Nem kell még temetni a dízelmotorokat

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Volkswagen helyre kívánja állítani a dízelmotor becsületét, mivel prognózisa szerint még legalább húsz évig a belsőégésű motoros modellek adják majd az új járművek zömét.

Erős lesz az ellenszél

A Volkswagenre egyebek között a dízelbotrány okán is nagy nyomás nehezedik alternatív hajtásláncok kifejlesztésére, várakozásai szerint azonban négy új autóból három még 2025-ben is dízel vagy benzinmotoros lesz.

Matthias Müller, a Volkswagen AG vezérigazgatója az Automobilwoche lapnak adott interjúban kifejtette, hogy a modern dízelmotor "a megoldás és nem a probléma része" még akkor is, ha erős ellenszéllel kell szembesülnie a politika és a közvélemény részéről.

Problémás kiátkozni a dízeleket

A Volkswagen ezért a dízelmotor előnyeit tudatosító kampányt tervez indítani más autógyártók részvételével. Matthias Müller hangsúlyozta: a szén-dioxid-kibocsátási határértékek teljesítéséhez ugyanis más autógyártóknak is ugyanúgy szükségük lesz a dízelmotorokra, mint a Volkswagennek.

A dízelmotorok belvárosi kitiltásának tervéről szólva pedig megjegyezte, hogy "úgy általában kiátkozni a dízelmotorokat meglehetősen problémás dolog".

Veszélyben a fejlesztések

A dízelmotorok romló népszerűsége az autóipar több milliárdos fejlesztési beruházásainak megtérülését veszélyezteti. A német szövetségi környezetvédelmi hivatal mérései szerint a dízelmotorok tényleges károsanyag kibocsátása közúti használatban lényegesen meghaladja az uniós határértékeket.

A Forsa piackutató intézet felmérése szerint pedig öt dízel autó tulajdonosból csak kettő tervezi dízeles modellel lecserélni mostani autóját. A Volkswagen meggyőződése szerint azonban még nagyon hosszú ideig benzines és dízeles modellek adják majd az értékesített új autók zömét.

A modern belsőégésű motorok "még legalább húsz évig" fogják uralni a piacot - jelentette ki Matthias Müller legutóbb a Wiener Motorensymposium szakmai fórumon Bécsben.

Közölte: a Volkswagen 2022-ig még vagy tíz milliárd eurót invesztál a belsőégésű motorok fejlesztésébe, míg az elektromos és hibrid hajtáslánc fejlesztésébe kilenc milliárdot.

Más is szóba jöhet

A Volkswagen ugyanakkor hozzá kíván járulni a földgázüzemű járműflotta megtízszerezéséhez, egy millióra növeléséhez is 2020-ig. A CNG (sűrített földgáz) töltőállomások számának ugyanebben az időintervallumban 900-ról 2000-re bővítéséről szándéknyilatkozat született a Volkswagen és a gázforgalmazó, töltőállomás üzemeltető társaságok között. Ulrich Eichhorn, a Volkswagen AG kutatási és fejlesztési igazgatója szerint a CNG egyaránt fontos szerepet játszik majd a személygépkocsik, a tömegközeledési járművek és a haszongépjárművek üzemeltetésében.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Visszaesett a Volvo rendelésállománya »

4IG 830 (0,12 ) AKKO Invest 29600 (-0,67 ) ALTEO 772 (0,26 ) APPENINN 412 (0,24 ) BIF 307 (2,33 ) CIGPANNONIA 239 (-3,44 ) EHEP 9700 (8,99 ) EMASZ 31200 (-0,64 ) ENEFI 430 (1,42 ) ESTMEDIA 114 (-0,35 ) FORRAS/OE 1500 (-7,41 ) GSPARK 4590 (-0,65 ) KPACK 17700 (14,94 ) MASTERPLAST 768 (1,86 ) MOL 2860 (0,49 ) MTELEKOM 448 (-1,43 ) NORDTELEKOM 44 (1,16 ) OPUS 325 (3,44 ) ORMESTER 7000 (0,72 ) OTP 13370 (2,45 ) OTT1 261 (0,77 ) PANNERGY 744 (-0,80 ) RABA 1085 (-0,46 ) RICHTER 5135 (-0,39 ) SET Group 113 (-1,91 ) TAKAREK 570 (-0,35 ) WABERERS 1300 (-4,41 ) ZWACK 17100 (-0,58 )