Nem kell még temetni a dízelmotorokat

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Volkswagen helyre kívánja állítani a dízelmotor becsületét, mivel prognózisa szerint még legalább húsz évig a belsőégésű motoros modellek adják majd az új járművek zömét.

Erős lesz az ellenszél

A Volkswagenre egyebek között a dízelbotrány okán is nagy nyomás nehezedik alternatív hajtásláncok kifejlesztésére, várakozásai szerint azonban négy új autóból három még 2025-ben is dízel vagy benzinmotoros lesz.

Matthias Müller, a Volkswagen AG vezérigazgatója az Automobilwoche lapnak adott interjúban kifejtette, hogy a modern dízelmotor "a megoldás és nem a probléma része" még akkor is, ha erős ellenszéllel kell szembesülnie a politika és a közvélemény részéről.

Problémás kiátkozni a dízeleket

A Volkswagen ezért a dízelmotor előnyeit tudatosító kampányt tervez indítani más autógyártók részvételével. Matthias Müller hangsúlyozta: a szén-dioxid-kibocsátási határértékek teljesítéséhez ugyanis más autógyártóknak is ugyanúgy szükségük lesz a dízelmotorokra, mint a Volkswagennek.

A dízelmotorok belvárosi kitiltásának tervéről szólva pedig megjegyezte, hogy "úgy általában kiátkozni a dízelmotorokat meglehetősen problémás dolog".

Veszélyben a fejlesztések

A dízelmotorok romló népszerűsége az autóipar több milliárdos fejlesztési beruházásainak megtérülését veszélyezteti. A német szövetségi környezetvédelmi hivatal mérései szerint a dízelmotorok tényleges károsanyag kibocsátása közúti használatban lényegesen meghaladja az uniós határértékeket.

A Forsa piackutató intézet felmérése szerint pedig öt dízel autó tulajdonosból csak kettő tervezi dízeles modellel lecserélni mostani autóját. A Volkswagen meggyőződése szerint azonban még nagyon hosszú ideig benzines és dízeles modellek adják majd az értékesített új autók zömét.

A modern belsőégésű motorok "még legalább húsz évig" fogják uralni a piacot - jelentette ki Matthias Müller legutóbb a Wiener Motorensymposium szakmai fórumon Bécsben.

Közölte: a Volkswagen 2022-ig még vagy tíz milliárd eurót invesztál a belsőégésű motorok fejlesztésébe, míg az elektromos és hibrid hajtáslánc fejlesztésébe kilenc milliárdot.

Más is szóba jöhet

A Volkswagen ugyanakkor hozzá kíván járulni a földgázüzemű járműflotta megtízszerezéséhez, egy millióra növeléséhez is 2020-ig. A CNG (sűrített földgáz) töltőállomások számának ugyanebben az időintervallumban 900-ról 2000-re bővítéséről szándéknyilatkozat született a Volkswagen és a gázforgalmazó, töltőállomás üzemeltető társaságok között. Ulrich Eichhorn, a Volkswagen AG kutatási és fejlesztési igazgatója szerint a CNG egyaránt fontos szerepet játszik majd a személygépkocsik, a tömegközeledési járművek és a haszongépjárművek üzemeltetésében.

Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Ezt olvasta már?

Pozitívan zárt a Hyundai »

4IG 649 (-2,26 ) ALTEO 884 (-0,45 ) ANY 1390 (-0,71 ) APPENINN 360 (-1,64 ) AutoWallis 101 (-0,98 ) CIGPANNONIA 179 (-2,19 ) CSEPEL 502 (-4,20 ) CyBERG 1750 (0,57 ) Duna House A 3850 (-2,04 ) EHEP 8300 (-5,68 ) ENEFI 367 (-1,08 ) ESTMEDIA 133 (-1,48 ) FUTURAQUA 106 (-0,56 ) GSPARK 5000 (-1,19 ) KPACK 20000 (-13,04 ) KULCSSOFT 2960 (1,37 ) MASTERPLAST 748 (-0,53 ) MOL 2670 (-1,48 ) MTELEKOM 456 (0,11 ) NORDTELEKOM 51 (-1,92 ) NUTEX 43 (-3,36 ) OPUS 293 (-1,88 ) ORMESTER 11300 (-0,88 ) OTP 14480 (-1,76 ) OTT1 231 (-1,91 ) PANNERGY 726 (-0,55 ) RICHTER 6540 (-0,61 ) SET Group 93 (-2,11 ) TAKAREK 506 (-0,78 ) WABERERS 1075 (-0,46 ) ZWACK 17500 (-0,28 )