-->

Öreg és használt, mégis megveszik

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Töretlen az import használt autók népszerűsége, az idei évben szeptemberig már több mint 107 ezer külföldi autót helyeztek forgalomba hazánkban, ez 18 százalékkal több 2015 hasonló időszakához képest. A rizikófaktor azonban nem csökkent a határon túl vásárolt autók esetében, ezek nagy része ugyanis tíz évnél idősebb, így az ellenőrizhetetlen előélet és az ismeretlen származás komoly veszélyeket rejthet - hívja fel a figyelmet közleményében a WeltAuto.

Nagy növekedést mértek

Egyre gyarapszik 2013 óta a külföldről behozott négykerekűek száma, idén az első háromnegyed év statisztikái alapján 107092 személyautót érkezett hazánkba, ez 18,5 százalékos növekedés 2015 azonos időszakhoz képest (90389 autó).

A két évvel ezelőtti adatokkal összevetve még nagyobb a változás, a januártól szeptemberig tartó időszakok közti különbség már több mint 52 százalékos. Tavaly januártól decemberig 122603 külföldi autót helyeztek itthon forgalomba, idén ez a csúcs akár meg is dőlhet.

A kishaszonjárműveknél is hasonló a helyzet, a szeptemberig behozott 10438 autó 15 százalékos növekedés a tavalyi (9069 autó), és 35,5 százalékos a tavalyelőtti (7702 autó) azonos időszak számaihoz képest.

Mit vesznek a magyarok?

Import használt autó vásárlásánál a legnépszerűbb kategóriák változatlanul az alsó-közép-(26705 autó), felső-középkategóriás (23660 autó) és az egyterű (19391 autó) autók, márkák esetében pedig inkább a nagyobb presztízsűeket részesítik előnyben a vevők.

Legtöbben Volkswagent (13657 autó), Opelt (11253 autó), Fordot (10783 autó), BMW-t (8449 autó) és Audit (7090 autó) választanak személykocsiként, a tehergépjárműveknél az első helyeken a Ford (1551 autó), a Volkswagen (1515 autó), a Fiat (1125 autó), az Iveco (1092 autó) és a Renault (1082 autó) autói végeztek.

Viszont még mindig nagy probléma, hogy a teherjárműveknél 40, de a személygépkocsiknál már 60 százalék feletti a tíz évnél idősebb autók aránya.

Sok pénzt vihet az öreg autó

„Az emberek nagy része évek óta áhított vágyát valósítja meg azzal, hogy álmaik autóját veszik importból. Ezzel nem is lenne gond, ha a behozott kocsik többsége nem lenne tíz évnél idősebb, ugyanis az ellenőrizhetetlen előéletű, magasabb kategóriájú autók fenntartása jóval drágább a fiatalokénál, és a vásárlók nem számolnak azzal, hogy karbantartásra, javításra elmehet az autó árával megegyező összeg” - mondta el a Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.

„Fontos hangsúlyoznunk, hogy mielőtt aláírjuk a szerződést egy használt autó megvételekor, szánjuk rá azt a pár ezer forintot a márkaszervizes átvizsgálásra, ugyanis sok kellemetlenséget megspórolhatunk ezzel, s lehetőség szerint válasszunk inkább alacsonyabb kategóriájú, ámde fiatalabb, és tiszta múltú négykerekűt” – tette hozzá a márkaigazgató.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

Közel nyolcvan országot megelőzve lett első a HEINEKEN Hungária.

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Bepótolta lemaradását a hazai használtautó-piac »