Nincs más megoldás, át kell alakítani a dízelautókat

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Csak a dízel autók műszaki átalakításával lehet elkerülni a belvárosi közlekedési tilalom bevezetését a levegő tisztán tartása érdekében Svenja Schulze német szövetségi környezetvédelmi miniszter szerint, a motorvezérlő szoftver frissítése ehhez nem elegendő.

Ez még nem elég

A Tagesspiegel lapnak adott interjúban a miniszter úgy fogalmazott: "Attól félek, hogy azokban a városokban, ahol a légszennyezettség mértéke már jóval meghaladja a megengedettet, mint például Münchenben vagy Stuttgartban és számos más városban, a motorvezérlő szoftverek frissítése egyszerűen már nem lesz elegendő".

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Elmondása szerint a levegő tisztasága érdekében eddig meghozott intézkedések, például az autóbuszok elektromosítása helyes és sok helyen nagy segítség is volt, de messze nem elegendő a légszennyezéssel különösen súlyosan érintett városok problémáinak a megoldásához. Jelezte: ő személy szerint ezért is törekszik arra, hogy elérje a dízelautók utólagos technikai átalakítását, mert véleménye szerint csak így lehet elkerülni a behajtási tilalom elrendelését.

Arra a kérdésre, hogy az átalakítás költségeit az autógyártóknak kell-e majd viselniük, egyértelmű igennel felelt a miniszter.

Politikai vita

Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter azonban mereven ellenzi a dízelautók utólagos átalakítását. Véleménye szerint az emissziós előírásokat a már meghozott intézkedésekkel is teljesíteni lehet. Angela Merkel kancellár is közölte korábban, hogy mindent meg fog tenni a tilalom bevezetésének elkerülése érdekében.

A környezetvédelmi miniszter a lapinterjúban elmondta, hogy intenzív tárgyalásokat folytat a közlekedési miniszterrel a kérdésben, mert mindketten erős és prosperáló, sok munkahelyet teremtő autóipart szeretnének látni Németországban. A német autóipar azonban csak úgy lehet sikeres, ha a jövő járműveinek az előállítására összpontosít.

"Márpedig a jövő legnagyobb autópiaca Kína, és ott mindent megtesznek a levegő tisztán tartása érdekében. Hamarosan egyáltalán nem lehet majd ott eladni környezetszennyező járműveket" - mutatott rá Svenja Schulze környezetvédelmi miniszter a Tagesspiegel vasárnapi számában megjelenő interjúban.

Figyúzz!!!
Találtuk

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

A madárinfluenza H5N8 altípusának jelenlétét igazolta a Nébih.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Ezt olvasta már?

Gyorsult az infláció növekedése Németországban »

4IG 619 (-0,16 ) AKKO Invest 460 (-0,86 ) ANY 1225 (-1,21 ) APPENINN 354 (1,00 ) AutoWallis 79 (0,38 ) CIGPANNONIA 176 (-2,22 ) CyBERG 1180 (-1,67 ) DELTA 99 (0,10 ) EHEP 2630 (0,38 ) ENEFI 324 (3,18 ) FORRAS/OE 1120 (3,70 ) FUTURAQUA 67 (-4,16 ) GSPARK 3250 (1,88 ) Gloster 2496 (4,00 ) KULCSSOFT 1520 (-3,49 ) MOL 1865 (-0,05 ) MTELEKOM 385 (0,92 ) NORDTELEKOM 30 (0,67 ) NUTEX 30 (0,50 ) OPUS 251 (-0,59 ) OTP 10810 (-1,01 ) OTT1 198 (-1,00 ) PANNERGY 612 (-1,92 ) RICHTER 6675 (-0,30 ) SET Group 73 (1,40 ) TAKAREK 478 (-2,45 ) WABERERS 874 (-3,96 ) ZWACK 16750 (0,30 )