Mindent beleadott a Volkswagen az új Golfba

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A Volkswagen bemutatta a jelentős mértékben felfrissített Golf modellt az új wolfsburgi márkaszékházában. Jellemzői: továbbfejlesztett dizájn, új motortechnikák, új vezetői segédrendszerek és új generációs infotainment rendszerek.

Büszkék rá

Az alsóközép-kategóriában a világon elsőként kezelhető akár gesztusokkal is a legfejlettebb, Discover Pro infotainment rendszer. A berendezés a 9,2 col képátlójú képernyőjével vizuálisan és koncepció tekintetében egyaránt tökéletesen illik a Golf modellekben szintén újdonságként megjelenő Active Info Display digitális műszeregységhez.

Ezenkívül egyik első kompakt típusként az új Golf kívánságra részlegesen önműködő haladásra is képes, az új torlódási asszisztens a megálló és újrainduló forgalomban vezérli a járművet.

„Infotainment és hálózatba kapcsolt megoldások terén teszi a legnagyobb ugrást a Golf. Nincsen ennél intelligensebb, biztonságosabb és több összeköttetési lehetőséget kínáló kompaktautó” – magyarázta Dr. Herbert Diess, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának elnöke a világpremier kapcsán.

A több mint 33 millió példányban értékesített sikermodell új kivitelének bemutatása egyúttal a Volkswagen márka történelme legnagyobb termékoffenzívájának nyitánya. Dr. Herbert Diess hozzátette: „Igazán rákapcsol a Volkswagen. Csupán a 2017-es évben több mint tíz új modellről vagy jelentős modellfrissítésről rántjuk majd le a leplet. A Volkswagen 2020-ig teljes termékpalettáját megújítja.”

Magától is megy

Azt, hogy milyen lehetőségeket kínál ennek kapcsán a Golf, azt jól mutatja az is, hogy a vezetői segédrendszerek terén új mérceként szolgál. Olyan műszaki megoldások fokozzák a biztonságot, mint például a Front Assist automatikus vészfékrendszer az új gyalogosfelismerő rendszerrel, az új torlódási asszisztens és a szegmensben szintén újnak számító vészhelyzeti asszisztens.

„A 2017-es modellévű Golf modellel a kompakt járművek körében első ízben tesszük elérhetővé az automatizált közlekedést” – mondja Dr. Frank Welsch, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának műszaki fejlesztés területéért felelős tagja.

„A Lane Assist sávtartó rendszer és az ACC távolságtartó sebességszabályzó fúziójával a torlódási asszisztens kívánságra akár 60 kilométer/óra sebességig képes átvenni az irányítást az igen megterhelő folyamatosan megálló, majd újra elinduló forgalomban. Ez a segédrendszer önállóan kormányozza, fékezi és gyorsítja az új Golf modelleket” – folytatta a főmérnök.

A motor

Ezeket az újdonságokat a továbbfejlesztett TSI motorcsalád egészíti ki. A új Golf modellekben debütál első ízben az új 1.5 TSI Evo – egy 110 kilowatt (150 lóerő) teljesítményű négyhengeres, turbófeltöltéses benzinmotor változó hengerlekapcsolással (Active Cylinder Management, ACT). Ezt egy BlueMotion-változat követi majd, a 96 kW (130 LE) teljesítményű erőforrás szintén rendelkezik majd az új ACT rendszerrel, valamint egy új vitorlázófunkcióval is. Ez utóbbi bizonyos esetekben a motort menet közben teljesen leállítja az üzemanyag-takarékosság fokozására.

Dr. Welsch így összegezte a műszaki újdonságokat: „Mindez azt eredményezi, hogy az új Golf valós üzemelési körülmények között akár egy literrel kevesebb üzemanyagot fogyaszt a hasonló teljesítményű motoroknál. Ez a Smart Sustainability, azaz az intelligens fenntarthatóság.”

A Volkswagen ezenkívül a Golf GTI3 modelleket is erősebbé tette, ezentúl 169 kW (230 LE), illetve GTI Performance kivitelben 180 kW (245 LE) teljesítményt nyújtanak majd. Új hétfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltó szolgál majd ezentúl a kiemelkedő hatékonyságú sebességváltóként, ez fokozatosan leváltja a Golf összes hatfokozatú DSG egységét.

Decembertől már vehetjük is

A Volkswagen a három- és ötajtós Golf, a Golf Variant, valamint a Golf GTI3 és Golf GTE5 sportos változatok modellfrissítését a márka otthonát jelentő gyárban, Wolfsburgban mutatja be. Itt fejlesztették ki a Golf mind a hét nemzedékét, és az évente születő közel egymillió Golf legnagyobb része itt készül.

A legújabb Golf a még pontosabb vonalakkal jellemzett dizájnjáról ismerhető fel. A módosítások sorában új lökhárítókat, LED-technikájú nappali menetvilágítást is tartalmazó új halogénfényszórókat, új első sárvédő íveket, minden változat esetében alapfelszereltségként kínált teljes egészében LED-technikájú új hátsó lámpákat és új könnyűfém keréktárcsákat is találunk.

A 2017-es modellévű Golf előértékesítése már december elején kezdetét veszi, a gazdagabb alapfelszereltség ellenére az alapára változatlan marad. A következő héten a Volkswagen a Los Angeles-i Autókiállításon a modellcsalád nulla helyi károsanyag-kibocsátású változatát is bemutatja a nagyvilágnak. Az új e-Golf6 a jelenleginél lényegesen nagyobb hatótávolságot kínál majd.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Szinte mindenhol nőtt a forgalomba helyezett autók száma »

4IG 904 (-1,20 ) AKKO Invest 448 (0,45 ) ALTEO 810 (-0,98 ) ANY 1365 (-0,36 ) APPENINN 400 (-1,48 ) AutoWallis 112 (1,36 ) BIF 310 (0,65 ) CIGPANNONIA 216 (-2,05 ) CSEPEL 600 (3,81 ) EHEP 8600 (2,99 ) ELMU 34200 (-0,58 ) ENEFI 423 (0,24 ) ESTMEDIA 152 (8,57 ) FORRAS/OE 1390 (-2,11 ) FUTURAQUA 114 (1,97 ) GSPARK 4900 (-1,80 ) KULCSSOFT 1440 (15,20 ) MOL 2962 (-1,46 ) MTELEKOM 438 (-0,23 ) NORDTELEKOM 55 (-4,86 ) NUTEX 65 (4,84 ) OPUS 297 (-2,11 ) ORMESTER 7150 (-0,69 ) OTP 14050 (-0,71 ) OTT1 257 (-2,65 ) PANNERGY 748 (0,27 ) RICHTER 5905 (0,17 ) SET Group 125 (0,81 ) TAKAREK 558 (-1,41 ) WABERERS 1225 (-2,00 ) ZWACK 17500 (-0,28 )