Precíziós műszer a Hondától

| szerző: | olvasási idő: kb. 4 perc

Tűzpiros 2012-es Honda Civic érkezett tesztre a szerkesztőségbe. Csomagolás, csitt-csatt, irány a Balaton!

A kilencedik generációs Civic merőben más mint az elődje. Ha elölről nézem 20mm-el alacsonyabb és 10mm-el szélesebb. Az orrész sarkos megoldása enyhe lambós fílinget eredményez, amin még sokat dob a LED nappali menetfény, hátulról pedig egy markáns féklámpa ív vonja magára a tekintetet. 

A koncepció, hogy spoilert növesztettek a féklámpákból nem mindenkinek esik le elsőre: az oldal ablakokat és a hátsó szélvédőt egy ívre ültették, így a hátsó szélvédő viszonylag magasan ér véget. Ezt határolja a féklámpa-spoiler ami valójában egy harmadik féklámpa. Alá, hogy azért legyen némi hátsó kilátás, egy áttetsző, sötétített plexi sáv került optikailag lekeskenyítve a csomagtartó ajtaját.

 

A megoldás leleményes, takarékos, de ha tolatni akarsz, felejtsd el a hagyományos jobbra hátranézős könyöklős bal kézzel kormányzol reflexet. De ez már nem is szükséges, mert az autót minden ízében úgy tervezték meg, hogy előre figyelj, a forgalomra, na meg a műszerekre. A tolatásnál tehát leginkább a multi funkciós LCD panelt kell nézni, ami a tolatókamera képét adja be automatikusan, ha a sebességváltót hátramenetbe kapcsolom.

Változás még, hogy a kettős kipufogó csövet egy csővel helyettesítették, amit a jobb hátsó felfüggesztés táján elrejtettek, így egy teljesen zárt, mély hátsó burkolatot kaphatott az autó.

A motor

A Civic család teljes motorválasztéka: 1.4, 1.8 benzines és egy 2.2 dízel. A tesztelt példány felszereltsége Executive, ami a prémium szintet jelöli. Az autó motorja egy négyhengeres i-VTEC 1.8 benzines ami 142 lóerőt ad le 6500 fordulaton, emissziója: 137 g/km ez 10%-al kevesebb a típuselődnél. A motornak nagyon jó hangja van, nekem a beindítás pillanata volt mindig a legszebb. Kicsit mély morcos, sportos az alapjárat. A menet teljesítménye lenyűgöző sík egyenes terepen, autópályán csendesen, észrevétlenül lehet közel kerülni a végsebességhez, de a nagy érdi emelkedőt lendület nélkül nem szereti. Az utazási élményt mégis kiemelkedőnek értékelem, amihez nagyban hozzájárulnak a 17’ kerekeken levő 225/45 gumik.

Az autót jó vezetni, hihetetlenül jól tapad nagy sebességgel is a kanyarokban. Mintha kimondottan tempós, kanyargós utakra fejlesztették volna az autót, ebben bizony verhetetlen specialista. Ez az autó a lendületes suhanásban lesz csodálatos partnerünk.

Felnyitva a motorháztetőt a látvány meglehetősen spártai, szerény, talán a régi szamuráj hagyományoknak is ez felel meg leginkább. A váltó hatsebességes manuális, de természetesen itt is van lelemény: a műszerfalon egy felkapcsolásra figyelmezető jelzőlámpát (Shift Indicator Light − SIL) helyeztek el. A motorelektronika detektálja, ha az adott menethelyzetben a nyomaték megfelelő lenne az eggyel magasabb fokozathoz is, és a fogyasztás minimumra csökkentése érdekében tanácsot ad a felkapcsolásra.

Az elektronika

Az autó telis tele van tömve a legmodernebb elektronikával. Már az ajtónyitás sem analóg kulccsal történik. Csak elég egy elektronikus jeladót a zsebben tartani és minden matatás, kotorászás nélkül a kilinccsel nyitható az ajtó. A motor is csak akkor indítható a Start/Stop gombbal, ha a jeladót érzékeli. A középkonzolon elhelyezett 800x480 mm-es WVGA panel igazi információs központ: rádió, MP3, video lejátszás (külső adathordozókhoz az extra csatlakozók: USB-, iPod-és AUX a jobb könyöktámaszban vannak elrejtve) valamint navigáció és tolatókamera kijelző. A hangrendszer intenzív zenei élményét igazi mélyhang sugárzó (90W) teszi teljessé, ami a csomagtérben van elrejtve.

Oldalak: 1 2

Hirdetés
Találtuk

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Magyar fiatalok is pályára lépnek az idei VB-n

A FIFA Világbajnokság-McDonald's Játékoskísérő program keretében...

A tökéletes kempingezés titkai

Néhány dologra nem árt előre felkészülni, hogy valóban felhőtlen...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Az autónk lesz az új személyink »

4IG 1148 (13,89 ) ALTEO 758 (-1,56 ) APPENINN 453 (-3,51 ) AutoWallis 106 (-6,61 ) BIF 307 (2,68 ) CIGPANNONIA 375 (-0,13 ) CSEPEL 680 (-2,86 ) Duna House A 4020 (-0,74 ) EHEP 5000 (2,04 ) ENEFI 467 (4,94 ) ESTMEDIA 81 (-4,05 ) FORRAS/T 1150 (-4,96 ) GSPARK 3690 (-0,81 ) KONZUM 201 (-0,25 ) KPACK 16800 (5,00 ) KULCSSOFT 1200 (-4,76 ) MASTERPLAST 726 (-1,09 ) MOL 3150 (-3,67 ) MTELEKOM 425 (1,92 ) NORDTELEKOM 41 (0,24 ) NUTEX 28 (2,95 ) OPUS 407 (-0,05 ) ORMESTER 2760 (-2,13 ) OTP 12120 (0,17 ) OTT1 208 (-1,19 ) PANNERGY 708 (-0,84 ) RICHTER 5040 (-0,49 ) TAKAREK 640 (-2,14 ) WABERERS 1030 (-3,74 ) ZWACK 17500 (-0,57 )