Összejátszottak és megszegték a szabályokat

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Három nagy német autógyártó, a BMW, a Daimler és a Volkswagen megsértette a közösségi trösztellenes szabályokat azzal, hogy közel tíz éven keresztül korlátozták a versenyt a kevésbé szennyező technológiák kifejlesztése terén - ismertette előzetes vizsgálatainak megállapításait pénteken az Európai Bizottság.

Hivatalos kifogásközlésében a brüsszeli testület azzal vádolta meg a három vállalatot, hogy 2006 és 2014 között összejátszottak annak érdekében, hogy korlátozzák a károsanyag-tisztító technológiák fejlesztését és alkalmazását az Európában piacra kerülő új benzines és dízelautókban.

A bizottság a dízeljárművek esetében elsősorban az SCR-katalizátor és a kipufogógáz tisztítását szolgáló AdBlue adalékanyag alkalmazása, a benzinmotorok esetében pedig a szilárdrészecske-kibocsátást mérséklő részecskeszűrők használata terén való feltételezett összejátszást sérelmezte. "Ennek eredményeként az európai fogyasztók nem juthattak hozzá a legjobb elérhető technológiával felszerelt autókhoz" - írta Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos.

"Számos módon együttműködhetnek a cégek termékeik minőségének javítása érdekében. Az EU versenyszabályai azonban nem engedélyezik, hogy ennek pont az ellenkezője valósuljon meg, és azért játsszanak össze, hogy kiküszöböljék a minőségbeli versenyt. Tartunk tőle, hogy ebben az esetben éppen ez történt" - tette hozzá.

Az előzetes vizsgálat eredményét közel két évvel azután tették közzé, hogy a bizottság szakértői előre be nem jelentett vizsgálatokat folytattak le a gyártóknál. A sajtóközlemény szerint az összejátszásról az "ötök köre", azaz az öt vezető német autógyártó, az Audi, a BMW, a Daimler, a Porsche és a Volkswagen egyeztetései keretében állapodtak meg.

A vállalatoknak reagálniuk kell az Európai Bizottság kifogásaira, az eljárás végén pedig, amennyiben megállapítják a jogsértést, kemény pénzbírságokat szabhat ki rájuk az uniós versenyhatóságként eljáró testület. Ennek összege az adott cég éves bevételének akár a 10 százalékát is elérheti. Sajtóhírek szerint a legsúlyosabb bírságot a BMW kaphatja, miután a Daimler önként jelezte 2014-ben az összejátszást, és a Volkswagen is együttműködik 2016 óta a hatóságokkal az ügyben.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Létszámleépítés várható a Daimler járműgyártónál »

4IG 904 (-1,20 ) AKKO Invest 450 (0,90 ) ALTEO 814 (-0,49 ) APPENINN 407 (0,25 ) AutoWallis 107 (-2,73 ) CIGPANNONIA 219 (-0,45 ) CSEPEL 580 (0,35 ) EHEP 8500 (1,80 ) ELMU 34200 (-0,58 ) ENEFI 420 (-0,47 ) ESTMEDIA 162 (15,43 ) FUTURAQUA 109 (-2,50 ) GSPARK 4920 (-1,40 ) KULCSSOFT 1420 (13,60 ) MOL 2984 (-0,73 ) MTELEKOM 440 (0,11 ) NORDTELEKOM 59 (2,43 ) NUTEX 62 (-0,32 ) OPUS 293 (-3,49 ) ORMESTER 7500 (4,17 ) OTP 14020 (-0,92 ) OTT1 253 (-4,17 ) PANNERGY 740 (-0,80 ) RABA 1100 (1,38 ) RICHTER 5880 (-0,25 ) SET Group 128 (3,23 ) WABERERS 1240 (-0,80 )