutint” – mondja Kovách Kristóf, az Arval flottakezelő értékesítési igazgatója.

„Fontos, hogy a céges autót használók pontosan tisztában legyenek az általuk használt autó és saját képességeikkel, de az ideálisnál a gépjárművekre való nagyobb mértékű hagyatkozás a tapasztalataink szerint jelentős probléma, amelynek orvoslása komoly feladat.”

Mi kell a cégeknek?

Az egyre elérhetőbb áron igényelhető fedélzeti rendszerek iránt – amelyek akár a már említett biztonsági funkciók vezérlését is integrálják – ugyancsak növekszik az érdeklődés, de ezek céges autókba való beépítése kapcsán aggályos, hogy a használatuk mennyire befolyásolja a sofőr figyelmét.

„Egyre több gyártó kínálja szériatartozékként az infotainment rendszereket, de például a telefonról vezérelhető funkciók sokkal inkább lakossági, mintsem vállalati felhasználásra készültek” – hívta fel a figyelmet a fedélzeti rendszerek hiányosságaira Kovách Kristóf.

„Noha az Arvalnál mi is úgy látjuk, ezeké a megoldásoké a jövő, vállalati felhasználásra jelenleg kevésbé alkalmasak, hiába követhető velük például a fogyasztás vagy maga az autó tartózkodási helye. A flottakezelőknek ugyanis sokkal több információra van szükségük az autók optimális működtetéséhez, ráadásul az autóvezetőknek is tudniuk kell, hogy bármennyire is figyeli kamera az utat, a zene vagy a filmnézés ilyenkor se fér bele a vezetői magatartásba.”

Ez a jövő

„Az egyik legfontosabb piaci trend a fedélzeti rendszerek fejlesztése, azok összehangolása a biztonsági szolgáltatásokkal, de a fedélzeti megoldások jelenleg sokkal inkább kényelmi funkciók. Ennek ellenére nagyon fontos és hasznos fejlesztési folyamatról van szó, amelynek révén a jövőben tovább bővülhet az autók kötelező biztonsági felszereléseinek köre” – üdvözölte a technológiai fejlődést annak hiányosságai ellenére is Kovách Kristóf.

Az Arval szakértője hosszú távon arra számít, hogy többek között a fedélzeti rendszerek fejlesztésével akár 2-3 éven belül olyan biztonsági megoldások lesznek a mindennapi autóvezetés részei, mint a táblafelismerő rendszer, a holttérfigyelő rendszer, a vezető fáradtságát figyelő rendszer, vagy a már említett sávtartó automatika és vészfékrendszer. 

Hirdetés
Brexit

A brit adó- és vámhivatal vezetője szerint évente akár több tízmilliárdos...

1,5-2 százalékos GDP-veszteséget szenvedett el a brit gazdaság a...

Karnyújtásnyira a jövő

Ennyi nagy név egy helyen legfeljebb egy menő magazinban szerepel együtt, a...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Szegények pénze lesz az euró?

Nagyon úgy tűnik, hogy a három legszegényebb uniós tag is előbb vezeti be az...

Értelmetlen a légiforgalmi sztrájk?

Harmadik hetébe lépett a francia nemzeti légitársaság dolgozóinak sztrájkja,...

Ki kapjon több uniós pénzt, Kelet vagy Dél?

Brit sajtóértesülések szerint több tízmilliárd euró fejlesztési forrást...

Vagyon

Rekordot döntöttek a magyar milliárdosok, vagyonuk egy év alatt 890 milliárd...

Csökkent a Bamosz tagok által kezelt befektetési alapok összvagyona...

Hirdetés
Találtuk

Megkérdezték a magyarokat, hogy mitől lesznek boldogok

Mi a legfontosabb az életben? Mi tesz boldoggá? Erre a kérdésre keresték a...

Ezek a magyar városok a legjobbak szelektív hulladékgyűjtésben

Ha Magyarország minden településén...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Zuckerberg elismerte, hogy nem tettek meg mindent az adatok védelméért »