Nem kapnak rá a német gyárak az e-autóra

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 2 perc

Mindegyik német autógyár megtette már az első lépéseket az átálláshoz az elektromos mobilitásra, kizárólag elektromos autót gyártó üzem építésébe azonban egyelőre vonakodnak belevágni.

Eltérő irányok

A Daimler új márkát létesít az elektromos autóknak, az EQ-t. A BMW az i3 mérsékelt sikere ellenére más modelljeit is ellátja elektromos hajtással. Az Audi 2018-ban egy elektromos SUV modellel jelenik meg a piacon. A Volkswagen az E-Up és az E-Golf után ID márkanévvel egy tisztán elektromos modellt visz piacra.

A Bosch vezérigazgatója, Volkmar Denner szerint az autóipar 2025-re az elektromos és hibrid autók 15-25 százalékos részarányával számol a gyártásban. A VW például 2025-re már legalább évi egymillió elektromos autót készül gyártani. Arra azonban még egyik autógyárnak sincsen kész terve, hogy hol hozzanak létre gyártókapacitást elektromos autóknak.

Kevesebb munkaerő kell majd

A munkavállalók érdekképviseleti szervezetei munkahelyek megszűnésétől tartanak, mivel az elektromos autók lényegesen kevesebb részegységből épülnek fel, mint a belsőégésű motorral rendelkezők, előállításukhoz tehát kevesebb munkáskézre is van szükség.

A Daimler fejlesztési igazgatója, Ola Källenius azonban ezzel nem ért egyet. Szerinte az átállási szakaszban éppen hogy több munkaerőre lesz szükség, nem pedig kevesebbre. A német autógyártók többsége egyelőre abban gondolkodik, hogy a már meglévő üzemegységeiben fogja gyártani az elektromos autókat is. Csak a Porsche állt elő egy olyan tervvel, hogy új üzemet épít a Mission E sportkocsi összeszerelésére és fényezésére Zuffenhausenben mintegy 700 millió eurós beruházással.

Nem túl aktív a BMW

A BMW ennél kevesebbet, 400 millió eurót invesztált az i3 modellt gyártó üzem építésébe Lipcsében. A többi autógyártó a benzin és dízelmotoros modellekkel egyazon gyártósoron állítja össze jelenleg elektromos autóit. A VW E-Golf és E-Up modelljei ugyanazon a szerelőszalagon készülnek, mint robbanómotoros társaik. Az Audi is ugyanazon a gyártósoron állítja elő az A3 e-tron plug-in hibrid modelleket, mint a robbanómotorosokat.

A 2018-ra tervezett teljesen elektromos SUV modell gyártására pedig a brüsszeli üzemet szemelte ki, ahol jelenleg az A1 modell készül. A Daimler is ugyanott gyártja a plug-in hibrid és elektromos B-osztályú modelljeit, valamint az E-Smart kocsikat, ahol a többi hasonló modellt. Az új elektromos EQ márka első példányai pedig a C-osztályú modelleket gyártó brémai üzemben gördülnek majd le a szerelőszalagról.

Az autógyárak az "okos összeszerelést" választották annak eldöntésére, hogy mennyire kifizetődő számukra elektromos autót gyártani - mutatott rá Peter Fuß, az Ernst & Young vezetési tanácsadó vállalat szakértője. Azonos szerkezeti elemekre épülő modelleknél ez a megoldás működhet is - mondta, hozzátéve, hogy egy üzem megépítése kifejezetten elektromos autók gyártására évi legalább 150 ezres kapacitás mellett jöhet csak szóba.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

A pincébe hullott a befektetők hangulata »

4IG 611 (-0,49 ) AKKO Invest 525 (5,42 ) ENEFI 405 (0,75 ) ESTMEDIA 123 (-0,81 ) FUTURAQUA 103 (-1,90 ) MTELEKOM 438 (-0,11 ) NORDTELEKOM 50 (-0,30 ) NUTEX 39 (-0,76 ) OPUS 290 (-0,07 ) OTP 15660 (0,19 ) RABA 1150 (-0,43 ) RICHTER 7115 (-0,07 )