Pár ok, amiért kell a nyári abroncs

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A későn jött tavasz miatt még mindig sorok kígyóznak a gumiszervizek előtt, ezeken a hetekben ugyanis 3 millió autós cseréli vissza téli abroncsait a nyáriakra, közülük minden tízedik, azaz mintegy 300.000 autós pedig új abroncs szettet is vásárol. A Bridgestone statisztikái szerint a magyar autósok egy abroncs szettel akár 50-60.000 kilométert is megtesznek, szemben az nyugat-európai autósokkal, akik 20-25.000 kilométer után már új abroncsokat szereltetnek gépjárművükre. Az egyre kiszámíthatatlanabbá váló időjárási körülmények és a hirtelen esők miatt ezért sem mindegy, hogy ilyenkor milyen minőségű és funkcionális képességekkel rendelkező abroncsot választunk.

Megéri mielőbb nyári abroncsokra váltani

A Bridgestone saját statisztikái szerint a magyar autóvezetők mintegy 23-25 százaléka még mindig téli abroncsokkal közlekedik. A lágyabb keverékből gyártott téli gumi rosszul tűri a tavaszi-nyári időszakot, a felgyorsuló kopás miatt akár 1-2 szezont is „lefaragunk” az élettartamukból. Autónk e mellett akár 10 százalékkal is többet fogyaszthat, féktávolsága pedig - 100 km / órás sebességről lefékezve - akár 8-10 méterrel is hosszabb lehet, mint egy jó minőségű nyári abroncs 36 méteres fékútja.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Ilyenkor érdemes tehát mielőbb visszaszereltetni a nyári abroncsokat, ha pedig azok profilmélysége 2-3 mm alá futott, akkor új nyári abroncsot vásárolni, hogy meg tudjunk felelni az erre az időszakra jellemző közlekedésbiztonsági kihívásoknak.

Májusi eső aranyat ér. De nem a közlekedésben!

A Bridgestone 25.000 autós megkérdezésével készített felmérést az autósok nyári abroncsokkal kapcsolatos elvárásairól. A felmérésből kiderült, hogy az autójukat naponta használó autósok 43 százaléka a kanyarokban való jó irányíthatóságot, valamint a rövid féktávot tartja a nyári gumiabroncsok legfontosabb tulajdonságának, különösen a tavaszi évszakokra jellemző esős időszakokban.

A kutatás rávilágított arra, hogy az autóvezetők vizes úton, főutakon és autópályákon az előzést, a lassújárművek és a mezőgazdasági gépek, traktorok és az úgynevezett „szellemsofőrök” kikerülését tekintik a legkockázatosabbnak. Ettől eltérően, a városi forgalomban a váratlan közlekedési helyzetek, a hirtelen lelépő gyalogosok és gyermekek, vagy a váratlanul kikanyarodó kerékpárosok kikerülését tekintik a vezetők a legnehezebb és legveszélyesebb forgalmi szituációnak.

„Az egyre gyakoribbá váló tavaszi és nyári özönvízszerű esők és az egyre kiszámíthatatlanabb időjárás miatt szemléletváltás zajlik az autóstársadalomban, hiszen az abroncsok közlekedésbiztonságban játszott funkciói immár fontosabbak az autósoknak, mint az ár (23%), vagy az üzemanyag-hatékonyságban (8%) játszott szerepük” - mondta Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone Magyarország Kft. értékesítési vezetője.

„10-ből 4 autóvezető éppen ezért esőben és vizes úton, a kanyarokban való jó irányíthatóságot és a rövid féktávolságot tartja az abroncsok két legfontosabb tulajdonságának”– tette hozzá a szakember.

Hirdetés
Hirdetés
Találtuk

Ne feledkezzünk meg az adatlopási botrányokról.

Egy egyszerű öt perces trükk, ami ha a harcban működik, akkor nálad is fog.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Magyar fiatalok is pályára lépnek az idei VB-n

A FIFA Világbajnokság-McDonald's Játékoskísérő program keretében...

A tökéletes kempingezés titkai

Néhány dologra nem árt előre felkészülni, hogy valóban felhőtlen...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Aki vezet, az kevésbé depressziós »