Precíziós műszer a Hondától

| szerző: | olvasási idő: kb. 4 perc

Tűzpiros 2012-es Honda Civic érkezett tesztre a szerkesztőségbe. Csomagolás, csitt-csatt, irány a Balaton!

A vezető tájékoztatására a legfontosabb információforrást, a digitális sebességmérőt is magába foglaló (i-MID, Intelligent Multi-Information Display) kijelzőt a műszerfal tetején helyezték el, a szélvédő és a műszerfal horizontján, ahol az útra koncentrálva is szemmel lehet tartani. A másodlagos információk lejjebb a kormány mögött láthatók. (fordulatszámmérő, motorhőmérséklet, üzemanyagszint).

Az i-MID folyamatosan mutatja a pillanatnyi sebességet, fogyasztást, megbecsüli mekkora távolságra lesz elegendő a tankban levő üzemanyag mennyisége. Megmutatja a lejátszható zenék listáját vagy akár a pontos időt. Kijelzi a navigáció által szükségesnek ítélt manőver irányát, bekövetkezésének várható távolságát. Illetve minden olyan információt megjelenít, mely segítheti a vezetőt döntéseiben, illetve tájékoztatja a gépjármű pillanatnyi állapotáról. (pl. biztonságiőv nincs bekapcsolva). Természetesen az i-MID menüjében a kormányon levő gombokkal lehet navigálni.

Az autó üzemanyag gazdaságos funkcióját direkt módon egy zöld színű Econ gombbal lehet bekapcsolni. Az autó leginkább gazdaságos és környezetkímélő beállításait aktiválja, a gázadás mértékétől függően a legjobb fojtószelepállást valósítja meg, lágyan növelve a nyomatékot, így csökkenthető az emisszió mértéke.

Mivel a Honda is felismerte, hogy az eltérő vezetési stílusok akár 15 százalékos változást is eredményezhetnek a fogyasztásban, érdemes a "fogyasztót" azaz minket öszökélni, hogy csak mértékkel tartsuk a lábunkat a gázpedálon. A rendszer a sebességmérő megvilágításával ad tanácsot az autósnak a takarékos vezetéssel kapcsolatban. Így a lehető legjobb fogyasztás érhető el mindennapi körülmények között, valósidejű visszajelzést kap a vezető, hogy gázadási gyakorlata miként befolyásolja az üzemanyagköltséget és a környezeti hatást. Megtanít a szükségtelen gyorsításokat és lassításokat mellőző, lendületőrző stílusra. A sebességmérő megvilágítása kék, ha alapjáraton működik a motor, és kék marad hirtelen gyorsítás és lassítás közben is. Zöldre vált, ha gazdaságosan vezetik az autót. A kettő között kékeszöld fény utal a finom gyorsításra és lassításra, amikor csak kicsit több gázt ad a vezető a legkedvezőbbnél.

Az ECO Assist növeli a klímaberendezés hatékonyságát is, amennyiben a hőmérséklet és a nedvesség függvényében vezérli a kompresszort, és a ventilátor feszültségének csökkentésével tehermentesíti a motort, illetve mérsékli a fogyasztást.

Az üzemanyag takarékosságot segíti még a start/stop rendszer (ez nem azonos az Engine Start Stop gombbal! a szerk.) ami nagyban hozzájárul a fogyasztás és a CO2-emisszió leszorításához – a dízel esetében ennek mértéke körülbelül 5 g/km. A lényege: ha a jármű nincs sebesség fokozatban, valamint álló helyzetben van tipikusan piros lámpánál, akkor a motor automatikusan „hibernálja” magát. A kuplung lenyomásával pedig automatikusan újra indul. A rendszer kikapcsolható, de csak a legközebbi Engine Start Stop gomb indításig, azaz elvileg folyamatosan figyel az ECO Assist.

További kisegítő elektronika: az emelkedőasszisztens, ami az emelkedőn való elindulást segíti (Hill Start Assist) benne van valamennyi manuális sebességváltós modellben. Megakadályozza a jármű hátragurulását, miközben a vezető felengedi a féket és átlép a gázpedálra. Körülbelül egy másodpercig fenntartja a féknyomást, a sima elindulást lehetővé téve.

A Honda nagyon odafigyelt a részletekre, hogy minden szempontból igazán komfortos legyen a telefonálás.  Zajszűrős mikrofonrendszert épített be, ami több mikrofonnal fogja fel a vezető hangját és a háttérzajt, majd digitális jelfeldolgozással levágja az utóbbit. Háttérzaj akkor sincs, ha nem beszél az autós. A hangminőség javítása a leengedett ablakoknál is  működik.

Belső tér

Egyedi, futurisztikus belső, tágas és variálható utastér. Ha kinyitjuk az ajtót és beülünk a volánhoz, önkéntlelenűl is a kormányra tesszük a kezünket, ami sima varrású, finom bőrrel van bevonva. Körbepillantva pedig luxushatású, kellemes tapintású, felületek jellemzik a belső teret. Az ülések jó illatú bőrrel bevontak, belső szerkezetük légkamrákkal van ellátva. A vezető külön kényelméről pedig elektromosan állítható derék és oldaltámasz gondoskodik. A napfénytető ebben a kánikulában nem volt kihasználva, de nagyon sokat dob a megjelenésen, értékes extra. Az első ülések közötti tárolóban két egyliteres és két 0,35 literes palack fér el a vezető természetes mozgástartományában. Hasonlóan a váltókart is közelebb tették a kormánykerék karimájához, a sebességváltás ergonomikusabb. A kézifék hátrébb az utas ülés mellé került, ahol még jól kézre esik a vezetőnek.

Az új Civic csomagterének alap mérete (467 liter) kategória első; köszönhetően a ‘Magic Seats’ ülésrendszernek, amellyel tényleg az igényekhez lehet igazítani a teret. A ‘Magic’ azt jelenti, hogy az ülések egyszerűen, egyetlen mozdulattal átrendezhetőek. Lehajtott hátsó ülésekkel pedig akár két felnőtt méretű biciklit is bepakolhatunk anélkül, hogy ki kellene szerelni az első kerekeket – ez 1200 literes csomagteret jelent!

A Honda Civic egy nagyszerű autó. A komfortja, a variálhatósága, a nagy belső tere, a ténylegesen teljes értékű hátső űlései miatt nagyszerűen használható családi autóként, de csajozós járgánynak is megteszi.  A teszt alatt a fogysztása 7,5 liter/100 km volt vegyes úthasználattal, ami több mint a gyári adat (vegyes: 6,1 liter/100 km.), de ez magyarázható a sportosabb vezetési stílussal. Az autó ára regisztrációs adóval 6 619 000 Forint.

Oldalak: 1 2

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

Közel nyolcvan országot megelőzve lett első a HEINEKEN Hungária.

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

A fellendülés jelei észlelhetők a német autóiparban »