Nemzetközi tiltakozás a kínai villanyautó-kvóta ellen

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Kínában dolgozó nemzetközi autógyártó cégek levélben fordultak a pekingi hatóságokhoz azzal a kéréssel, hogy halasszák el a hibrid és elektromos autók gyártási kvótájának bevezetését, mert ennek feltételeit egyelőre nem tudják teljesíteni, és bevezetése felborítaná üzleti modelljüket.

Évről-évre nőne a kvóta

A Reuters hírügynökség által idézett levél, amelyet az ipari és informatikai minisztériumnak címeztek a Kínában termelő külföldi autógyárak, az eddigi legszervezettebb összefogás a világ legnagyobb nemzeti autópiacán az úgynevezett "új energia járművek" (New Energy Vehicle, NEV) gyártására bevezetni tervezett kvótarendszer ellen.

Kína 2025-re legalább ötödrészre szeretné növelni a hibrid és teljesen elektromos járművek részarányát a járműeladásokban. A teljes gyártási szám alapján előírt kvóta az elképzelések szerint 2018-tól kezdődően évről évre lépcsőzetesen növekedne. A kvótarendszer be nem tartása súlyos pénzbüntetést és a vétkes autógyár nem elektromos modelljei típusengedélyének bevonását vonná maga után.

A szervezetek szerint lehetetlen teljesíteni

A kvótarendszer ambiciózus követelményeit lehetetlen teljesíteni - szögezi le az amerikai, európai, japán és dél-koreai autógyártók kínai képviseleti szervezetei, az American Automotive Policy Council, az European Automobile Manufacturers Association, a Japan Automobile Manufacturers Association és a Korea Automobile Manufacturers Association közös álláspontját képviselő levél.

"A rendszer bevezetését minimum egy évvel el kellene halasztani, és követelményeit rugalmasabbá kellene tenni" - teszik hozzá.

A minisztérium elzárkózott a levél tartalmának kommentálásától. A kvótarendszer tervezete szerint az autógyárak az általuk gyártott elektromos és hibrid járművek után az energiahatékonyságot tükröző számítási mód alapján kapnának krediteket. Ezeket a krediteket kellene aztán felmutatniuk teljes eladásaik 8 százaléka után 2018-ban, 10 százaléka után 2019-ben, és 12 százaléka után 2020-ban.

A tervezett követelményrendszer előnyben részesítené a Kínában gyártott elektromos és hibrid autókat a 25 százalékos vámmal terhelt importált járművekkel szemben, amit szintén sérelmeznek a levél aláírói. A McKinsey & Co. vezetési tanácsadó cég kimutatása szerint egyébként tavaly a világon gyártott elektromos autók 43 százaléka Kínában készült.

Hirdetés
Brexit

"Katasztrofális" következményekkel járna a brit élelmiszeripar...

A Bank of England kormányzója szerint a brit EU-tagság megszűnésének...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

A Balaton északi vagy a déli partja vonzóbb?

Hajlamosak vagyunk kőbe vésett értékítéletet feltételezni, pedig még az...

Védtelenek lesznek az adataink?

Május végén lép életbe a GDPR, és itthon egyetlen szervezet sem lesz 100...

Torzítja Trump a piacot?

Nem elég, hogy az 1929-33-as nagy gazdasági világválság óta nem kezdett évet...

Vagyon

Csökkent a Bamosz tagok által kezelt befektetési alapok összvagyona...

Hongkongban tavaly átlépte a legvagyonosabbak száma az egymillió főt.

Hirdetés
Találtuk

Ne keresse többet a térképen Szváziföldet

Ismerkedjen meg eSwatanival.

Hat tipp, hogy uralkodni tudj az érzelmeiden

A harag egy teljesen természetes emberi érzelem, amit egészséges módon ki is...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Rengeteg acél kell idén is a világnak »

4IG 2740 (5,38 ) ALTEO 705 (-2,08 ) ALTERA 850 (4,29 ) APPENINN 702 (6,53 ) BIF 1940 (-2,02 ) CIGPANNONIA 460 (4,07 ) CSEPEL 970 (0,21 ) Duna House A 4200 (0,96 ) EHEP 740 (18,40 ) EMASZ 26200 (0,77 ) ENEFI 203 (1,50 ) ESTMEDIA 142 (14,06 ) FORRAS/OE 1090 (-0,91 ) FORRAS/T 1250 (4,17 ) FUTURAQUA 69 (7,12 ) KONZUM 3340 (5,03 ) MASTERPLAST 635 (-1,55 ) MOL 3000 (1,01 ) MTELEKOM 458 (0,33 ) NORDTELEKOM 52 (4,65 ) NUTEX 52 (-8,77 ) OPUS 722 (10,06 ) OTP 11420 (0,18 ) OTT1 295 (4,98 ) PANNERGY 756 (-0,53 ) RABA 1360 (-0,73 ) RICHTER 5295 (0,86 ) SET Group 277 (1,09 ) WABERERS 4150 (1,72 )