Nincs más megoldás, át kell alakítani a dízelautókat

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Csak a dízel autók műszaki átalakításával lehet elkerülni a belvárosi közlekedési tilalom bevezetését a levegő tisztán tartása érdekében Svenja Schulze német szövetségi környezetvédelmi miniszter szerint, a motorvezérlő szoftver frissítése ehhez nem elegendő.

Ez még nem elég

A Tagesspiegel lapnak adott interjúban a miniszter úgy fogalmazott: "Attól félek, hogy azokban a városokban, ahol a légszennyezettség mértéke már jóval meghaladja a megengedettet, mint például Münchenben vagy Stuttgartban és számos más városban, a motorvezérlő szoftverek frissítése egyszerűen már nem lesz elegendő".

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Elmondása szerint a levegő tisztasága érdekében eddig meghozott intézkedések, például az autóbuszok elektromosítása helyes és sok helyen nagy segítség is volt, de messze nem elegendő a légszennyezéssel különösen súlyosan érintett városok problémáinak a megoldásához. Jelezte: ő személy szerint ezért is törekszik arra, hogy elérje a dízelautók utólagos technikai átalakítását, mert véleménye szerint csak így lehet elkerülni a behajtási tilalom elrendelését.

Arra a kérdésre, hogy az átalakítás költségeit az autógyártóknak kell-e majd viselniük, egyértelmű igennel felelt a miniszter.

Politikai vita

Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter azonban mereven ellenzi a dízelautók utólagos átalakítását. Véleménye szerint az emissziós előírásokat a már meghozott intézkedésekkel is teljesíteni lehet. Angela Merkel kancellár is közölte korábban, hogy mindent meg fog tenni a tilalom bevezetésének elkerülése érdekében.

A környezetvédelmi miniszter a lapinterjúban elmondta, hogy intenzív tárgyalásokat folytat a közlekedési miniszterrel a kérdésben, mert mindketten erős és prosperáló, sok munkahelyet teremtő autóipart szeretnének látni Németországban. A német autóipar azonban csak úgy lehet sikeres, ha a jövő járműveinek az előállítására összpontosít.

"Márpedig a jövő legnagyobb autópiaca Kína, és ott mindent megtesznek a levegő tisztán tartása érdekében. Hamarosan egyáltalán nem lehet majd ott eladni környezetszennyező járműveket" - mutatott rá Svenja Schulze környezetvédelmi miniszter a Tagesspiegel vasárnapi számában megjelenő interjúban.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Csökkentek a termelői árak »

4IG 929 (1,53 ) AKKO Invest 450 (0,90 ) ALTEO 822 (0,49 ) APPENINN 395 (-2,71 ) AutoWallis 109 (-0,91 ) BIF 310 (0,65 ) CIGPANNONIA 218 (-0,91 ) CSEPEL 570 (-1,38 ) Duna House A 3760 (0,27 ) EHEP 8850 (5,99 ) ELMU 34200 (-0,58 ) EMASZ 31400 (0,64 ) ENEFI 420 (-0,47 ) ESTMEDIA 144 (2,86 ) FORRAS/OE 1390 (-2,11 ) FUTURAQUA 117 (4,65 ) GSPARK 4980 (-0,20 ) KULCSSOFT 1420 (13,60 ) MOL 2920 (-2,86 ) MTELEKOM 440 (0,23 ) NORDTELEKOM 53 (-7,99 ) NUTEX 56 (-9,68 ) OPUS 300 (-1,32 ) ORMESTER 7450 (3,47 ) OTT1 255 (-3,60 ) RICHTER 5930 (0,59 ) SET Group 127 (2,26 ) WABERERS 1245 (-0,40 )